Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
Op xp gebruikte ik dat programma om software in een virtuele omgeving te installeren en te proberen.
Dit programma laat zich ook bij vista installeren, maar als ik dan op de exe klik, dan gaat er snel een soort dos-schermpje open en voor de rest niks meer te zien....blijkbaar toch niet zo geschikt dus...
Iemand een andere, niet te ingewikkeld programmatje dat toelaat om een programma virtueel te installeren om te testen?
 
Probeer eens via start zoeken
Typ cmd en hit enter
Een dosscherm zal openen.
Navigeer nu in dos naar het programma en start het van daar uit.
Waarschijnlijk zal het nu wel starten in het zwarte scherm.
Ik zal het programma in ieder geval even testen hier, het interesseert me wel om eens te onderzoeken wat het programma allemaal kan.
Waarvoor gebruik je het zo al?

Ik heb hier alvast een download gevonden waar bij staat dat hij geschikt is voor vista.
 
het leuke aan dit programma is dat je een 'layer' kunt maken waarin je een ander programma dat je wil testen of proberen kunt installeren. Je zet het in feite in een soort virtuele ruimte waarin het geen schade kan toebrengen. Als het te proberen programma je niet bekoord, doe je gewoon layer verwijderen in Altiris en het pogramma verdwijnt zonder sporen na te laten.
ben benieuwd of het bij jou wel werkt in vista, in xp was dit zonder probleem.
 
Zelfs met de verborgen admin in vista en alle rechten kan het programma enkel gestart worden vanaf de commandline
Dit gaat als volgt:

Ga naar start zoekopdracht starten en typ ' cmd ', hit enter
In het zwart scherm typ je 'cd/' en hit enter
Nu ben je in station c:\
Typ nu ' cd program files ' en hit enter
typ ' cd Altiris ' en hit enter
typ ' cd Software Virtualization Agent ' en hit enter
van hieruit kan je het programma starten door de naam van het exe bestand te typen gevolgd door opnieuw een druk op de entertoets.

Ik heb mijn virtuele pc net weggedaan, in vista x64 werkt dit programma niet, enkel in de x32-versie kan het.
Terwijl onze server plat was heb ik snel een virtuele pc geinstalleerd met vista x32 (zelf gebruik ik de 64bit).
 
Bedankt voor de moeite. Zal dit eens proberen maar het is zeker niet echt gebruiksksvriendelijk
op deze manier he :). Op XP was het heel wat handiger. Heb dit nog als bijkomende informatie over het programma, deze uitleg is duidelijker dan wat i kje vertelde he :):
Software Virtualization Solution (SVS) belet een programma om zich in uw register te nestelen en bouwt een virtuele laag waarin het alle applicatiegegevens bewaart. Nadat u een nieuwe laag aanmaakt, kiest u het programma dat u wilt uitproberen, waarna u exact dezelfde procedure volgt als bij een normale installatie het geval is. Als de software crasht, niet bevalt of uw systeem vertraagt, opent u de SVS Admin en wist u de laag. Voilà! Geen programma meer te bespeuren en dus geen trage de-installatie of registerschoonmaak. Een extra voordeel van deze virtualisatiehulp is dat u programma’s kunt uittesten die normaal een conflict opleveren met software die u al op uw systeem hebt staan. Als u niet helemaal zeker bent of een handige applicatie zuiver op de graat is, houdt u haar in de veilige bescherming van SVS. Als de geïnstalleerde software beschadigd raakt of zijn werk niet meer doet, kunt u de virtuele laag met een druk op de knop herstellen, waardoor het geteste programma zich weer gedraagt als bij het eerste gebruik.
Altiris Software Virtualization Solution 2.1 - downloads - PC Magazine

Zal eens zoeken of er nog van die applicaitevirtualiseerders bestaan.....

nogmaals bedankt.
 
We zullen moeten wachten op een nieuwe versie van dit programma vrees ik.
Wat je wel kan om het opstarten te vereenvoudigen is het adres (dus c\program files.. enzoverder) opslaan in kladblok.
Bewaar dit document daar waar u snel kan komen.
Dan open je gewoon de commandline (het zwart venster) en na de opdracht cd/ of cd\ (werkt beide) kan je het adres met copy en paste in het zwart scherm invoeren.
Dan kan je sneller de toepassing starten.
Het is ook mogelijk een batchfile (extensie .bat) te maken, maar daar heb ik zelf net niet voldoende kennis voor.
Misschien doe ik nog eens een popging, maar deze week zit dat er niet direct in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan