Betterbird

Betterbird 128.9.2esr-bb25

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

Sinds Betterbird 115 en hoger (en vooral in 2024 versies) zijn sommige opties verplaatst naar de Snelle instellingen (en niet meer standaard onder "Beeld")!

Je moet nu naar:
  • Klik op de Snelle instellingen knop (rechtsboven, tandwieltje ⚙️).
  • Daar zie je "Indeling" of "Layout".
  • En daar kun je kiezen voor Berichtpaneel rechts.

Concreet​

1. Start Betterbird.
  2. Rechtsboven zie je een tandwiel-icoon (⚙️) — klik daarop.
  3. In het venster dat opent, zoek naar Indeling of Layout.
  4. Daar kun je het berichtpaneel naar rechts zetten.

En wat lost dit op, waar is de meerwaarde???

🔥 Thunderbird vs. Betterbird​

🎯 Samenvatting van de voordelen van Betterbird

• Stabieler en snellere bugfixes dan Thunderbird.
  • Betere layout-keuze: o.a. eenvoudig berichtenpaneel rechts.
  • Slimmer gedrag bij gelezen/ongelezen e-mails.
  • Snellere werking, vooral met veel IMAP-mappen of grote mailboxen.
  • Beter tabbeheer: minder vastlopers en handiger wisselen.
  • Extra features standaard ingebouwd (zoals eenvoudige ondersteuning voor Exchange via EWS).
  • Kleinere, schonere installatie.
  • Beschikbaar als portable app (superhandig voor op USB stick).
  • Meer privacyopties zonder add-ons.

📌 Voor wie is Betterbird een aanrader?​

• Voor power users die meer controle willen.
  • Voor mensen die snellere en betere bugfixes willen dan wachten op Thunderbird updates.
  • Voor wie grotere mailboxen heeft en snel wil kunnen werken.
  • Voor gebruikers die layout en gedrag van het programma fijn willen afstellen.

Bijlagen

@Pagadder Dat schelden kan je toch niet laten hé ... misschien het moment om naar de VS te immigreren. Daar is dat tegenwoordig de gewone manier van communicatie.
Ieder zijn smaak, ieder zijn zin en respect voor ieders mening is hier nog altijd bon ton !

Wie van mening verschilt bestempelen als idioten noem ik SCHELDEN... en ik denk niet dat ik lessen te krijgen heb omtrent 'waardigheid' vanuit uw hoek. En dat het nergens op sloeg heb ik al ontkracht en uitgelegd maar dat wil je niet begrijpen.
Ik stel voor dat je het hier bij laat... zal ik ook doen.

Ineens zie ik ergens staan onder "beeld", "vormgeving" : Berichtpaneel (F8). Ik zet daar een vinkje en ik krijg ineens een weergavevenster en dan nog rechts ook :-).
Waarom ze een basisregel zo ver wegsteken blijft voor mij een raadsel.

Laatst bewerkt:
Uitgetest, en in 5 min. ingesteld zoals thunderbird , en werkt prima ; voorlopig ben ik overgestapt.
Adresboek van Thunderbird geimporteerd en alles ok.

Bijlagen

• Schermafbeelding.jpg
    Schermafbeelding.jpg
    49.3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik ben geneigd om Betterbird te gaan gebruiken, maar toch nog iets dat ik niet vind: ik heb alle eigen mappen geïmporteerd zonder probleem; maar ze staan allemaal gesorteerd met de oudste bovenaan. Het enige dat ik vind is een keuze "ordenen", als je daar op klikt heb ik één keuze: "archiveren". De mails in Postvak In staan wél goed gesorteerd met de jongste bovenaan.
Wat bezielt in godsnaam die programmeurs om de minst logische sortering standaard te zetten ?

Laatst bewerkt:
Wat het meest logisch is voor jou is dat niet noodzakelijk voor een ander hé ... Het feit dat ze voor de inbox wel de andere volgorde hanteren bewijst dat ze daar over nagedacht hebben. En als je dat zelf kan configureren zie ik geen problemen.

Ik volg lange pier uit # 26.
Maar dit terzijde, waarom moeten de accounts van Thunderbird één per één ingevoerd worden???
Als het zogezegd een """" betere"""" kloon is van thunderbird is zou toch automatisch moeten kunnen, niet?

Terug
Bovenaan