Betterbird

Betterbird 128.9.2esr-bb25

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
PhilipV heeft een nieuwe item ingediend:

Betterbird - De betere versie van Thunderbird

Bekijk bijlage 256377

Betterbird is een verbeterde versie van Mozilla Thunderbird , Thunderbird op steroïden, om het zo maar te zeggen.

Betterbird is op drie manieren beter dan Thunderbird: het bevat nieuwe functies die exclusief voor Betterbird zijn, het bevat bugfixes die exclusief voor Betterbird zijn en het bevat oplossingen die Thunderbird...

Lees meer over dit item..

Ik bots al meteen op een probleem: Betterbird toont het leesvenster van de geselecteerde mail onder de lijst ipv rechts.
Hoe los ik dat op, vond het niet direct onder instellingen ?

Betterbird heeft direct mijn telenet mail instellingen gevonden, bij Thunderbird lukte dat niet.
Betterbird lijkt me ook gevoelig sneller.
Enkel dat leesvenster onderaan is een breekpunt voor mij als er geen oplossing voor bestaat.
Zou er een mogelijkheid zijn om alle eigen mappen te importeren vanuit Thunderbird ?

Ik bots al meteen op een probleem: Betterbird toont het leesvenster van de geselecteerde mail onder de lijst ipv rechts.
Hoe los ik dat op, vond het niet direct onder instellingen ?
In Betterbird (en ook in Thunderbird, waarop het gebaseerd is), kun je het voorbeeldvenster (ook wel berichtvoorbeeld genoemd) verplaatsen van onderaan naar rechts.

Zo doe je dat:
  1. Open Betterbird.
  2. Ga naar de menubalk bovenin. Klik op Beeld > Indeling.
  3. Daar zie je opties zoals:
    • Berichtpaneel onderaan (standaard)
    • Berichtpaneel rechts
  4. Kies Berichtpaneel rechts.
➔ Klaar! Nu verschijnt de preview van het bericht aan de rechterkant van de berichtenlijst, wat vaak fijner werkt op brede schermen.

Tip: Je kunt ook snel wisselen met de sneltoetsen:
  • F8 zet het berichtpaneel aan of uit.
  • Soms kun je ook via Shift+F8 wisselen tussen onderaan en rechts, afhankelijk van je instellingen...

De menubalk staat er wel in Thunderbird, maar niet in Betterbird.
Waarom berichtenpaneel standaard onderaan is (je ziet dan slechts een heel klein deeltje van de betreffende mail) is me een raadsel.
Waarom de menubalk standaard uit staat in Betterbird lijkt me ook niet erg logisch.

Hoe weet ik niet meer, maar ik heb de menubalk toch gevonden.
Maar bij "Beeld" staat bij mij nergens "Indeling".

Ik ga toch maar (voorlopig) verder Thunderbird gebruiken.
Spijtig, want Betterbird ziet er wel beloftevol uit, maar er zitten nog wat kinderziektes in.
Met dank Philip voor de tips.

Inderdaad: Betterbird lijkt veel op Thunderbird, maar het menu "Beeld > Indeling" zoals in Thunderbird bestaat daar niet meer of is aangepast. Betterbird gebruikt een iets andere aanpak voor het verplaatsen van het voorbeeldvenster.

In Betterbird het voorbeeldvenster rechts zetten
  1. Klik op de drie streepjes rechtsboven (de menuknop).

(Het klassieke menu "Beeld" zit standaard verstopt.)

2. Ga naar WeergaveBerichtenpaneel.

3. Je krijgt dan de keuze:
    • Geen berichtenpaneel
    • Onder berichtenlijst (standaard)
    • Rechts van berichtenlijst
  4. Kies Rechts van berichtenlijst.

Ik zie helaas geen Weergave in het menu onder de drie streepjes...
Ik heb daar wel een keuze "Beeld" maar daaronder niks bruikbaars.

@ nete,
Je hebt gelijk, blijf voorlopig maar bij tunderbird.
Ik gebruik al +20 jaar thunderbird, heb betterbird uit nieuwsgierigheid ook eens uitgeprobeerd. voorlopig zie ik geen meerwaarde.
De uitleg van PhilipV klopt alvast niet. (niet in # 5 en zeker niet in # 9)
Bij het menu onder de 3 steepjes krijg ja alleen onder beeld. Werkbalken, Vormgeving en Mappen.
En voor diegene die mij willen tegenspreken, ik kan er altijd plaatjes van maken.

Ik heb nu geen toegang tot PC waarop dit draait maar ik stuur vanavond fotokes op ... BetterBird kan alles wat Thunderbird kan en een pak meer ... maar het is niet altijd meteen duidelijk.
Ieder zijn zin uiteraard.

Wordt vervolgd...

foto 1
foto 1.jpg

... want Betterbird ziet er wel beloftevol uit, maar er zitten nog wat kinderziektes in...
Niet bepaald kinderziektes.
Betterbird is een "geoptimaliseerde" variant van Mozilla Thunderbird en is ontstaan in 2021.

De ontwikkelaar (een voormalig Thunderbird-medewerker) wilde met Betterbird een stabielere en functioneel uitgebreidere versie maken, vooral gericht op bugfixes en kleine verbeteringen die niet meteen in Thunderbird zelf werden doorgevoerd. De eerste officiële releases verschenen in de tweede helft van 2021.

Terug
Bovenaan