Carpoul parking Kontich te mijden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag 5/1 is onze catalisator door duistere individuen van onder onze wagen gepikt. Kostprijs 2500 à 3000€
Ondanks er veel wagens stonden kon dit crapuul gewoon zijn gangen gaan.
Proberen de politie voor aangifte te bellen maar moeten eerst een afspraak maken en dit was bij deze fantastische dienst pas op 11/1 mogelijk in plaats van direct actie te ondernemen om toch signalement door te geven.
. Tegen dan zit onze catalisator waarschijnlijk al in het uiterse zuiden van Rusland .
Geweldig land waar wij in wonen waar de misdaad loont maar vooral gedoogd wordt.
Wij volgen het advies van de overheid door onze wagen op de carpoul te stallen en van daar het openbaar vervoer te nemen en wat is onze dank daarvoor???? juist op 72 jarige leeftijd moet ik nu 3000€ ophoesten
 
Welkom in Belgie... het land van de dromen. Letterlijk dan. Vooral in onze regering zitten er veel, dromers. Zouden eens dringend wakker moeten worden daar. Want het is eigenlijk heel triestig gesteld hier. Nee, vrees dat het al veel telaat is voor veel zaken.
Maar... samen met ons machtig Europa gaan wij de wereld redden hoor! Ben ik zeker van! :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Zijn er camera's op die parking? Kan je die beelden opvragen? Kan je een 'aangifte' niet ook online doen? ...
 
Ik zie daar geen camera's staan. Online aangifte gaat niet meer en zelfs terplaatse gaan nemen ze niet aan, ze sturen u wandelen om via internet een afspraak te maken.
Dat land hier is een magneet geworden voor criminelen want misdaad loont hier. Ik noem onze leiders zelfs geen dromers meer maar rioolpolitiekers die super bekwaam zijn in zakkenvullerij.
 
Hier hebben wij eens een ongeval met vluchtmisdrijf willen aangeven bij de politie. Daar is mijn vrouw ook wandelen gestuurd. Toen mijn vrouw dan ook op afspraak haar aangifte kon doen, was mijn dochter mee. Mijn dochter is niet op haar mondje gevallen en heeft dan ook aan de politie gevraagd of ze op voorhand een afspraak moest maken van een ongeval dat nog moet gebeuren. Die flik stond daar , heuuu, heeuuu. Prachtig een kind van 12 die een volwassen flik perplex deed staan.
 
Ik zou het daar toch niet bij laten! Klacht indienen bij de dienst intern toezicht van betreffende politiezone en /of de lokale burgemeester contacteren. Wat heb je (nog meer) te verliezen?
Grove nalatigheid van politiediensten is op zich ook een 'misdrijf', toch?
 
snap de heisa niet helemaal. Een aangifte van zo'n voorval is sowieso na de feiten én het dringend karakter is niet aanwezig. Een dag of 2 later is de dief niet meer te bekennen in de omgeving, maar dat was 5 min. na de feiten ook al zo.
Dat de politie dringende interventies - waar hun snelle reactie een verschil kan maken - voorrang geeft lijkt me toch doodnormaal ?
Het komt erop aan dat je op een ernstige manier aangifte kan doen en dat kan ook op afspraak toch ?
 
Heisa? Je wil een aangifte van een misdrijf doen. Dat moet toch direct kunnen gebeuren?
Dat je niet kan eisen dat onmiddellijk een onderzoeksteam ter plaatse komt, daar heb je gelijk in.
Als een politiedienst al geen onthaal meer voorziet voor een aangifte-opname al dan niet online lijkt me dat toch een brug te ver (=nalatigheid).
 
dat klopt, maar dat is ook niet wat er gebeurde blijkbaar - de aangifte kon wel gedaan worden nadat afspraak was gemaakt.
 
Ja, dagen later. Je onderschat de negatieve psychische impact op een slachtoffer dat niet onmiddellijk kan worden gehoord (en dat is een aangifte toch ook maar).
En dan is men verbaasd dat het vertrouwen in politie (en bij uitbreiding politiek) afneemt. Makkelijk te vermijden!
Bovendien is politiewerk gebaat bij het snel verzamelen van feiten. Dat kan pas na een aangifte-opname.
 
Beste Philip, ik begrijp u maar ik vind dat Loomax er toch wel raker op de bal slaat als jij hoor hier in dit geval. Als je het ontdekt wil je toch meteen aangifte kunnen doen. Vroeger kon je bij de politie steeds terecht, nu moet je een afspraak maken en dat kan heel erg vaak slechts dagen later dan de ontdekking. Dit kan niet vind niet alleen ik. De politie voor dringende zaken??? Welke dagelijkse dringende zaken??? Boetes uitschrijven aan de brave burger die toevallig eens een paar kilometer per uur te snel reed en dan behandelen als de grootste crimineel. Als dit u gedachte is van "dringende" zaken. Dan moet ik u helaas teleurstellen. Wij hebben hier eens een verdacht voortuig die in de wijk reed gemeld bij de politie, bleek dat dit voertuig met een gestolen nummerplaat reed. Ze hebben de auto gezien, maar omdat deze zich aan de verkeersregels hield, hebben ze niets gedaan, want die deed volgens de politie niets verkeerd. Dus dat wil zeggen dat met een gestolen nummerplaat rond rijden geen misdrijf is. Laat mij niet lachen he. Nog een feit van pest gedrag van de politie, mijn collega werd aangehouden omdat ze vermoeden hadden dat hij te zwaar geladen was. Er werd bijstand gevraagd daarvoor, mijn collega werd behandeld als de grootste crimineel omdat hij naar hun denken te zwaar geladen was. Of het nu zo was of niet konden ze niet weten, want ze hebben hem niet laten wegen. Maar hij kreeg wel een boete om te zwaar geladen te zijn. Mijn collega heeft dat braafjes betaald. Maar met zekerheid konden ze niet zeggen dat hij overladen was. En dat met 5 flikken bij 1 persoon die naar hun denken te zwaar geladen was. Als dit "dringend" is, laat mij niet lachen he makker. Als de politie voor zulke dingen tijd heeft, moet een aangifte zeker kunnen dunkt mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan