Betterbird

Betterbird 128.9.2esr-bb25

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

Je houdt het echt niet voor mogelijk: nu komt in Betterbird elke mail zomaar ineens 2 keer binnen met ongeveer een halve minuut tussenpoos.
De mails van vorige dagen staan er ook allemaal 2 keer (was gisteren niet het geval).

Edit: Dit euvel lijkt te maken te hebben met het feit dat Thundebird ook open stond. Heb Thunderbird afgesloten en dan een mail naar mezelf gestuurd in Betterbird. Die komt dan maar 1 keer in Postvak In terecht.

Edit 2: Ik was te voorbarig, dus toch helaas Worserbird.
Laptop stond uit, kom thuis en start na de boot de mail client met de beetje misleidende naam op en weer alle mails dubbel.
Spijtig, leek me inderdaad sneller dan Thunderbird, maar er is nog wat werk aan.

Edit 3: In accountinstellingen gaan kijken en daar staat een account met naam Telenet en een account met als naam mijn Telenet mail adres.
Beetje bizar dat Betterbird niet ziet dat behalve de naam die 2 accounts identiek zijn...

Laatst bewerkt:
Ik heb het dubbele account (die met het e-mail adres) verwijderd, op het eerste zicht geen dubbele mails meer.
Maar nu staat links onder "Nieuw bericht" eerst "lokale mappen" met daarin geen enkele map en verder drie keuzes: "Prullenbak", "Postvak uit" en "Local Folders". In dat laatste zitten dan mijn eigen lokale mappen. Hoe komen die nu weer daar terecht ???

Edit: Uiteindelijk na veel zoeken die map Local Folders" toch op de gewenste plaats gekregen., maar daaronder staat nu ook nog eens "Lokale Mappen" met daaronder ook nog een keer "Local Maps". Die laatste map heeft alle mapnamen maar ze zijn leeg.

Ik zou die lege "Lokale mappen" willen verwijderen, zorgt enkel voor misverstanden, maar hoe kan je dat ?

Laatst bewerkt:
@Pagadder : Klopt ... officiële uitleg =

Betterbird beschikt momenteel niet over een automatische updatefunctie op Windows, macOS of Linux. Gebruikers moeten nieuwe versies handmatig downloaden en installeren. Dit is een bewuste keuze van het ontwikkelteam, aangezien het implementeren van een auto-updater aanzienlijke inspanningen en infrastructuur vereist, wat voor een klein project als Betterbird een uitdaging vormt .

Er zijn echter enkele uitzonderingen:
  • Linux Flatpak en Arch Linux bieden automatische updates via hun respectieve pakketbeheersystemen.
  • Windows-gebruikers kunnen gebruikmaken van pakketbeheertools zoals winget of Chocolatey om updates te automatiseren.
Voor de meeste gebruikers betekent dit dat ze periodiek de nieuwste versie van Betterbird moeten downloaden en handmatig installeren. Het ontwikkelteam benadrukt dat dit proces eenvoudig en snel is, vergelijkbaar met het poetsen van je tanden .

Als je op zoek bent naar een e-mailclient met ingebouwde automatische updates, is Thunderbird wellicht een beter alternatief, aangezien deze functie standaard is ingeschakeld.

Terug
Bovenaan