Netwerk Tv box telenet en tv op 1 netwerk kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De situatie is als volgt:
Heb 1 UTP kabel getrokken van hun aan de andere kant van de kamer naar tv en tv box
Maar sins een tijdje valt het beeld 3 tot 4x kort na elkaar weg als ik kijk via de tv-box en dan goed beeld de rest van de avond.

Telenet zegt dat het komt omdat de tv-box op wifi is aan gesloten.

Ik dacht het simpel op te lossen door aan de kant van de tv op de UTP een splitter te zetten.
Maar verbind ik 1 kabel met de tv-box en plug ik de ander enkel in de splitter. De letbaar op de tv box komt rood.
Een collega beweert dat ik de andere kant van de UTP aan de hub ook een splitter moet zetten. Is dit correct?
 
je internet signaal komt toe op je D-Link?

1697218111484.jpeg


1 input internet van telenet router
3 - 5 zijn uitgangen voor uitgangen ( zoals je zelf noemt gesplitte uitgangen)

verbind je pc met een uitgang
verbind je tv-box met een uitgang
heeft de tv een RJ 45 aan sluiting? verbind ie dan ook met een uitgang

op die manier heb je een eigen mini netwerk gemaakt, zonder extra kosten.
de DIR-655 kan ook de functie van netwerk hub vervullen: één signaal in, vier uit.

niet?
 
Heb hier ook een D-Link DIR-655 (nu ongebruikt) in de kast staan... is ook wel al een bakske met jaren op de teller...
En zie #13 : waarom geen full speed bereiken met ocharme een uitgave van nog géén 11 Eurokes ?
 
Heb hier ook een D-Link DIR-655 (nu ongebruikt) in de kast staan... is ook wel al een bakske met jaren op de teller...
En zie #13 : waarom geen full speed bereiken met ocharme een uitgave van nog géén 11 Eurokes ?
ken de D-Link niet, maar als dit zo is is dit wel wel die centen waard! tegenwoordig heb je sneller apparatuur dan vroeger voor een goedkoper prijs.
 
Heb hier ook een D-Link DIR-655 (nu ongebruikt) in de kast staan... is ook wel al een bakske met jaren op de teller...
En zie #13 : waarom geen full speed bereiken met ocharme een uitgave van nog géén 11 Eurokes ?
Die link is naar een ISDN splitter. Is wel niet echt bruikbaar vrees ik.
Zelfs al is die bruikbaar voor standaard netwerkverkeer, aan de tekening te zien gaat die de kabel in 2 splitsen om 2 delen van 100Mb te bekomen. Onmogelijk te gebruiken voor standaard Gb verkeer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan