Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn kleindochter heeft op school een wachtwoord aangemaakt voor administrator op haar acer laptop windows vista.
Nu moet ze terug naar school en wilde een programma op haar laptop zetten maar ze is haar wachtwoord vergeten.
Ik heb al verschillende forums bezocht om dit probleem op te lossen.
Ik had voorgesteld om een volledige nieuwe installatie te doen maar zij weet niet waar de installatie cd is en of er een bij was.
Ze heeft de laptop ruim drie jaar.

iemand een idee om dit probleem op te lossen.
 
je zegt een acer te gebruiken ..dan zit er wellicht een recovery partitie op waarmee je deze terug naar de fabrieksinstellingen zet ...
je geraakt daarmee dus alles kwijt ..dus gaan we deze optie om een verse instal bewaren en als laatste red middel gebruiken ..

Windows wachtwoord achterhalen met Ophcrack

1..Download Ophcrack live cd
2..Kies het juiste besturingssysteem: XP of Vista (ook voor Windows 7).
3..Download het bestand. Dit is een - zeer groot - ISO bestand.
4..Brand het bestand op een CD. Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden. Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
5..Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
6..De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.
7..Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
8..Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.
9..Neem het wachtwoord over.
10..Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
11..Maak direct een wachtwoordherstelschijf.


Informatie overgenomen van: Pepermunt.net - Wachtwoord achterhalen
 
Download " HirensBoot cd 15 ", brand die op cd. Gebruik de tool "KonBoot". Voordat je deze TOOL gebruikt, lees aandachtig de 'How To' op :

Kryptos Logic | Kon Boot

Laat iets van je horen!
 
Ik heb beide progs al geprobeerd maar zonder resultaat.
Bij ophcrack krijg ik melding na enkele minuten : No partition containing hashes found.

ik heb net nog contact gehad met kleindochter en die kan geen instal.cd vinden.
Ik heb ook gezocht op LP voor eventuele rescue instal. maar is niet te vinden.

Dus nog maar verder zoeken.
 
dat had je ons eerder kunnen meedelen dat je deze opties al geprobeerd had...

Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.
 
Offline NT Password & registry editor
Offline NT Password & Registry Editor

Werkt gegarandeert. Heb deze tool paar weken geleden nog gebruikt op een Vista.
Wel goed lezen welke vragen je aangeboden krijgt. Maar verder vrij simpel in gebruik. ISO branden op CD en booten.
ps; Na dat je het wachtwoord veranderd hebt, veranderingen wegschrijven! (deze laatste stap niet vergeten, anders werkt het niet)
 
Ik heb beide progs al geprobeerd maar zonder resultaat.
Bij ophcrack krijg ik melding na enkele minuten : No partition containing hashes found.

ik heb net nog contact gehad met kleindochter en die kan geen instal.cd vinden.
Ik heb ook gezocht op LP voor eventuele rescue instal. maar is niet te vinden.

Dus nog maar verder zoeken.
mij methode werkt altijd! sorry man! ik wil persoonlijk komen met mijn cd/stick stuur mij een pm. en ik wil komen.
KonBoot werkt op x86 (32bit) of 64 bit (x64)

geen zéver verkopen, ik verdien mijn boterham ermee!!!!

mvg, wivy

;)

stuur desnoods een pm!!!!!!


Niet geprobeerd wegens ... flauw man; zend mij een pm en ik kom ... over al... woon 2600 A'pen
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik geen ITer ben. Ik heb het geprobeerd en het lukte mij niet. We zijn niet allemaal zo slim als jij. Dus ik verkoop geen zever .Ik zeg enkel dat het mij niet gelukt is.
Ondertussen heb ik het probleem kunnen oplossen door de recovery terug te vinden en de laptop terug in fabrieksinstellingen gezet.
 
Bedankt voor je reactie;Na wat zoeken ben ik op een site terecht gekomen waar dit verhaal beschreven werd.
Ik heb dit gedaan en het is ook gelukt.
De laptop staat terug in de fabrieksinstellingen;
Toch bedankt;
 
spijtig dat je het heb moeten oplossen met het terug zetten van een fabrieks instelling ...
tevens werd dit ook gezegt op de site van microsoft dat dit de enige oplossing zouw zijn indien ophcrack niet hielp...!!

indien je nu een backup heb van voor dat het wachtwoord werd aangemaakt dan kun je deze backup gebruiken , zodoende moet je niet al de update's terug installeren ... en ben je tevens ook niet al de programma's kwijt !
 
spijtig dat je het heb moeten oplossen met het terug zetten van een fabrieks instelling ...
tevens werd dit ook gezegt op de site van microsoft dat dit de enige oplossing zouw zijn indien ophcrack niet hielp...!!

Microsoft gaat niet officiele software helaas niet promoten, ook al klaart die de klus perfect zoals Kon Boot en Offline NT password recovery. Maw dat is niet de enigste oplossing, maar de enigste officiele "legale" oplossing.

Ik geef toe, de meeste van die applicaties draaien via een boot CD in een Linux omgeving en schrikken een leek af. Slechts weinig mensen tegenwoordig kunnen hun nog redden in een primitieve shell omgeving. Zelfs nieuw (en jonge) afgestudeerde IT mensen... Personen die het DOS tijdperk (of UNIX) nog meegemaakt hebben zijn hier doorgaans vlotter mee weg.
 
ja logisch gezien heb je gelijk ...dat microsoft dat niet ga promoten ! :shame:
 
ik heb ondertussen laptop weer volledig in orde.Progamma en dergelijke er terug opgezet.
Wat opmerkingen van wivy betreft zegt meer over hem dan over iemand anders. Kan hij ook niets aandoen;
Toch bedankt. Ben blij dat ik lid ben van jullie forum.
Ik heb hier al veel geleerd. Ben van een generatie die zonder PC is opgegroeid en voor ons is het niet zo eenvoudig als voor de jongere generatie. Maar we zijn nooit te oud om te leren, en daar helpen jullie ons heel goed mee.
Dus nogmaals hartstikke en welgemeend bedankt.
 
Ik heb beide progs al geprobeerd maar zonder resultaat.
Bij ophcrack krijg ik melding na enkele minuten : No partition containing hashes found.

ik heb net nog contact gehad met kleindochter en die kan geen instal.cd vinden.
Ik heb ook gezocht op LP voor eventuele rescue instal. maar is niet te vinden.

Dus nog maar verder zoeken.

wel opstarten via de gebrande cd! dan lukt het wel!
 
adminww.kwijt HELP

bedankt voor je op/aanmerking, zit in de telecom sector en ben GEEN IT'er!

mvg wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan