Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben in het bezit van een laptop Toshiba (satellite 4010CDT ).
Deze is word geblokt door de bios wachtwoord, er is wat fout gegaan vraag niet wat.
Moet de schuld legen bij de kids.
Ik ben niet meer in het bezit van de bios wachtwoord om dat de slimmerik deze heeft gewijzigd. Heb op alle manieren geprobeerd deze te omzeilen helaas. Batterijen verwijder ook de batterij onder de toetsen bord maar dat alles mag niet lukken. HELP
 
ik heb iets gevonden kun je nog eens proberen
als je de baterij er uit gedaan hebt trek de 220V stekker eruit
en éénmaal op de powerknop drukken
even wachten en dan de baterij er terug in

het is met op de powerknop te drukken dat er geen stroom meer in zit

(je kunt ook de baterij kortsluiten met er anderom in te zetten maar dat is niet zo aantebevelen niet de stroom insteken)



bij toshiba beweren ze dat het niet gaat
http://askiris.toshiba.com/ToshibaS...b51&url=&dialogID=1090812&stateId=0 0 1084934


KeyDisk mischien
http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
 
Laatst bewerkt:
Als daar een "GOLDCAP" in zit (hoogwaardig condensator) zul je heel wat meer moeten doen om die te laten leeglopen :)
Die houden namelijk hun spanning heeeel lang vast!
Bij een standaard moederboard zit ook een reset jumper maar als de password op een aparte gedeelte (eprom) opgeslagen is heb je in dat geval ook pech gehad.
LET OP: dit is enkel een vaststelling !!
Bij Toshiba staat niet voor niets dat het alleen door een van hun technici de password kan weggehaald worden:
To change or remove the BIOS Password, it's necessary to know the existing password. Otherwise, it can only be removed by a Toshiba Authorized Service Provider. (... mits je kan aantonen dat de laptop van jouw is, natuurlijk, staat er niet bij :)
Het omgekeerde batterij erin steken zou ik werkelijk afraden!!!
 
Laatst bewerkt:
@Raymond,

Als je het probleem niet hebt opgelost, kan je mij ff een email sturen. Ik woon in Rotterdam. mijn email is mijn forum

MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan