Windows 8 Bestanden opslaan op externe schijf raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ben op pc van mijn vriend met windows 8 bezig met bestanden die in de map downloads staan op te slaan naar externe schijf ,het was zo'n 7GB .Ik heb ze allemaal op externe schijf gezet ,en toen verwijderde ik die bestanden allemaal in de map downloads.Ik open de externe schijf en er stond niks op van bestanden ,maar toen ik nog eens ging kijken zag ik als ik op de externe schijf klikte ging die automatisch naar de map downloads op de pc maar natuurlijk die map was leeg.Hoe kan dit en wie weet waarom???
Vriendelijke groeten Jos
 
Omdat je een snelkoppeling gemaakt hebt op die externe disk, naar je downloads folder. Dat is niet hetzelfde als copiëren.
Ook even aan toe voegen dat je dus geen downloads meer hebt nu...
 
Blijkbaar niet zoals je zegt als je op het bestandje klikt op de externe schijf en deze gaat dan naar de download map op de pc.
Dit is dan wel degelijk een snelkoppeling.

Misschien met recovery software nog wat terug te halen uit de download map. Zorg dat je zo min mogelijk schrijfbewerkingen uitvoert met de pc.
Probeer het eens met recuva, of als je een ander recovery programma hebt geinstalleerd die natuurlijk gebruiken. Dat scheelt weer wat schrijfbewerkingen.
 
Als je wilt weten wat je precies gedaan hebt is dat voor jou makkelijk te achterhalen.
Je zult wel met de muis gesleept hebben.
Was het in een vloek en een zucht gebeurd, dan heb je snelkoppelingen gemaakt.
Dacht je "mijn god wat duurt dat lang" dan heb je bestanden gekopieerd.
 
Post eens een afbeelding van Verkenner (mappen weergave) want ik begrijp niet goed wat U bedoeld met;
"als ik op de externe schijf klikte ging die automatisch naar de map downloads"
Of kijk eens in schijfbeheer hoe die externe schijf wordt weergegeven.
 
Als je de bestanden hebt verwijdert met delete dan staan ze nog in de prullenbak en kan je ze herstellen. Heb je ze verwijdert met schift-delete dan zijn ze voorgoed weg en moet je inderdaad met een recoverprogamma aan de slag.
 
Als je de bestanden hebt verwijdert met delete dan staan ze nog in de prullenbak en kan je ze herstellen. Heb je ze verwijdert met schift-delete dan zijn ze voorgoed weg en moet je inderdaad met een recoverprogamma aan de slag.
Dat klopt helemaal, maar voor mij blijft onduidelijk waar TS op klikt. Heb nog niet mee gemaakt dat klikken op een externe schijf in verkenner, de map downloads opent.
 
Het enige dat ik kan bedenken is dat er op die externe schijf een link staat naar zijn map downloads ... M.a.w. dat hij niet OP de Externe Schijf klikt maar IN DE ROOT van de Externe Schijf op een link klikt...

Als TS géén duidelijkheid hierover geeft kan ik alvast niet verder ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan