Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn pc.
Wanneer ik deze opstart,start hij telkens opnieuw.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Swatjen
 
Als je post bij opgeloste vragen ga je niet veel reactie krijgen.
Ik heb de post in de juiste forum gezet.
Ik heb ook een paar vraagjes.

Welk besturingssysteem heb je.
Kan je met de toet F8 in veilige modus geraken.
Weet je nog na welke handeling dit begonnen is?

Hoe meer info je ons kan geven hoe dichter we bij een oplossing zullen komen.
 
Computer start steeds opnieuw

Besturingssysteem: Windows xp
Ik kan niet via F8 naar veilige modus.
's morgens bij het opstarten was het plotseling,daarvoor geen problemen.

Swatjen
 
Over xp weet ik niet zoveel, ik gebruik het niet (raar misschien, maar ik hou er niet van).
Misschien helpt een repair via de oemcd van windows xp.
Heb je die?
 
Als een computer steeds opnieuw blijft opstarten is dit een hardware fout.
Dit kan vele oorzaken hebben.
Het kan ook een driver probleem zijn, waardoor hardware niet goed werkt.
Het kan ook de voeding zijn die niet voldoende stroom meer levert.
Of een beschadigde harde schijf. Of kapot geheugen.
Het blijft altijd lastig om zoiets Online via een forum op te lossen.
Meestal moet je bijna alles uit de PC halen wat niet nodig is om op te starten en telkens een stukje hardware terug plaatsen totdat het probleem weer optreed.
Via deze weg kan je achterhalen waar het probleem zit.

Omdat het plotseling is gebeurd, denk ik aan een defecte hardware, of een windows update waardoor de hardware niet goed meer werkt.
Maar nogmaals, het is lastig om dit te vinden.

Als je het aandurft, haal dan alles er uit of maak de kabels los wat niet nodig is.
Het enige wat over moet blijven is het moederbord, de harde schijf, in iedergeval 1 reepje geheugen, de voeding.

Start hij nu wel op, plaats je telkens iets terug en start opnieuw.
Start hij niet op, weet je dat het aan de hardeschijf , of het moedrbord, of het geheugen of de voeding is.
 
virus?

virus?

Ik heb dit ook wel eens gehad... het bleek een virus te zijn.

1. in veilige modus hele pc doorscannen met een antivirus programma.
Gratis te downloaden op: AVG Free - Download Free Antivirus and Antispyware for Windows 7, Vista and XP
(zet nooit meer dan een virusscanner op 1 pc)

2. met een anti maleware programma pc doorscannen.
Gratis te downloaden op: Malwarebytes.org
(deze is echte ok... vind zo goed als alles)


Ik hoop dat je het probleem hier mee kan oplossen.
 
Dit is toch wel erg heftig, alle andere opties bij het opstarten doen het ook niet?
zoals laatste juiste configuratie? ... amders maak je zo een cd

Handleiding voor het maken van BartPE (een op Windows gebaseerde opstartbare CD)

met windows op een cd , brand je ghost.exe mee zodat je op een andere partitie een schone image kan zetten die je in gevallen als deze dan terug kan zetten.

voor nu: Je zou nog of die opstartcd kunnen maken op een andere pc (er zit antivirus in)

Nog een mogelijkheid is een backup maken met die cd van je belangrijke bestanden en opnieuw installeren.

___ maar check dit eerst: zet je computer aan en in het opstart proces op de pauzeknop drukken laat hem even zo staan 5 minuten of zo en kijk of het probleem zich dan ook voor doet.
Wat het ook kan zijn is dat de ventilator van je videokaart of processor bijvoorbeeld vol met stof zit / kapot is / vast zit dan slaat hij ook uit als hij te warm wordt.

Let OP! je zelf ontladen als je de computer open maakt dmv even de verwarming of kraan vast te houden. die ventilators kan je schoondpuiten met busjes lucht zij in de computerwinkel te koop.
 
In geval van een virus vergeet niet je systeemherstel uit te zetten en de herstelpunten weg te gooien en als je pc weer schoon is kan je hem weer aan zetten. systeem herstel is meestal een grote virusput als die aan staat en je verwijderd het virus heb je hem na het opnieuw opstarten gelijk weer terug.... soms vraag ik mij af wat het nut van systeemherstel punten is.
 
Laatst bewerkt:
In geval van een virus vergeet niet je systeemherstel uit te zetten en de herstelpunten weg te gooien en als je pc weer schoon is kan je hem weer aan zetten. systeem herstel is meestal een grote virusput als die aan staat en je verwijderd het virus heb je hem na het opnieuw opstarten gelijk weer terug.... soms vraag ik mij af wat het nut van systeemherstel punten is.

Datzelfde probleem heb je ook met backup via ghost of ander.
Nu ben je jezelf aan het tegenspreken.
Beste is enkel backup van je documenten en deze regelmatig scannen.
Dan verse windows installeren.
Dan ben je al vrij zeker van de zaak.
 
ik heb dat eens tegen gekomen met mijn schoonzus ,en het was een msn virus je bent
dan toch verplicht de C te formateren,als hij dan nog herstart is het de voeding die kapot
is ,en werk a.u.b met norton ghost om een backup van de C te maken zo staat de computer terug op punt in nog geen 1/2 uur
 
Het msn virus dat ik ken staat online, een format c helpt dan niet.
Ofwel had je meer dan 1 virus binnen carlootje.

Even een vraagje voor swatje.
Is het probleem inmiddels reeds verholpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan