Afdrukken via netwerk naar HP 1120c A3-printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb in mijn thuisnetwerk een hp 1120c aan een Packard-Bell met xp sp3 hangen. Testpagina wordt vanaf deze goed afgedrukt. Nadat ik de 'geavanceerde afdruk instellingen' heb uitgevinkt drukt hij af vanaf een Ubuntu 9.10 pc en vanaf een Windows 2000 ook vanuit Word97. Maar van op mijn laptop met Vista sp2 lukt het me niet om af te drukken vanaf Works8 of open office3.1, wel vanuit pdf foxit reader! Telkens ik er een opdracht geef vanuit Works op de Vista pc naar de xp computer word er een vel geladen maar er komt niets op. Het netwerk bestaat uit een USR5461 router waarop een Edimax EW7206 als repeater functioneert voor de Vista laptop en een Level one Wap 0006 als AP eraan hangt met de W2000 draadloos. De Ubuntu en Xp hangen met draad aan de router. Heb al de printer verwijderd en na heropstart automatisch laten installeren door xp. Weet er iemand raad?
Ps: ik gebruik geen originele hp-cartridges, mogelijk ligt het probleem ook hieraan?
mvg, Marc[OPLOSSING]
Hallo, wegens een uitstap naar Hasselt, ook nieuwe cartridge kunnen kopen van Pelican. En resultaat: drukt feilloos tekst af vanaf vista laptop naar xp desktop met xp erop. Ik heb zelfs het vinkje terug voor 'geavanv-ceerde afdrukfuncties' ingeschakeld. De andere van Kit-encre gebruik ik verder in een hp 815c zonder probleem via netwerk. Dus het probleem heeft zeker te maken met de cartidges.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
meer info

meer info

De vista is home basic, de printer is gedeeld, dus ik krijg hem als netwerkprinter te zien als ik de wizard printer toevoegen uitvoer op zo wel W2000, vista home basic en netbook met W7 en hij installeert op deze pc zijn stuurprogramma.
Het probleem is dus vanuit word en open office, hij print ook perfect vanaf firefox en thunderbird naast foxit reader. Ik heb ook gepoogd vanaf kladblok op de vista en dat werkt ook niet, spuwt enkel wit blad uit
 
netbook met W7 en hij installeert op deze pc zijn stuurprogramma.

Dit is normaal, heeft Microsoft aangepast in Win7. De printer krijgt via het netwerk wel degelijk een opdracht.

Sorry dat ik het nu pas lees A3 formaat. Welk papierformaat stel je in om af te drukken vanuit Word, OpenOffice en kladblok.
 
Momenteel probeer ik eerst alles op A4, maar inderdaad om A3 te printen moet ik alles aan passen zowel in de eigenschappen van de printer als in de pagina instelling van Works8, OO3.1 als kladblok. Ik had eerder wel problemen om af te drukken totdat ik de geavanceerde afdrukfuncties had uitgeschakeld. Ik heb aan die xp pc nog een Hp 815c en Nec p20 hangen en die drukken wel af vanaf vista HB met alle programma's. Vanaf mijn Ubuntu kwam eerst alleen de kleuren druk door, pas sinds die geavanceerde functies eruit zijn drukt ie ook zwart op hp 1120c. 't mijn bedoeling om een Works-database af te printen op A3, zonder dat ik eesrt Works8 op de xp computer moet zetten en de file van op die pc te openen via network; is nogal groot
 
afdrukken tekst nar hp1120c

afdrukken tekst nar hp1120c

Ik druk meestal tekst af, ook veel tabellen.

Ik heb ook OO3.1 van op de Ubuntu 9.10 pc getest en dat ging ook niet, enkel een wit vel papier.
Vanop de xp pc drukt kladblok daarentegen wel af.
 
Ik kan er naast zitten, maar het gaat om een hp apparaat. Neem de cartridge eens uit de printer, en controleer eens vervaldatum. Dit is een typisch kenmerk voor HP cartridges. De Cartridge mag zelfs in een nog nooit geopende verpakking zitten, datum vervallen, en de cartridge doet het niet meer. En dan gebeurt dit ook. Bladen vliegen erdoor zonder dat er iets op het blad werd afgedrukt.

Hier eens gaan lezen

http://www.hp.com/pageyield/articles/nl/nl/InkExpiration.html
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook in die richting. Vroeger gebruikte ik de clooncartridges van Pelican en alles drukte af. Nu ik overgeschakeld ben naar deze van Kitencre/cartouche top lukt office niet meer om af te drukken.
 
Ik heb ook eens een testpagina vanuit ubuntu laten afdrukken: drukt dus alles af, behalve de 100% zwarte tekst, de grijs waarden zijn ok, mogelijk kan ik hierdoor wel afdrukken vanuit de bepaalde applicaties omdat de inkt niet 100% zwart is.
 
Even wat meer uitleg geven.
in je apparaat zitten 2 cartridges. Een zwarte cartridge en een driekleuren cartridge. Wanneer je zwarte cartridge leeg is, gaat de 3kleuren caridge gebruikt worden. Anders uitgelegd. Er zal een mengeling gemaakt worden met de 3 kleuren om een zwarte kleur te krijgen ,of die de zwarte kleur het dichtst benadert. En volledig zwart ga je nooit kunnen bereiken.
Ook een woordje uitleg omtrent de kloon cartridges.
Dit zijn originele cartridges, die men kan deponeren in warenhuizen enz........ en die terug hervuld worden. Daarom ook dat ze goedkoper in prijs zijn. Er moet geen nieuwe cartridge gefrabiceerd worden.
En Pelikaan is dan ook duurder dan het andere merk dat je vernoemd, omdat pelikaan gebruik maakt van kwaliteitsinkt.
Er bestaan ook navulsets waarmee je zelf de cartridges kan hervullen. Heeft zijn voor en nadelen.
Eerst en vooral moet je gebruik maken van kwaliteitsinkt. Een Cartridge die je terug zelf hervult, mag je ook nooit gebruiken tot ze volledig leeg is. Je moet ze hervullen als er zich nog een klein beetje inkt in de cartridge bevind. Ga je ze gebruiken tot op het einde , dus inkt volledig opgebruikt is de bodem uitgedroogt en is de cartridge onbruikbaar, ook al heb je ze terug gevuld.
Velen denken ook dat een cartrigde hervullen een gemakkelijke klus is. Nee hoor. Voor je ze hervult moet ze eerst luchtledig gemaakt worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er naast zitten, maar het gaat om een hp apparaat. Neem de cartridge eens uit de printer, en controleer eens vervaldatum. Dit is een typisch kenmerk voor HP cartridges. De Cartridge mag zelfs in een nog nooit geopende verpakking zitten, datum vervallen, en de cartridge doet het niet meer. En dan gebeurt dit ook. Bladen vliegen erdoor zonder dat er iets op het blad werd afgedrukt.

Hier eens gaan lezen

http://www.hp.com/pageyield/articles/nl/nl/InkExpiration.html


ik heb een tijdje geleden een mail gehad van hp. er was een batch cassettes die niet goed werkte. de mail kan je HIER lezen. kijk zeker eens na of jij in die batch valt, want hp vervangt de cassettes probleemloos. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan