camera

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag heren/dames

ik had een camera geinstalleerd bij mijn vader.deze is 88 jaar en valt wel eens ren komt dan niet meer recht.het is een internet camera dus is zou eigelijk van mij thuis op de camera bij mijn vader kunnen kijken maar dit is niet het geval.moet ik hier wat anders voor opzettenof zoiets.
als ik met mijn laptop bij mijn vader ben en voer het ip adres in dan gaat het wel,maar bij mij niet.
ik heb zelf windows 7 en mijn vader heeft alleen internet
graag wat hulp,bedankt
groetjes adje 55
 
Zowiezo loop je tegen een paar beveiliging aan.

Er zal een poort opengezet moeten worden lijkt mij naar het IP adres van deze camera en een eventuele firewall zou het IP adres ook nog kunnen blokkeren.
 
Weet je welke poort deze camera gebruikt ? Heb je deze poort geforward naar z'n lokale ip adres? Handig als je deze camera van buitenaf wil benaderen om deze een vast ip adres te geven.
 
Portforwarding doe je in de router. Hierin moet je aangeven dat de gebruikte poort open moet staan naar het lokale ip adres van de camera, zodat als je hem via internet gaat benaderen deze daadwerkelijk te benaderen is via de desbetreffende poort.

Hoe je een poort moet forwarden verschilt per router, maar dit zal in de handleiding moeten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan