Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zit nl. zo:


-Ofwel krijg ik schele hoofdpijn van al die felle witte schermen ik bedoel de achtergrond van alle gewone mappen in vista

-Ofwel is mijn scherm te donker als ik video's bekijk
(als ik mijn helderheid van scherm heb aangepast)


Heb al gegoogled in nederlands en Engels in Themes kun je het niet veranderen.... MAW ik weet mij geen raad

ik snap niet goed dat je dat felle wit niet kunt veranderen in een of ander zacht pastelkleurtje???? zodat je de zwarte letters ook goed blijft zien.

Wie helpt mij want ik krijg er migraine van en das geen lachertje
 
met de verondersteling dat je Aero hebt
druk rechts op buroblad ga naar kleur en vormgeving van vensters
naar instelingen voor vormgeving
en kies bij kleurschema windows Aero en op ok drukken


als je Aero hebt is het dat mischien

 
Laatst bewerkt:
Was het maar zo simpel
nee die aero slaat alleen op de kaders die zijn dan transparant in één van die kleuren.
als ik dat nu eens als mapachtergrond kon zetten dat zou af zijn.

Toch bedankt hoor.
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
nee nog altijd moet ik via het scherm OSD zelf de Klaarheid continu aanpassen (Brightness) vooral als ik lang op de pc ga werken soms vergeet ik het maar valt mijn euro als ik na x-aantal tijd hoofdpijn krijg +- na een uur of zo
 
Mijn ogen verdragen ook niet zo goed dat fel wit, soms zit het echt wel te stekken in de ogen è :/ als je dan juist van een donkere achtergrond komt word je haast verblind

Waar het juist zit in vista weet ik niet,
ik gebruik nog altijd XP en de achtergrond van mijn mappen zijn vuilwit, zo heel heel licht grijs en bevalt me uitstekend :)
Via de rechtermuis op het bureaublad, dan Eigenschappen -> tabblad "Vormgeving", drukken op de knop "Geavanceerd" kan je dat allemaal instellen (dit is trouwens ook ong zo voor Win98 en NT5).
In vista zal dat waarschijnlijk ook wel ergens dicht bij Vormgeving zitten zekers?


.
 
bij vista ongeveer hetzelfde, alleen andere namen.
rechtsklikken op bureaublad en onderaan 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen' (ipv eigenschappen ofzo)
dan krijg je ook een scherm.
1e optie 'kleur en vormgeving van vensters'
dan 'eigenschappen van klassieke vormgeving openen voor meer opties'
dan geavanceerd
van daar af is het hetzelfde van xp 2000 me enz

vele verschillen van benamingen om het wat makkelijker te maken he.
laat eens weten of je hier iets mee kan.
raymon had dit al uitgelegd met afbeeldingen en al.
Hier werkt het perfect.
Maar hier staat uac steeds uit, weet niet of het nodig is maar als het bi jou niet werkt moet je die ook uitzetten.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn hier gewoon bepaalde onderdelen vh scherm en/of vensters die niet aangepast kunnen worden
da's de reden.
Zal alleen via register gaan of prog's zoals theme xp maar dan voor vista uiteraard,
maar die geven regelmatig conflicten en vertragen de boel ook weer.
 
tune up staat bij downloads, en met tweakVI kan je ook veel.
Die 2 werken op vista.
Als ik hier zelfs met uac ingeschakeld op geavanceerd klik kan ik alles aanpassen van de vensters, tot oblecten als de ok knop toe.
Gewoon klikken op de vensters wat je wil veranderen en kleur kiezen.
Gaat hier allemaal vanzelf.
Ik werk wel met vista ultimate, welke versie staat er bij jou op en heb je aero staan onder kleurschema?
 
Is het probleem hier al opgelost?
Ik denk dat ik gevonden heb waarom het bij mij werkt om de kleuren te veranderen en bij jou niet.
Als ik probeer met vista basic geselecteerd lukt het niet, maar kies ik voor windows standaard, dan lukt het wel (zie afbeelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan