Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik wou een programma verwijderen en tijdens het deinstalleren krijg ik de melding dat ik geen administrator ben, ik ben de enige gebruiker van de laptop
hoe maak ik mijn eigen administrator

ik heb wel dit commando is dos ingevoerd is dit goed??
"net user Administrator /active:yes"

(Natuurlijk zonder de ") Enter

heb wel mijn gebruikernaam niet gebruikt

tnx
 
Dos is een operating system en heeft weing met W10 te maken, tis dezelfe eigenaar, thats all.
Dat is de shell, de command interpreter.

En via software verwijderen het progje proberen te verwijderen?
Via de rechtermuisklik en uitvoeren als admin via de uninstall file is de uninstall ook uit te voeren.
 
Je hebt een commando ingevoerd om het ingebouwde administrator account te activeren. Meestal wordt deze niet gebruikt. Daarom is deze standaard ook uitgeschakeld. Let er daarom nu op dat deze aanstaat, je kan waarschijnlijk bij inloggen nu kiezen voor dat account en er dan mee inloggen. Tevens is de kans groot dat dit account nu zonder beveiliging van een wachtwoord te gebruiken is.

Dit alles betekent nog niet dat jou eigen account administrator rechten heeft op de computer. Weet je zeker dat jij die wel hebt? Want dan zou je rechten hebben om programma's te verwijderen.
 
hier een screenshot en hoe kan ik mijn commando terug verwijderen?


59c381d53b830-account.jpg
 
Je bent dus administrator op de computer dus dat staat goed. Op welke manier probeer je het programma te verwijderen? Doe je dat via Instellingen --> apps en onderdelen? Zo niet, probeer het dan eens op die wijze.

Het Administrator account kan je weer uitzetten op de volgende manier: Voor op de plek waar je de vorige keer dit commando hebt ingevoerd:
net user Administrator /active:yes Nu dit commando in: net user Administrator /active:no
En druk daarna op Enter.
 
kan zijn maar ze is toch weg, ken jij iets van systeemherstel die niet werkt?
Zo ja kan de dan even kijken naar het forum--windows 10--systeemherstel gestart door mdc1756
alvast bedankt
Ik heb de net user Adminstrator /active:yes
toch laten aanstaan.


ed
 
user Adminstrator /active:yes, kan ik niet meer veranderen naar no, hoe komt dit, misschien is dit het probleem dat ik geen systeemherstel meer kan doen?
en hoe zet je hier dan een wachtwoord op,
het rare is dat ik niet meer van yes naar no kan gaan zie foto


59cd55ca1e55e-net_user.jpg



wat is mijn gebruikersnaam
59cd562786339-gebruikersnaam.jpg
 
Het gaat hier om het account met de naam administrator neem ik aan? Dan kan je dat commando invoeren. Of gaat het om het account met de naam Tones Fast?

Dan moet je dat invullen namelijk. Let wel op dat je het commandprompt start als Administrator anders werkt het zeker niet.

Commandprompt als administrator starten.

Zoek CMD je krijgt commandprompt te zien. Klik erop met de rechtermuisknop en kies Als Administrator uitvoeren. Klik JA in de melding die je vervolgens krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan