Bieden hulp €1,49 per minuut / €1,20 voor leden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bieden hulp maar als je kijk wat je moet betalen €1,49 per minuut / €1,20 voor leden. Hier op pctuts krijg je gratis hulp.
Ja inderdaad. Anders moet pctuts ook een goedkope voip aanschaffen :). Ik ben dan zeker kandidaat als operator :) :). Misschien interessant. Telefonische hulp INCL gebruik van teamviewer :).
 
Was ook maar als grapje bedoeld, zie alle smileys :).
 
Tsja de mensen van de Nederlandse Consumentenbond.
Een goede organisatie en doen veel goed werk.
Maar de salarissen van het personeel zullen toch ergens van betaald moeten worden.
Wij hier op Pctuts doen dit gratis als hobby.
Elke vergelijking is hier dus zoek.
 
@Skippy je sla de nagel op zijne kop .. het is een feit dat het salaris ergens moet vandaan komen , maar indien er iemand met computer problemen er laat ons zeggen er 10 minuutjes aan de lijn hangt dan is deze toch een 15€ kwijt .. (denk echter dat dit zelden voorkomt omdat er dus vak bekwame mensen al dan niet ict's opnemen om te helpen ..)
 
@Skippy je sla de nagel op zijne kop .. het is een feit dat het salaris ergens moet vandaan komen , maar indien er iemand met computer problemen er laat ons zeggen er 10 minuutjes aan de lijn hangt dan is deze toch een 15€ kwijt .. (denk echter dat dit zelden voorkomt omdat er dus vak bekwame mensen al dan niet ict's opnemen om te helpen ..)

Daar zou je van verschieten... bekwame mensen. En op 10 minuutjes zie ik veel problemen ook niet zo opgelost hoor, geloof me.
Nee, dat wordt heel vaak overschat. Voorbeeld: Iedereen kijkt geweldig op naar de man van de computerwinkel... "want daar zullen ze het wel weten". Yeah, sure... ik zeg niet dat die mensen dikwijls niet de doorsnee problemen (virus, system restore's, herinstallaties, ...) zullen oplossen. Maar als het wat technischer wordt, ...
 
Van help desktops gesproken:

Hallo met Celine hier: 'Ik krijg mijn diskette er niet uit.' Helpdesk: 'Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?' Klant: 'Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit.' Helpdesk: 'Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding...' Klant: 'Neen... wacht... ik zie het al... ik had de diskette er nog niet ingedaan... hij ligt op mijn bureau... sorry...'
Mevrouw Jansen wordt bij het binnengaan van een groot warenhuis plotseling omringd door personeel, chefs, fotografen enzovoorts. Onthutst kijkt ze naar de man die haar een grote bos bloemen aanbiedt en die zegt: 'Gefeliciteerd, mevrouw, u bent onze miljoenste klant, ik heet u van harte welkom, U mag op de afdeling waar u zojuist naar toe wilde gaan voor ?1000,- aan artikelen uitzoeken.' Mevrouw Jansen wordt bleek en zegt: 'Ik was op weg naar de Afdeling Klachten!'

Een vrouw belt naar de helpdesk en zegt dat haar computer niet meer werkt.
de helpdesk vraagt wat er op het scherm staat, de vrouw antwoord: een bloempot, dat kan toch geen kwaad zeker.

Een man belt de helpdesk van een niet nader te noemen automatiseringsbedrijf: 'Goedemorgen, met de helpdesk'. 'Ik heb een probleem met mijn computer...' 'Wat is er dan aan de hand?' 'Er staat een melding op mijn scherm: In-su-fisi-jent disk-spees.' 'Ah, dan is waarschijnlijk uw harde schijf vol. Hoe groot is uw harde schijf?' 'Dat weet ik zo niet. Moet ik dat even opzoeken?' 'Graag, belt u dan even terug?' 'Afgesproken'. Tien minuten later belt de man terug... 'Nou, ik weet het hoor, maar het was wel een hele toer om erachter te komen...' 'Hoezo dan? U kunt dat toch redelijk eenvoudig opzoeken?' 'Nou, de hele kast moest open... Maar ik weet het: Hij is ongeveer 15 cm lang, 11 cm breed en 2 cm hoog...' 'Meneer, ik bedoel eigenlijk de opslagcapaciteit'. 'Vertelt u mij dan even hoeveel er in een vierkante centimeter gaat, en dan reken ik het wel even voor u uit...'

Helpdesk kan ik u helpen? dom blondje:staat de server in brand. Helpdesk: nee hoezo ? dom blondje: er komt rook achter uit mijn pc

Een medewerker van een Internet-provider hielp een vrouw met een technisch probleem. Terwijl de twee wachtten tot de computer opnieuw was opgestart, vroeg de vrouw aan de medewerker of hij haar kon zien door het scherm heen. Met gevoel voor humor antwoordde de medewerker: Nu, ziet u dat kleine groene lichtje op de monitor?" Het volgende wat hij hoorde was een luide kreet terwijl de vrouw de telefoon op de grond liet vallen

Helpdesk via e-mail. Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!" Helpdesk mailt na enig denken terug: "Jawel hoor."

Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?" Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven." Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?" Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?"

Helpdesk: "Met Microsoft Tech Support, kan ik u helpen?" Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?" Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal." Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de help toets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"

klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"

Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?" Klant: "Netscape." Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma" Klant: "Oh, sorry... Internet Explorer."

Een klant kon geen verbinding maken met het Internet. Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?" Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen." Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?" Klant: "Vijf sterretjes."

Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7." Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"

Verzuchting van een helpdesk medewerker: "Ik vind het vreemd dat er bijna geen handleidingen te vinden zijn die na de instructie "press any key" eerlijk genoeg zijn om toe te voegen: "behalve Shift, Caps Lock, Control, Alt, Num Lock, Scroll Lock...."

Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer." Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?" Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen." Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren." Klant: "Oké." Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?" Klant: "Ja." Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?" Klant: "Ja... er staat hier nog eentje. Ah... die doet het wel!"

Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8." Klant: "Hij doet het niet." Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?" Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks."

Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?" Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."

Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet." Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?" Klant: "Aaaah.................... dank je."

Met Martha, goeiemiddag : "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."

Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?" Mannelijke klant: "Hallo... ik kan niet printen." Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en... Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"

Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm." Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"

Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit." Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?" Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit." Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..." Klant: "Neen... wacht... ik zie het al... ik had de diskette er nog niet ingedaan... hij ligt op mijn bureau... sorry..."

Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?" Vrouwelijke klant: "Een witte."

Klant: "Ik ben gecrashed!"
Helpdesk: "U bent gecrashed?"
Klant: "Ja, mijn spelletje doet het niet meer."
Helpdesk: "Oké druk op Control-Alt-Delete om opnieuw op te starten.."
Klant: "Nee, hij is niet gecrashed, ik ben gecrashed."
Helpdesk: "Huh?"
Klant: "Ik ben met mijn spelletje gecrashed. Dat zei ik toch? Nu doet hij het niet meer."
Wat bleek. De klant speelde het spel Lunar Lander en was neergestort met zijn ruimteschip.
Helpdesk: "Druk eens op "New Game"."
Klant: [pauze] "Wauw! Waar heb je dat geleerd? Bedankt!"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan