Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Gisteren avond is er een update van de drivers voor de grafische kaart (NVIDIA GeForce Experience) geweest.

Nu zijn de bureaubladpictogrammen allemaal verdubbeld in grootte en langs Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerde Beeldscherminstellingen - Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen - Pictogrammen aanpassen gebeurt er niets meer. Onmogelijk de pictogrammen kleiner of groter te maken.

De driver met Systeemherstel verwijderen is onmogelijk omdat er geen herstelpunten zijn (moet eerst voor elke schijf handmatig in werking gesteld worden en dan zelf een herstelpunt aanmaken).

Iemand een suggestie om dit terug in orde te brengen (vorige grootte)?
 
je kan ook hier nog eens kijken op er met die update niks aangepast is

Klik eens op instellingen kies dan systeem beelscherm Meldingen en apps
klik dan beneden op geavanceerde beeldscherm instellingen
klik dan beneden op textgrote en andere items afzonderlijk aanpassen
klik daar eens op aangepast schalingsniveau
en kijk eens deze zou op 100% moeten staan

Bekijk bijlage 15354

Bekijk bijlage 15355

Het percentage had ik zelf al van in het begin op 125% gezet.
Bij 100% is de tekst voor mij een beetje te klein.

Ik heb toch eens getest met 100% en terug opgestart maar de pictogrammen stonden daarna terug op "normaal" en terug aan de rechterzijde van het scherm.
 

Bijlagen

  • 01Knipsel.jpg
    01Knipsel.jpg
    49.1 KB · Weergaven: 111
Textgrote van alles kan je hier ook apart aanpassen

Maar hier wordt de tekst "echt" groter. De tekengrootte van de letters gaat dan bijvoorbeeld van 9 naar 12 en bij het afdrukken heeft men dan lettergrootte 12.
Als je echter van 100% naar 125% gaat vergroot alles op het scherm, maar bij het afdrukken blijft de tekengrootte op 9.
 
Alles is gebeurd na een driver update van de videokaart.

Misschien zijn deze niet goed geinstalleerd. verwijder deze eens in het configuratiescherm en laat windows ze opnieuw installeren.

Een andere mogelijkheid:
Misschien is de oudere versie drivers nog te vinden op de website van de fabrikant en kun je het hiermee proberen. De-installeer dan wel eerst de nieuwste versie.
 
Alles is gebeurd na een driver update van de videokaart.

Misschien zijn deze niet goed geinstalleerd. verwijder deze eens in het configuratiescherm en laat windows ze opnieuw installeren.

Een andere mogelijkheid:
Misschien is de oudere versie drivers nog te vinden op de website van de fabrikant en kun je het hiermee proberen. De-installeer dan wel eerst de nieuwste versie.

Ik heb deze driver verwijderd, maar alles is hetzelfde gebleven.
 
Raar probleem hoor, zo erg heb ik het nog nooit aan de hand gehad.

Volgens mij, wat je ook gaat proberen, het probleem is gekomen na een driverupdate en hier zal het probleem gezocht moeten worden vrees ik.

Daarom mijn vraag, kun je een versie terug ? De versie dus toen alles nog goed werkte.
 
Raar probleem hoor, zo erg heb ik het nog nooit aan de hand gehad.

Volgens mij, wat je ook gaat proberen, het probleem is gekomen na een driverupdate en hier zal het probleem gezocht moeten worden vrees ik.

Daarom mijn vraag, kun je een versie terug ? De versie dus toen alles nog goed werkte.

Ik heb de vorige driver willen installeren maar kreeg de melding dat deze niet geschikt was voor W10

Was van ergens in augustus.
 
Kan er eens iemand met W10 en GEEN AV van ESET kijken in het register of er ofwel het rode ofwel het groene gedeelte staat


HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32\

-AND-

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32\

Double click on (Default) and replace "%SystemRoot%\SysWow64\shell32.dll" with "%SystemRoot%\system32\windows.storage.dll" in both file destinations.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan