Status
Niet open voor verdere reacties.
mogelijk zit ik totaal verkeerd met de volgende kwestie, maar ik krijg de usbwebserver niet meer aan de praat. het gaat om versie 7. Het activeringsvenster van de server komt slechts gedeeltelijk op het scherm, en verder reageert de knop van de server niet meer in het taakvenster (die toegang verleent naar de databank). De knop staat er wel, maar reageert niet meer, terwijl de server wel actief is. Heb versie 8 gedownload, maar mijn monitor geeft hetzelfde resultaat, het beginscherm is onvolledig en de knoppen van de server reageren niet... Heel vervelend... Werk met Vista, mcAfee... en tot op heden verliep alles perfect... Ik zoek alle fora af maar vind geen enkel bericht hierover...
Het probleem is heel vaag gesteld, weet ik... maar heeft iemand een idee wat er kan gebeurd zijn met mijn systeem?
 
usbwebserver

heb ondertussen ervaren dat de werking van de server correct is op andere computers;
enige geruststelling. Vraag is nu: wat is er dus op mijn systeem veranderd? Een update?
of heeft iemand een idee wat er plots ontbreekt voor de werking van de usbwebserver? Ik krijg nergens foutmeldingen...
 
Misschien wordt Appache of MySQL geblokt in de firewall. Start alles wel op? Kan je zien in het schermpje als je usbwebserver.exe opstart, er moeten groene vinkjes komen. Trouwens versie 8 is uit, maar deze is zonder smtp server.
 
Volgens beginvenster zijn Appache en Mysql actief (formuliergegevens worden onmiddellijk in de databank opgeslagen). maar de databank is niet meer te bereiken bij aanklikken van usbwebserver-icoon op de taakbalk. Het beginscherm wordt a.h.w. in vijf stukken gesneden (ook bij versie 8, hier verschijnen niet alle gegevens in het scherm), met enkele zwarte tussenruimten. Het icoon in de taakbalk reageert noch op 1 LMklik, noch op dubbelklikken RM. Dus ik kan niet aan de databank volgens de gewone routine van inloggen..., ook de server niet afsluiten... Het ligt blijkbaar aan iets dat in het systeem veranderd moet zijn... Spijtig... dat ik geen enkele foutmelding krijg als ik mijn pc opstart...Heb ondertussen ook systeemherstel toegepast maar voorlopig nog geen verandering ...
 
Afbeelding scherm in Bijlagen.
Oké, hopelijk lukt het me in bijlagen. Usb_icoon heeft wel een uitroepteken maar dit heeft/had geen invloed op de eerdere werking ervan. Deze knop reageert niet bij aanklikken. Heb ondertussen ook weer gemerkt dat als ik het openingsscherm niet wegklik, er aanvankelijk het menu kan worden geopend bv. ook naar de database.
en zeker en vast, dank voor de moeite die je neemt.
 

Bijlagen

  • usb_icaan.PNG
    usb_icaan.PNG
    5.4 KB · Weergaven: 100
  • usb_openingsscherm.PNG
    usb_openingsscherm.PNG
    27.3 KB · Weergaven: 103
Krijg zopas de volgende foutmelding, dat ConnAPI.DLL niet gevonden wordt. Weet (nog ) niet hoe ik met die melding moet omgaan, maar misschien toch een verband met de usbwebserver?
 
Ik weet dit niet. USB webserver is een portable server die standalone moet kunnen draaien. Het enige wat in de weg kan zitten is een firewall, maar als je USBwebserver voor de eerste keer draait moet je 2 meldingen krijgen van de firerewall. Eentje voor MySQL een eentje voor Appache. Natuurlijk moet je deze twee bevestigen met OK of ja.

Download het eens opnieuw en zet het op de USB stick. Je kunt USB webserver ook gewoon in een map op de PC zetten en dan gebruiken.

Het zou moeten werken.
 
usbwebserver

Neen, het lukt niet. Heb firewall uitgeschakeld. Het beeld (en de werking) blijven hetzelfde.( Blijkbaar moet smtp in een script verwerkt worden bij versie 8?). Op een andere pc worden foutmeldingen van ingeschakelde virusbeveiligers inderdaad gemeld.
Heb alle mogelijke schermresoluties hier ook geprobeerd, maar het openingsscherm blijft verhakkeld. het probleem moet zonder twijfel op mijn pc gezocht worden, want de usbwebserver werkt wel op andere pc's (windows 7). Maar dan mis ik "dreamweaver".

Als er een oplossing komt... laat ik dit zeker weten... Hopelijk is dit geen nieuwe pc. En... zeker dank voor al uw reacties.
 
Hou ons op de hoogte, want dit is een vreemd probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt en op andere forums ook nog niet gezien heb. Ik weet hiervoor daarom de oplossing niet.
 
Zeker, ik heb voorlopig een intuitief vermoeden dat het wel eens zou gaan bij het gebruik van schermen > 22 inches, die dan met een update of zo zijn getransformeerd. Maar kan dat niet bewijzen.
 
Ik weet het niet of dit het probleem kan zijn. Ik gebruik een 24" TFT scherm zonder problemen. Zojuist de USB stick in een oude laptop waarvan het beeldscherm kapot is, hier hangt een oud 15" CRT scherm aan. Ook zonder problemen de USB webserver opgestart.
 
usbwebserver

Oké, ik geloof je zeker. Toch wel opvallend dat het probleem zich voordoet nadat ik een nieuw scherm heb aangesloten (ander merk, en 24'', voorgaande 22'' = was defect). Van Philips naar SilverCrest (LCD-23,6'') Wide-TFT (16:9). Kan spijtig genoeg het vorige scherm niet meer aansluiten. Toch dank voor het meedenken.
 
Ik ben eigenelijk best wel benieuwd of dit al opgelost is.
Ik heb vanavond nog eens voor een oplossing gezocht en USB Webserver ook weer eens opnieuw geinstalleerd in de hoop dat dit probleem zich bij mij ook voordoet.
Helaas dus. Alles draait gewoon weer goed.
 
usbwebserver

Blijkbaar wordt mijn vorig antwoord niet opgenomen. Daarom deze herhaling. Neen, het probleem blijft aanslepen met de usbwebserver (geldt ook voor versie 8). Zopas is Vista via dvd opnieuw geïnstalleerd (soort update...) om alle problemen op te ruimen, en vooral ook de updates allemaal vervangen (opnieuw geînstalleerd). Dit is perfect gelukt, maar de usbwebserver blijft in de fout gaan! heb ook nog eens alle drivers gecheckt, ook deze zijn up to date. Heb nu besloten een nieuwe pc aan te schaffen... en den deze naar de herstel-winkel te brengen, want ik weet het niet... (indien daar toch opgelost... laat ik het zeker weten op dit forum). Nogmaals dank voor de interesse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan