24/06 17 poesjes te vondeling gelegd op de pechstrook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een Nederlander heeft er niet beter op gevonden dan 17 overtallige poesjes op de pechtstrook van een drukke autoweg rond Amsterdam te vondeling te leggen.
Hij liet bij de poesjes een briefje achter, waaruit blijkt dat het de bedoeling was om hen een nieuwe toekomst te schenken, niet om overreden te worden door een vrachtwagen. Dat had ook gekund.

Twee moeders

Hij plaatste de poezen - twee moeders en hun kroost van enkele dagen tot twee weken - in twee gesloten kartonnen dozen. Een van de dozen was zo nat van de pis en de condens dat ze bijna uit elkaar viel.
Geen vrachtwagen dus, maar een meelevende automobiliste uit Den Bosch redde de diertjes zaterdag uit hun lijden. Ze bracht ze naar de dierenarts.

Bron:GVA

SIMBA
 
ze moesten die persoon van die de poesjes daar heeft gezet ,zelf in een doos steken en in het midden van de autostrade zetten
angry8.gif
 
Ik heb 4 poezen, 1 kater en 3 kattinnekes.
De 1e was gekregen als ze zeer klein was, de 2e vas 1 van 3 vondelingen in Gent die we geadopteerd hebben, de 3e was van een vriend in de buurt zijn apartement, dat beest werd steeds lastig omdat ze niet buiten kon en de eigenaar was er zo bleek allergis voor, was gekocht voor zijn dochter.
De 4e zat 2 weken geleden op ons terras, enkele weken oud en uit een auto gezet vermoedelijk.
Ik denk dat wij de enige zijn die geboortebeperking invoeren door ze te steriliseren.
Het is wel 50 euro voor een kater en 100 voor een kattin, als ze vol zit 110 euro, en ze was zelf maar 10 maand oud.
Kweken hoeft niet, er zijn al katten genoeg.
We wonen vlak bij het AZ ziekenhuis, een buur van ons heeft meer dan 20 katten, allemaal geadopteerd.
Zo een grote parking geniet de voorkeur om katten buiten te smijten.
Als je geen jongen wil, zet er dan de schaar in en val er een ander niet mee lastig.
Ze zouden een vergunning moeten invoeren om huisdieren te mogen hebben, en niet enkel om op dieren te mogen jagen.
 
Zelf had ik al 2 poezen, een drie tal weken was er hier ook een katje afgezet. Het zat plots voor de achterdeur te miauwen. Het zag er ni uit, zo zwart en volledig onder het zand, we konden het niet over ons hart krijgen om het beestje aan zijn lot over te laten. Gelukkig word het zeer goed aanvaard door onze middelste, de oudste moet er niets van weten.
Wie doet nu zulke zaken?? Breng ze dan naar een aziel, of begin niet aan huisdieren.
 
Zelf had ik al 2 poezen, een drie tal weken was er hier ook een katje afgezet. Het zat plots voor de achterdeur te miauwen. Het zag er ni uit, zo zwart en volledig onder het zand, we konden het niet over ons hart krijgen om het beestje aan zijn lot over te laten. Gelukkig word het zeer goed aanvaard door onze middelste, de oudste moet er niets van weten.
Wie doet nu zulke zaken?? Breng ze dan naar een aziel, of begin niet aan huisdieren.

Dat is hier ook steeds, de oudste blijft baas he.
De onze blaast de 1e paar weken enkele keren, daarna houd ze zich wat op afstand.
Da's normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan