Alt-ctrl-del bij xp werkt niet meer door malware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een XP kan ik niet in de taskmgr geraken om blokkerende progjes te beindigen. Iemand een tip om dit te activeren of andere methode om programma's te deblokkeren? Durf het bijna niet te zeggen maar nu moet ik telkens mijn pc uitschakelen.:ahhhhh:;!

[OPLOSSING]
Ga naar Kelly's corner lijn 51 om task manager in te schakelen.
Op lijn 275 vind je hoe beperkingen op te heffen
De rest van de uitleg
Je kan manueel taskmgr.exevan je windowscd halen.
Deze staat in de map i386
Je kan dit via de uitleg bij Kelly (via doscommando), je kan ook met compressietool het bestand er uit halen, bvb met winrar
Plaats het bestand in de map system 32
Scan zeker ook op malware, deze kan dergelijke schade veroorzaken.



[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar ben je al zeker mee geholpen. maar je kan dit in je register aan-en uitzetten. ga naar :
HKEY_CURRENT_USER
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
REG_DWORD DisableTaskMgr. doe deze key open. kijk na of de waarde op 0 (nul) staat, anders zet je het op 0 of verwijder je de registersleutel. doe ditzelfde in de HKLM

dat moet je volledige toegang geven tot je taskmgr

maak wel eerst een backup van je register!!! dit is van vitaal belang als je een foutje moest maken
 
Laatst bewerkt:
daar ben je al zeker mee geholpen. maar je kan dit in je register aan-en uitzetten. ga naar :
HKEY_CURRENT_USER
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
REG_DWORD DisableTaskMgr. doe deze key open. kijk na of de waarde op 0 (nul) staat, anders zet je het op 0 of verwijder je de registersleutel. doe ditzelfde in de HKLM

IS ook niet te vinden in mijn registry. onder HKEY_CURRENT_USER Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System vind ik enkel de reg_dword disableregistrytools maar geen DisableTaskMgr !!!????
 
daar ben je al zeker mee geholpen. maar je kan dit in je register aan-en uitzetten. ga naar :
HKEY_CURRENT_USER
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
REG_DWORD DisableTaskMgr. doe deze key open. kijk na of de waarde op 0 (nul) staat, anders zet je het op 0 of verwijder je de registersleutel. doe ditzelfde in de HKLM

IS ook niet te vinden in mijn registry. onder HKEY_CURRENT_USER Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System vind ik enkel de reg_dword disableregistrytools maar geen DisableTaskMgr !!!????

het kan zijn dat het in de current user niet staat. daarom moet je ook in de HKLM gaan kijken. Daar zal het wel in staan.
 
Ga naar Kelly's corner lijn 51 om task manager in te schakelen.
Op lijn 275 vind je hoe beperkingen op te heffen
De rest van de uitleg
Je kan manueel taskmgr.exevan je windowscd halen.
Deze staat in de map i386
Je kan dit via de uitleg bij Kelly (via doscommando), je kan ook met compressietool het bestand er uit halen, bvb met winrar
Plaats het bestand in de map system 32
Scan zeker ook op malware, deze kan dergelijke schade veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens: Start - Zoeken - Alle bestanden en mappen, bij bestandsnaam taskmgr.exe invullen - Zoeken in: Windows - Geavanceerde opties: systeemmappen, verborgen bestanden en submappen aanvinken.
 
Ga naar Kelly's corner lijn 51 om task manager in te schakelen.
Op lijn 275 vind je hoe beperkingen op te heffen
De rest van de uitleg

Heb eerst de actie op lijn 51 uitgevoerd zonder enige verandering.

Je kan manueel taskmgr.exevan je windowscd halen.
Deze staat in de map i386
Je kan dit via de uitleg bij Kelly (via doscommando), je kan ook met compressietool het bestand er uit halen, bvb met winrar
Plaats het bestand in de map system 32

Deze manier werkt en mijn taskmanager is nu actief : echt bedankt voor de blijvende input !

Scan zeker ook op malware, deze kan dergelijke schade veroorzaken.
Spybot heeft enkele zaken gevonden maar volgens mij heeft deze taskmanager nooit gewerkt , iets typisch voor Pliek ?
 
Via startmenu zou niet gewerkt hebben.
tastmgr.exe was verdwenen uit de map system32
voer enkele scan uit voor de zekerheid tegen virus en spyware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan