Benchmarks voor Vista 64 bit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Ik zoek mijn rot voor een programma ( benchmarks ) om mijn computer eens aan een grondige test te onderwerpem, gratis als deze mogelijkheid kan bestaan.

Ik heb momemteel Lavalys versie 5 ultimatium betalende op mijn computer staan, maar wil grondiger en betere resultaten zien met een ander programma.

Wie weet goede raad. ;)
 
Ik had het over orthos, siw is gewoon om je temperaturen, snelheden van de ventilatoren en dergelijke op te volgen.
Orthos word gebruikt om koelingsproblemen vast te stellen tijdens maximale belasting van de cpu.
Ook het geheugen word er vol mee belast en gecheckt op fouten, een beetje zoals memtest86.
De 2 testen in 1 programma samengevoegd dus.
Als je wil weten hoeveel rekenkracht je cpu precies heeft moet je weer andere benchmarktesten doen.
Het hangt er vanaf wat je precies wil weten over je pc.
 
Voor je benchmarkscores heb ik in het verleden HWinfo nog gebruikt.
Ik denk dat dit tooltje bij diagnose staat in de freeware, maar deze heeft een benchmarktester ingebouwd.
Het is een tijdje geleden dat ik deze nog gebruikte, ik moest er even naar zoeken.
Dat tooltje dat je opzocht ga ik eens proberen, het is wel een groot pakket om te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Voor je benchmarkscores heb ik in het verleden HWinfo nog gebruikt.
Ik denk dat dit tooltje bij diagnose staat in de freeware, maar deze heeft een benchmarktester ingebouwd.
Het is een tijdje geleden dat ik deze nog gebruikte, ik moest er even naar zoeken.
Dat tooltje dat je opzocht ga ik eens proberen, het is wel een groot pakket om te downloaden.

Inderdaad een zware download, een heele dikke boterham vet belegd :yahoo:
 
Voor je benchmarkscores heb ik in het verleden HWinfo nog gebruikt.
Ik denk dat dit tooltje bij diagnose staat in de freeware, maar deze heeft een benchmarktester ingebouwd.
Het is een tijdje geleden dat ik deze nog gebruikte, ik moest er even naar zoeken.
Dat tooltje dat je opzocht ga ik eens proberen, het is wel een groot pakket om te downloaden.

Laat je nog iets weten aub. ;)
 
Nog niet veel tijd gehad om van alles te proberen, maar de nieuwschierigheid heeft het gehaald.
Was een download voor niets.
Eerst downloaden dus, dan installeren.
En nu komt het.
De trial kan je gebruiken na de trialcode online op te halen.
Dan kan je de pc eens goed stressen.
En de uitslag.
Je krijgt een score (met mijn dualcore) van 2300 punten.
Enkel totaalscore, geen detail.
Daarvoor moet je upgraden.
En als vergelijking krijg je de score van een quadcore met 22000 punten totaal.
Je weet dus niets meer dan je nu al weet.
Net het tooltje weggedaan.
Wat ik voorheen postte (hwinfo) blijft voor mij het beste freewaretool.
 
Nog niet veel tijd gehad om van alles te proberen, maar de nieuwschierigheid heeft het gehaald.
Was een download voor niets.
Eerst downloaden dus, dan installeren.
En nu komt het.
De trial kan je gebruiken na de trialcode online op te halen.
Dan kan je de pc eens goed stressen.
En de uitslag.
Je krijgt een score (met mijn dualcore) van 2300 punten.
Enkel totaalscore, geen detail.
Daarvoor moet je upgraden.
En als vergelijking krijg je de score van een quadcore met 22000 punten totaal.
Je weet dus niets meer dan je nu al weet.
Net het tooltje weggedaan.
Wat ik voorheen postte (hwinfo) blijft voor mij het beste freewaretool.

Je hebt volkomen gelijk, nu tussentijds deze tool ook uitgeprobeerd maar inderdaad veel wijsheid in die trial versie komt er niet te boven. Ook maar verwijderd en het tooltje van ( hwinfo ) geprobeerd maar werd er ook niet wijzer mee, mijn computer 64 bits Vista craschte, probleem terug kunnen oplossen in veilige modus en laten herstellen en werkt nu terug perfect.;)

Tussentijds Lavalys versie 5 erop gezet en geeft ook goede informatie en ook eens een bench laten uitvoeren, ik zal mijn resultaten plaatsen het zijn er wel erg veel maar kan je deze eens bekijken, volgens deze ressultaten klinkt het niet slecht wat we ervan mogen geloven. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vreemd.
Hier ook vista x64.
5 seconden na opstarten het resultaat (zie bijlage)
Misschien was er een probleem in je vista??
Ik heb nog niet veel vista x64 kunnen proberen, je vind meestal 32bit systemen he.

Heb je de xp compatibiliteit geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
vreemd.
Hier ook vista x64.
5 seconden na opstarten het resultaat (zie bijlage)
Misschien was er een probleem in je vista??
Ik heb nog niet veel vista x64 kunnen proberen, je vind meestal 32bit systemen he.

Heb je de xp compatibiliteit geprobeerd?

Nee ik heb het uitgevoerd via 64 bit, normaal moet dit toch gaan veronderstel ik toch, op het momemt vlak voor uitvoering was vista 64 in orde, geen probleem. Ik durf het toch geen 2 de maal te proberen hoor. ;)
 
Neem aan dat deze topic is opgelost anders vernemen we dat graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan