Status
Niet open voor verdere reacties.
ben opzoek naar een videokaart iemand bekend met een van deze types

XFX GEFORCE 8400GS 450M 256MB DDR2 PCI-E TV/DVI RETAIL
XFX GEFORCE 8500GT 450M 256MB DDR2 PCI-E TV/DVI RETAIL PASSIVE
 
ben opzoek naar een videokaart iemand bekend met een van deze types

XFX GEFORCE 8400GS 450M 256MB DDR2 PCI-E TV/DVI RETAIL
XFX GEFORCE 8500GT 450M 256MB DDR2 PCI-E TV/DVI RETAIL PASSIVE

nog een vraagje hierover moet ik hier ook kijken naar het ram-geheugen, omdat ik de pc DDR heb en ik zie bij specificaties nogal dikwijls DDR2 staan of maakt het niet uit :vraagteken:
of zitten er hier degelijke bij van MSI voor een redelijke prijs, hiermee bedoel ik niet meteen de duurste;

VIDEOKAART MSI prijsvergelijk VIDEOKAART MSI vergelijken prijs productvergelijk
 
geheugen van de videokaart heeft niks te maken met geheugen van uw mobo.

Dus je kan perfect ddr2 op ddr draaien.

Ikzelf heb een nvidea 8600 GTS ddr3 gekocht
Memory 256MB of 128-Bit GDDR3
Memory Clock @ 2000MHz
Core Clock 675MHz and RAMDAC Dual 400MHz
NVIDIA SLI Technology
2560×1600 Max Resolution (Digital)
OpenGL 2.0 and Microsoft DirectX 10.0 Support
Connectors 2 Dual-Link DVI, S-Video/Component TV Out
882.5 million vertices/sec.
25.24 GB/second memory bandwidth
 
De 8600GTS is een mid-range kaart en is tegenwoordig wel een aanrader als je niet teveel geld wilt uitgeven aan een videokaart, al wat lager is is budget en zijn een serieuse bottleneck als je een beetje van een pc hebt.

Indien je kiest voor een passief gekoelde, denk er dan best ook aan dat je eigenlijk een goeie airflow in je case nodig hebt om de warmte af te voeren van de koelblok.

En ook nog dit...
'klees geregeld negatieve ervaringen met pixmania :/
dit vermeld ik maar omdat je het ook zou weten moest je van plan zijn daar eentje te kopen
 
Gewoon voor de 8800GT gaan is op de moment 1 van de snelste kaarten deze heeft de laatste nieuwe grafische chipset aan boord(de G92 chipset) , kost wel rond de 200? maar is elke euro waard(is zelfs 15%sneller dan de 8800GTX met de G80 chipset en die kost het dubbel)
alles onder de 8800 reeks van nvidia is low budget die kaarten zijn gemaakt om in pcs te steken zoals bvb de aldi pcs
Als je nog even geduld hebt ga je wel wat geld besparen omdat nvidia uit gaat komen met de 9800 reeks dus gaan de 8800 reeksen dalen in prijs.

Je moet weten dat de 8400 en 8600 reeksen kaarten zijn die de specs voor de 8800 reeks niet halen ,vandaar dat ze die goedkoper maken.
Om echt prestaties te vergelijken kan je hier eens gaan kijken tomshardware

en inderdaad ram geheugen in je pc heeft niets temaken met geheugen op je grafische kaart
hopelijk heb je hier iets aan
:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan