CAB bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo vrienden,
ik zit mijn laptop wat op te schonen en tot op heden gaat het goed. Maar als ik in de map dowloads ga, kom ik een icoontje tegen dat op een internet Explorer lijkt, alleen veel kleiner. Er staat achter CAB. Ik durf die niet meer aan te klikken, want dat heb ik een paar keer gedaan en dan slaat mijn laptop op hol. Ik word gebombardeerd met 20 - 30 lege internet explorer pagina's of meer op mijn scherm en dat bombardement is niet te stoppen. Het blijft er maar lege pagina's bijgooien. Ik zet dan de laptop uit en start opnieuw op en krijg dan gewoon mijn startscherm en kan dan gewoon mijn laptop weer gebruiken.
Weet iemand wat een CAB bestand is en waarom mijn laptop daarop zo op hol geslagen op reageert?
Hoe kom ik er nu achter wat er in die Cab icoontjes zit??

Alvast bedankt voor jullie hulp. p.s. ik maak gebruik van Windows Vista Home Premium.
Groetjes
Aloys
Crimpak
 
Een kabinet (. Cab-bestand) is een bibliotheek van gecomprimeerde bestanden die zijn opgeslagen als een enkel bestand. Kabinet bestanden worden gebruikt om de installatie bestanden, die worden gekopieerd naar het systeem van de gebruiker te organiseren. Een groot gecomprimeerd bestand kan worden gespreid over meerdere. Cab-bestanden. Deze mag je na installatie gewoon verwijderen. Gewoonlijk worden deze automatisch verwijderd na installatie.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe komt het dan in de downloadmap terecht?
Misschien iets gedownload met een beestje dat iets wou installeren, en door een scanner afgebroken?
Gooi maar snel weg als het zo iets is, geen idee wat het juist op DIE PLAATS zit te doen.
Of gebruik je een downloadmanager, dat kan ook een verklaring geven? Dan ook wissen en herinstalleren indien deze niet meer functioneert.
 
Hallo nijltjetweety,
Ik heb er de CAB bestanden afgegooid en zitten nu in mijn prullenbak. Ik dacht, ik laat ze daar nog maar even zitten want ik weet niet wat het gevolg van deze verwijdering weer is, maar alles blijft goed werken dus denk ik dat die CAB bestanden niet veel goeds hebben gedaan op mijn laptop. Nu alles goed draait maak ik ook de prullenbak maar leeg dan weet ik zeker dat ze verwijderd zijn. Bedankt voor je snelle en goede tip.
groetjes
Aloys
Crimpak.
 
Hallo Ghost,
ook jij bedankt voor de achtergrond informatie over mijn CAB bestanden. Ik heb er de CAB bestanden afgegooid en zitten nu in mijn prullenbak. Ik dacht, ik laat ze daar nog maar even zitten want ik weet niet wat het gevolg van deze verwijdering weer is, maar alles blijft goed werken dus denk ik dat die CAB bestanden niet veel goeds hebben gedaan op mijn laptop. Nu alles goed draait maak ik ook de prullenbak maar leeg dan weet ik zeker dat ze verwijderd zijn. Bedankt voor je snelle en goede tip en achtergrondinfo.
groetjes
Aloys
Crimpak.
 
Hallo vrienden dit wilde ik nog even kwijt. Wat zou het leven voor een eenvoudige pc gebruiker als ik (en ik denk dat er velen met mij zijn) toch moeten zonder jullie hulp en het pctuts.be
In Nederland kan ik zoiets perfects niet vinden en jullie hebben me al meer dan dikwijls uit de brand kunnen helpen waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank.
met vriendelijke groet
Aloys
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan