Windows 11 Commentaar/markeringen in Windows Verkenner

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Het stoort mij al lang dat je geen opmerkingen/aantekeningen/custom eigenschappen-veld of iets dergelijks kunt toevoegen aan een bestand, zoals het visueel wordt weergegeven in de verkenner.
Dat zou een tekstveldje mogen zijn dat je dan nadien als een extra kolom in de Verkenner ziet staan en/of een kleuraanduiding, maakt niet uit.

Ik wil vb. bij een hele resem documenten kunnen aangeven welke ik gelezen/verwerkt heb en welke nog niet.
  • Kent iemand een extensie die dit regelt voor de windows verkenner zelf ;
  • of een vervanger van Windows Explorer/Verkenner die dit in huis heeft ?
Alle info welkom, ik probeer wel uit wat me aangereikt wordt.
 
Ja en nee... onvoldoende.
Dat zijn de properties die je kan afbeelden :

1722862899492.png

en inderdaad niet wijzigen.

Maar in de Windows Explorer zie je dat MS er een heel pak méér voorzien heeft :

1722863018410.png

en je kan zo'n 10 (!) pagina's naar beneden scrollen en allemaal metadata te zien krijgen ...

1722863052359.png


die je in de kolommen van de Verkenner kan weergeven.
Dan denk je : waww...

Maar MS heeft bij mijn weten géén tool gemaakt om die details ook te vullen, géén enkele !

vb.
1722863166677.png


Bizar !
 
Gelezen, bedankt... maar niet echt een praktische, interactieve oplossing om de ganse dag door te gebruiken.

Het zou eerder iets in de zin van een bijkomend item in het context-menu van elk bestand, bekeken in Explorer moeten zijn, waar het resultaat daarna te zien is, zonder bijkomende actie vb. door een vinkje in het icoontje of door het weergeven van een extra kolom uit de ganse reeks (zie hoger) die voorhanden is.
 
Gebruik TC al jaren, verkenner is niks voor mij.
Daarme kan je idd commentaar aan een bestand toevoegen.
En zoveel meer wat bestandsbeheer zoveel makkelijke maakt...
De demoversie kan je eigenlijk onbeperkt gebruiken.

Maar... de commentaren zijn ook enkel zichtbaar in TC.
TotalCommander

TC file comment - CROP.png

Als een hele lijst hebt kan je na afwerken in de *ion lijst ook gewoon de tekst aanpassen ipv file per file.

Je kan ook hele lijsten bestandsnamen hernoemen of iets aan toevoegen enz...
Wat ik soms doe is er een teken voor of achteraan zetten om te onderscheiden.

Als je liever met een explorer venster werkt, kan ook, zie voorbeelden.
TC screenshots
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook TotalCommander.
Als je commentaren hebt ingebracht kan je die tonen/verbergen met Ctrl-Shift-F2.
Zo zie je meteen alle commentaren per bestand. Uiteraard enkel bij de bestanden waarbij je commentaren hebt toegevoegd.
 
Terug
Bovenaan