Varia Codecs, wma lossless of prof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik brandde steeds .wav omdat .flac in een autoradio niet ging. Mp3 320 is nog slechter.
Laatstleden een wma schijfje gehoord en dat mag er wel
Codecs.png
zijn. In mijn ripper heb je bij .wma keuzes. Vermoeden is dat de de lossless in elk apparaat speelt waar wma opstaat. Of kan je prof ook kiezen?
 
waarom niet gewoon even proberen ? We kunnen moeilijk iets zeggen over jou autoradio hé ...

Los daarvan ... is je autoradio zo oud dat hij geen USB ingang heeft ?
Want geef toe dat branden is toch maar een heel gedoe... Ik heb een USB stick van 16Gb in mijn auto zitten en daarop staat een behoorlijk grote mediaverzameling. Eéns inpluggen en voor jaren zoet...
 
Goed voor een walkman.
Maar ik had ooit cd's van 't Kruidvat gekocht, nooit iets op kunnen branden, ook niet met xpburner.
Het stopt ergens dat branden, waarom, geen meldingen. Ik denk dat die cd's de schuldigen zijn.
 
Goed voor een walkman.
Maar ik had ooit cd's van 't Kruidvat gekocht, nooit iets op kunnen branden, ook niet met xpburner.
Het stopt ergens dat branden, waarom, geen meldingen. Ik denk dat die cd's de schuldigen zijn.
heb hier ook steeds de cd's van Kruitvat ....ik gebruik uitsluitend de Ashampoo burning studio om deze mp3's te branden tegen de laagst mogelijke snelheid ( x4 ) heb nooit problemen ondervonden met het branden ..
* het ligt niet aan deze cd's maar wel aan de "buffer " van je gebruikte brand programma ... of aan een te hoge snelheid waarmee je deze brand .
 
Een CD met MP3 bestanden is dan ook géén data CD qua formaat hé ...
Mp3 bestanden worden bij het branden weggeschreven als data en niet als audio.
Op een audio cd kunnen er ongeveer, afhankelijk van de speeltijd (74/80 min), +/- 20 nummers.
Op een date cd (mp3) zijn er dat (afhankelijk van de kwaliteit (256/320 bits), 70 à 90 nummers.
Vroeger konden die data cd's niet afgespeeld worden op een radio/cd speler Maar die tijd ligt al jaren in het verleden.
 
Goed voor een walkman.
Maar ik had ooit cd's van 't Kruidvat gekocht, nooit iets op kunnen branden, ook niet met xpburner.
Het stopt ergens dat branden, waarom, geen meldingen. Ik denk dat die cd's de schuldigen zijn.
U zult waarschijnlijk "simulatie" aanstaan hebben, het "branden" stopt, de cd brander gaat open en u denkt dat de cd klaar is.
Niets is minder waar, enkel de "simulatie" is klaar. Sluit uw cd brander terug en klik nu op branden.
Nu pas zal uw cd gebrand worden.
U kunt natuurlijk ook "simulatie" uitzetten.
 
Mp3 bestanden worden bij het branden weggeschreven als data en niet als audio.
Dat is een contradictie in terminis : als het MP3 bestanden zijn die op de CD terechtkomen zijn het audiobestanden.
Als het DLL of EXE of andere Windows-formaat bestanden zijn is het data.

Je verwart de benaming (en voorformattering) van een disc met het formaat van de bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan