Smartphone Android melding

• Onderwerp starter Onderwerp starter nete
  • Startdatum Startdatum

nete

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik een Motorola G85 tot volle tevredenheid.
In dat toestel zit een micro SD kaartje met data op (vooral eigen video's)
Ik zet de smartphone meestal helemaal uit tijdens de nacht, de batterij mag ook eens rusten vind ik.
Bij de opstart verschijnt er steeds het tekentje van een SD kaartje in de balk helemaal bovenaan.
Daar vind ik de melding: Android: Voor de opslag van foto's, video's, muziek en meer, met daaronder de keuzes Verkennen en Uitwerpen.
Ik weet stilaan wel dat er een SD kaartje in de smartphone zit. Ik heb al overal in de instellingen gezocht om die opstartmelding niet meer te krijgen en dus niet te hoeven weg te swipen, maar niet gevonden. Weet iemand de oplossing (Android 15) ?
Het is uiteraard geen echt "probleem", want de overbodige melding is zeer eenvoudig te verwijderen, maar ik had ze toch liever eens weg gekregen, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor de tip.
Ik ben wel geen crack inzake programmeren van macro's die dan, veronderstel ik, automatisch de swipe gaan doen die ik nu handmatig doe. Ik krijg ook een melding dat Macrodroid veel batterijverbruik in de achtergrond veroorzaakt. Heb het dan maar meer verwijderd.
Maar het ziet er voor "ingewijden" in die materie best wel interessant uit.

Laatst bewerkt:
blijf even op die melding drukken, dan zou je dit kunnen uit zetten (zo werk het bij Samsung wat ook Android is )

blijf even op die melding drukken, dan zou je dit kunnen uit zetten (zo werk het bij Samsung wat ook Android is )
Lukt niet bij mijn Motorola, krijg melding dat deze melding niet kan verwijderd worden.
Nu ja, hoegenaamd geen drama, maar je vraagt je toch af wie zoiets in zijn hoofd haalt om te programmeren...

Om de melding over de SD-kaart op een Motorola G85 te beheren, moet je naar de instellingen van je telefoon gaan, naar Opslag gaan en daar de SD-kaart instellingen vinden. Je kunt dan kiezen hoe je de SD-kaart wilt gebruiken: als draagbare opslag of als interne opslag.

Stappen:
  1. Instellingen openen: Ga naar de app Instellingen op je Motorola G85.

2. Opslag: Zoek en selecteer "Opslag" in de instellingen.

3. SD-kaart: Selecteer de SD-kaart optie.

4. Instellingen: Hier kun je de SD-kaart formatteren als draagbare opslag of als interne opslag, afhankelijk van je voorkeur.

5. Meldingen: Mogelijk kun je ook de meldingen over de SD-kaart beheren via de instellingen voor meldingen, maar dit kan per telefoonmodel verschillen.
Bron : klik hier

Ik had op mijn Vernee die ik jaren geleden had ook een micro SD kaartje steken. Dat heb ik in de instellingen toen moeten koppelen en ik kon inderdaad kiezen als draagbare of mee als interne opslag gebruiken. Eens gekozen had ik nergens een melding dat ik een micro SD kaartje steken heb.
Mijn zoon heeft op zijn Xiaomi ook een micro SD kaartje en eveneens kon hij dit zo instellen in het menu opslag in de instellingen. Nu krijgt hij daar ook geen melding van op zijn toestel en beide toestellen werden (in het geval van de Vernee), worden die vaak uit geschakeld en terug ingeschakeld. ( lees 1 keer per dag )

Om de melding over de SD-kaart op een Motorola G85 te beheren, moet je naar de instellingen van je telefoon gaan, naar Opslag gaan en daar de SD-kaart instellingen vinden. Je kunt dan kiezen hoe je de SD-kaart wilt gebruiken: als draagbare opslag of als interne opslag.

Stappen:
  1. Instellingen openen: Ga naar de app Instellingen op je Motorola G85.

2. Opslag: Zoek en selecteer "Opslag" in de instellingen.

3. SD-kaart: Selecteer de SD-kaart optie.

4. Instellingen: Hier kun je de SD-kaart formatteren als draagbare opslag of als interne opslag, afhankelijk van je voorkeur.

5. Meldingen: Mogelijk kun je ook de meldingen over de SD-kaart beheren via de instellingen voor meldingen, maar dit kan per telefoonmodel verschillen.
Bron : klik hier
Zitten we niet naast elkaar te reageren ? Het gaat me om een nutteloze melding bij het booten die ik nu moet wegswipen, dus niet over hoe ik het SD kaartje wil indelen.

Zitten we niet naast elkaar te reageren ? Het gaat me om een nutteloze melding bij het booten die ik nu moet wegswipen, dus niet over hoe ik het SD kaartje wil indelen.
Ik denk dat beide met elkaar te maken hebben. Als je je kaartje gemonteerd hebt en bevestigd hebt dat je het om extra interne ruimte wil gebruiken of om te kunnen uithalen als je er data op hebt gezet dat je dan die vervelende meldingen niet meer krijgt. Maar ik heb in het desbetreffende merk van smartphone nog nooit een sd kaartje gestopt, wel al in andere toestellen en daar kreeg ik die melding niet. Ik denk dus nu dat het komt omdat ik in de instellingen dit een functie heb gegeven.

Terug
Bovenaan