Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil Windows 7 op de PC zetten. Er staat al een Duitse proefversie van Windows 7 op. Ik wil nu opstarten vanuit het DVD-station en heb dat ook in de BIOS als opstartstation gezet. Het lukt niet. Telkens als de melding komt 'opstarten van DVD', begint de DVD te draaien, maar er komt niets van de DVD en de Duitse proefversie wordt opgestart... Moet er misschien nog iets aangepast worden in BIOS?
 
@Etienne51

in de bios dien je de drive als eerste bootoptie in te stellen , je diend de win7 dvd al in de drive geplaatst te hebben nadat deze keuze van opstarten ook werd bevestigd met F10 en Enter...zal de pc herstarten vanaf deze dvd ...

zorg dat enkel het noodzakelijke is aangesloten ...d.w.z. scherm, muis en toetsenbord + de internet kabel en niets anders...zoals externe hd of een printer
 
Inderdaad, zo is het gebeurd.
Als er gevraagd wordt om een toets in te drukken om de boot van de DVD te starten dan begint het station te draaien. Dus er komt wel reactie bij het aanslaan van een toets, maar het opstarten van de Duitse versie gaat door...
Misschien moet ik eens een andere HD plaatsen en daarmee proberen? Of misschien de huidige HD wissen?
 
telkens de pc herstart zul je de vermelding te zien krijgen " druk op een toets " om naar de bios settings te gaan .....echter hoef je dit niet telkens te doen ...
effe een verduidelijking ....
1..je plaatst de win7 dvd in de drive.
2..je herstart de pc...en drukt op de toets om naar de bios settings te gaan .
3..plaats de drive als eerste boot optie en bevestig deze keuze met F10 en Enter
4..de pc herstart zich ****laat alles gebeuren ( druk nergens op !!!!)
5..de pc start op vanaf deze dvd ...
6..hij begint dan met het kopieren van de windows bestanden naar de tijdelijke map op de C..( je zou in princiepe de opstartbare usb stick nu kunnen verwijderen en toch zal de installatie verder gaan in dien de setup gebeurde van af een usb stick )
7..na dat het kopieren van deze windows systeem bestanden gedaan is zal de pc verder gaan met het installeren ...en je ziet de vermelding windows starten **wees geduldig het duurt een 5 tal minuten vooralleer de setup verder gaat ...de pc zal zich meerdere keren herstarten ( je drukt nergens op en laat de pc telkens doen )
de installatie is pas gedaan als er de vermelding komt " configureren voor de eerste ingebruikname "
 
Bij punt 5 loopt het mis. Het is precies alsof het opstarten van de DVD wordt genegeerd en dat een automatische functie het opstarten van de Duitse versie verder afwerkt.
Ik heb al het DVD-station gewisseld met het station van de PC waar de boot vanop de DVD wel goed gebeurt. Dus aan het station kan het ook niet liggen en aan de DVD dus ook niet.
 
Probleem niet te ver gaan zoeken. Als die opstart en de melding geeft om te booten van DVD/CD, dan is het BIOS deel in orde. En de DVD blijkt ook in orde te zijn op een andere PC.
Dan blijft er maar één ding over, slechte lezer. Vervangen of een externe DVD lezer aansluiten via USB en daarvan booten.
Of eventueel het installatie medium opnieuw branden op low speed en daarmee eens proberen. Indien de lezer te zwak is kan het zijn dat het met een nieuw medium wel lukt...
 
Ik wil Windows 7 op de PC zetten. Er staat al een Duitse proefversie van Windows 7 op. Ik wil nu opstarten vanuit het DVD-station en heb dat ook in de BIOS als opstartstation gezet. Het lukt niet. Telkens als de melding komt 'opstarten van DVD', begint de DVD te draaien, maar er komt niets van de DVD en de Duitse proefversie wordt opgestart... Moet er misschien nog iets aangepast worden in BIOS?

En als je dit nu eens probeert, lukt de installatie dan wel?
Start de computer op (Duitse proefversie).
Wacht tot Windows volledig is opgestart , en leg dan het schijfje in de DVD-lezer en voer zo de nieuwe installatie uit.
 
Zoals ik al schreef, heb ik het leesstation vervangen door het station van de PC waar de boot-DVD wel opstart. Dus kan het aan het lezen ook niet liggen.

Ik heb na het opstarten van de Duitse versie al de installatie gestart vanuit de setup.exe van de DVD. Dan zit ik weer vast met die Duitse versie die er al op staat, want dan krijg ik de melding dat de taal veranderen niet mogelijk is. Als ik naar de aangepaste installatie ga dan zet hij de nieuwe installie gewoon naast de oude. Er lijkt me maar een oplossing: de patitie met de Duitse versie verwijderen...
 
Voer je een nieuwe installatie uit, of een Upgrade. Een Upgrade van Windows7 naar Windows7 dat zal namelijk niet lukken.Bij een aangepaste installatie word gevraagd waar je Windows wil installeren. Ga je die op een andere partitie installeren, staan er twee windows7 versies op je computer geïnstalleerd.
 
Ik heb vanuit setup.exe de beide mogelijkheden geprobeerd: upgraden of nieuw installeren. Bij upgraden geeft hij de verandering van taal weer en bij installeren via 'aangepast' zet hij de tweede versie naast de eerste...
 
Als ik alles goed begrijp lukt de installatie niet door de PC te booten met het schijfje. Vanuit windows zou het wel lukken met het setup.exe bestand.
Bij de XP computer is het gelukt, omdat je XP niet kan Upgraden naar windows7, en een nieuwe installatie moet uitvoeren.
Vraagje: Welke windows7 installatieschijfje heb je?
Upgrade van XP naar Windows7
Upgrade van Vista naar Windows7
Of een schijfje voor nieuwe installatie (voor computers waar nog geen windows op geïnstalleerd staat).
 
Windows 7 Ultimate 32 of 64 bits.

Wat ik ook geprobeerd heb: op de Duitse versie XP Professional installeren met mijn DVD die ik al op verschillende PC's gezet heb. Ook mislukte het booten vanop de DVD: zelfde probleem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan