Windows 10 Upgrade naar windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe is het mogelijk dat wij geen upgrade naar Windows 11 krijgen aangeboden via
bijwerken en beveiliging terwijl onze HP laptop aan alle eisen voldoet die de
pc health check windows 11 controleerd.
Alle updates komen gewoon binnen maar de Windows 11 upgrade komt er niet en het gebuik van de de Windows 11 installatieassistent word afgeraden?.
Alle updates en hardware/drivers worden elke dag gecontroleerd en bijgewerkt dus blijven we zitten met onze vraag waar blijft de upgrade naar Windows 11 en wat kunnen we nog doen dit alsnog te bewerkstelligen.
Groet, Obelix

Ik lees in je vraag dat je het over "wij" hebben. Als ik zo verder lees lijkt het mij alsof dit over een zakelijke omgeving gaat. Is dit een toestel van je werkgever? Zoja... gaat die bepalen wat er wel en niet op je laptop geinstalleerd wordt. Heel normaal dus.

Ik dacht te weten dat de periode waarbinnen Win11 aan Win10 gebruikers werd aangeboden voorbij is...
Dus wachten zal betekenen wachten tot je blauw ziet.

Doe maar manuele upgrade met download ISO (Media Creation Tool) of de diverse andere wegen...

Gebruik of de assistent of download W11 en upgrade via die weg.
Ik heb het advies zie (#2) overgenomen en de installatieassistent gebruikt om de Windows 11 Upgrade uit te voeren, dit is zonder problemen verlopen en Windows 11 was binnen 50 minuten geïnstalleerd en de reeds geïnstalleerde programma's onder Windows 10 werken prima tot nu toe, Update's zijn inmiddels ook al binnen gehaald en geïnstalleerd. Lange pier bedankt voor de info.

Ps, hier mag een slotje op.

Dag Guido, ik heb gisteren met het advies van Lange pier deze Windows Upgrade van Windows 10 naar Windows 11 uitgevoerd met de installatieassistent, deze overschrijft de bestaande versie W10, dit is zonder enige problemen verlopen zie #9. Download rustig de installatieassistent en volgd goed de 3 stappen dan gaat het lukken. Maak wel voor alle zekerheid een back-up van je bestanden je weet maar nooit. Je kan ten allertijden binnen de 10 dagen terug naar Windows 10 deze word bewaart in de map " Windows old" dus deze map niet verwijderen.
Groet, Obelix

aan-/opmerking windows.old:

die map verdwijnt normaal na 10 dagen ...
met deze map kan je terug naar de vorige versie van je windows, indien je dit nodig acht.
wil je deze map langer bewaren op je 'C'- schijf dat kan met volgende opdrachten:

DISM /Online /Get-OSUninstallWindow => met deze opdracht weet je hoeveel dagen resteren.

DISM /Online /Set-OSUninstallWindow /Value:30 => met deze opdracht verleng je deze periode hier in dit vb 30 dagen, maximaal 60.

deze opdrachten uitvoeren met CMD als administrator, indien gewenst ... uiteraard!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan