Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste, heb op internet een aantal (weliswaar freeware) programmas uitgeprobeerd om filmpjes van Youtube en demofilmpjes van andere url's op te nemen wat in alle gevallen perfect lukt. Wat echter niet lukt is dat niettegenstaande "audio opnemen" (standaardinstelling van desgevallend programma en dikwijls toch verschillende waarden) bij het afspelen zelfs geen piepje of beepje te horen is.... Wat doe ik verkeerd??? Alle hulp welkom, ik wil immers een copilatie op DVD zetten voor de kinderen die daar heel blij om zouden zijn. Vriendelijke groet, Marnix
 
Als ik het goed begrijp:
Bij een gewoon audio of video bestand afspelen heb je dus wel geluid, maar alleen als je een filmpje gedownload hebt, is deze zonder geluid.
Dit moet dan toch met de software te maken hebben waarmee je deze filmpjes download.
Moeilijk om hier een antwoord op te geven als we de gebruikte software niet weten.
 
Ga in configuratiescharm eens naar geluid. Klik op tabblad opnemen, selecteer de Audiopoort-IN van je geluidskaart. In het venster dat verschijnt kun je Stereo-mix aanvinken. Klik op toepassen.
Microsoft heeft de functie Stereo-mix, die je nodig hebt om geluid van externe software om bvb youtubefilmpjes te rippen of het geluid er van, bewust weggelaten sinds windows Vista. Onder windows XP zat die nog zichtbaar. Ik heb me er destijds ook nog rot naar gezocht. ;-)
 
Stereo mix heb je nodig om het geluid dat normaal uit je speakers weerklinkt te kunnen opnemen!

attachment.php



In Windows Vista en zijn opvolger Windows 7 bestaat Stereo-mix schijnbaar niet meer.

De oplossing?

Rechts in de taakbalk van Windows Vista/7 vind je een luidsprekertje. Klik erop met de rechtermuisknop en kies Opnameapparaten.
Zoals je ziet staat Stereo-mix niet in het lijstje, maar hij is gewoon verborgen! Klik met de rechtermuisknop ergens in het witte gedeelte
(onder de andere apparaten) en kies Uitgeschakelde apparaten weergeven. ;-)
Daar is Stereo-mix! Dit apparaat moet wel nog worden ingeschakeld.
Klik met de rechtermuisknop op Stereo-mix en kies Inschakelen.
Klik OK. Wel moet je geluidskaart stereo mix ondersteunen... Dat zal bij een recente kaart zeker het geval zijn...

Als ik me niet vergis moet je onder opties in het programma die je gebruikt om beeld en geluid te rippen ook kunnen "stereo mix" aanvinken bij opties.
In mijn geval heb ik het veel nodig in Audacity en werkt pas als deze optie is aangevinkt...
 
Laatst bewerkt:
Goede middag,

inderdaad dát is de oplossing, Van harte mijn dank.

Alleen zoek ik nu nog een goed (freeware of open GL) programma videocapture, omdat wat ik heb kunnen vinden, om de x seconden een publiciteit door het scherm laat lopen. Dat heb je natuurlijk soms met freeware.

Nogmaals dank.
Daarna mag het deksel er op.

Groeten,
Marnix
 
Het programma wat Antoinneke voorstelt is heel erg geschikt voor dit ;-)

Goede middag,

inderdaad dát is de oplossing, Van harte mijn dank.

Alleen zoek ik nu nog een goed (freeware of open GL) programma videocapture, omdat wat ik heb kunnen vinden, om de x seconden een publiciteit door het scherm laat lopen. Dat heb je natuurlijk soms met freeware.

Nogmaals dank.
Daarna mag het deksel er op.

Groeten,
Marnix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan