Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg om de 2 dagen bijna de melding onderaan dat mijn beveiliging niet up to date is en de automatische updates zijn uitgeschakeld.
ik ga dan naar configuratiescherm en beveliging en schakel ze weer in en o.k.
maar een paar dagen later komt bij het opstarten datzelfde teken .
wat kan ik daaraan doen ?
ik vink nochtans alles aan en dat er iedere dag updates mogen geupdated en geinstalleerd worden

grtn
guy

ps : ik werk ook met AVG Free en Advanced Systeem Care Free
 
dag , als ik dit lees dank ik ( voorlopig toch ) dat er iets gebeurt is in die richting .
gisteravond kreeg ik bericht dat er een 11 tal updates waren en die geinstalleerd.
vandaag zie ik dat alle vorige verwijderd zijn in de geschiedenis van de updates en alleen die laatste 11 erop staan
misschien is nu gebeurt hetgeen gij bedoelt .
voorlopig nog niet dat vervelende bericht gekrgen van "automatische updates uitgeschakeld "
dus wie weet
ik ga toch uw oplossong opslaan en afdrukken voor het geval
gij ook als al de andere bedankt

je heb het gene ik aanbracht heb in bericht#13 uitgevoerd ...
dan word inderdaad alle vorige updates gewist in de lijst bij " geschiedenis van updates weergeven "
de lijst word gewist maar de al eerder geinstalleerde updats blijven behouden ( deze bevinden zich nog steeds op je systeem )
door de opdrachten in te geven werd de update service eerst gestopt , daarna werd de map Softwaredistribution leeg gemaakt en vernieuwd ....door dat je de update service opnieuw startte ..met het 3de opdrachtregel.
wat heeft deze nu gedaan ....de 11 updates die eerder niet konden worden geinstalleerd werden hier door opnieuw aangeboden om zodoende toch te kunnen installeren ....
om te zien dat al de andere updates behouden bleven !
doe je het volgende : ga via het configuratiescherm naar " programmas en onderdelen " > klik dan op de vermelding (geinstalleerde updates weergeven ) en je ziet nu al de geinstalleerde updates verschijnen .
 
wat ik wil zeggen is het volgende
( jammer dat het niet kan aantonen )
als ge bvb aan Telenet een vraag stelt moet ge op het laatst iets invullen als controle
zo een letters en cijfers die een beetje vervrongen staan en ge moet na intikken
beter kan ik het niet uitleggen
bij Telenet noemt dat als ge het contactformulier ingevuld hebt BEVEILIGINGSCONTROLE
 
ik begrijp nu wat je bedoeld maar begrijp dus niet waarom we hier zo een verificatie code dienen in te voeren !
verklaar waarom je denkt dat het in voeren van zo een verificatie code een plus punt zou zijn voor pc tuts ...
ik zie daar de meerwaarde niet in ...denk eerder dat de leden die een bericht achter willen laten dit eerder storend gaan vinden .
 
wat ik wil zeggen is het volgende
( jammer dat het niet kan aantonen )
als ge bvb aan Telenet een vraag stelt moet ge op het laatst iets invullen als controle
zo een letters en cijfers die een beetje vervrongen staan en ge moet na intikken
beter kan ik het niet uitleggen
bij Telenet noemt dat als ge het contactformulier ingevuld hebt BEVEILIGINGSCONTROLE

Dit gebruiken ze om spambots tegen te houden, hier op pctuts kunnen enkel leden een bericht plaatsen.
 
Een verificatiecode word meestal gebruikt bij registraties. Dit ter controle of de registratie word uitgevoerd door een mens of door een robot. Een robot kan de tekens niet lezen om over te typen. Een mens kan de tekens wel lezen en kan ze dan dus ook overtypen.
Ik begrijp wel nog steeds niet waarom dit van toepassing is bij jouw vraag , waarmee je dit topic geopend hebt.
Een mogelijk antwoord op je vraag is.
Op de computer ziijn twee types accounts. Een (verborgen)administratorsaccount beveiligd met een wachtwoord.
Een standaard account waarmee jij je aanmeld bij Windows , en om de Updates te kunnen installeren word om het wachtwoord gevraagd van het administratorsaccount .
 
ik bedoelde niet voor Pctuts die beveiligingcode
het was als ik het moest doorzenden naar Microsoft over die fouten in mijn beveiliging
ik denk dat u dacht dat ik Pc Tuts bedoelde neen dus

ps : helaas , de miserie over niet automatische updates is daar weer terug
jammer
 
je probleem is weer aanwezig ...en dit na 2 dagen .
het kan best zijn dat je pc gekaapt is ...bij manier van spreken ...d.w.z. dat jij niets meer te zeggen heb over je systeem .

mijn advies is om een herinstallatie te doen ...het betreft hier om de Windows Vista betreft het om een merk laptop dan kun je waarschijnlijk ook deze terug zetten naar een fabrieksinstelling .
maar wees gewaarschuwd je bent alles kwijt wat er op de 0 schijf bevind m.a.w. alles op de C word verwijderd en de Vista word opnieuw geinstalleerd .
je dient daarna terug een antivirus op te zetten en ook al de windows updates op te halen ...
echter ook de ondersteuning voor de Vista word binnen kort stop gezet door Microsoft en het is zelfs zo dat voor bepaalde Vista's de ondersteuning al werd stop gezet !
 
Download HijackThis.

De download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.


Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

[FONT=&quot] Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.[/FONT]
 
ja dat is dus wat anders , een hele rompslomp
en omdat ik binnen korte tijd toch overweeg om een nieuwe ( vaste of laptop ) te kopen ga ik dat dus niet riskeren .
ik heb nu een nieuw modem met wireless , dus ik overweeg dat te doen
heb wel de Malwarebytes Anti-Malware nog eens laten lopen en hij vond een PUP om te verwijderen
wie weet .
alles lijkt vlot te lopen voorlopig , maar ja .
in alle geval , jullie zijn allemaal grote hulp
dank u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan