Netwerk Tv box telenet en tv op 1 netwerk kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De situatie is als volgt:
Heb 1 UTP kabel getrokken van hun aan de andere kant van de kamer naar tv en tv box
Maar sins een tijdje valt het beeld 3 tot 4x kort na elkaar weg als ik kijk via de tv-box en dan goed beeld de rest van de avond.

Telenet zegt dat het komt omdat de tv-box op wifi is aan gesloten.

Ik dacht het simpel op te lossen door aan de kant van de tv op de UTP een splitter te zetten.
Maar verbind ik 1 kabel met de tv-box en plug ik de ander enkel in de splitter. De letbaar op de tv box komt rood.
Een collega beweert dat ik de andere kant van de UTP aan de hub ook een splitter moet zetten. Is dit correct?
 
natuurlijk ->splitter 1 ingangen 2x aansluiten (aparte uitgangen op switch) splitter uitgang 1x toestel 1 1x toestel 2 netwerkkabel wordt dubbel gebruikt
hebben dit op ons werk regelmatig moeten gebruiken.
 
snap het niet goed het verhaal van de splitter, je TV-Box wordt toch maar met één UTP-kabel aangesloten op je Telenet router?
een coax voor je TV-signaal (vanaf het zwarte langwerpig doosje naar de TV-Box).
TV naar TV-Box is een HDMI.

waarom heb je dan een tweede utp-signaal voor nodig?


 
De situatie is als volgt:
Heb 1 UTP kabel getrokken van hun aan de andere kant van de kamer naar tv en tv box
Maar sins een tijdje valt het beeld 3 tot 4x kort na elkaar weg als ik kijk via de tv-box en dan goed beeld de rest van de avond.

Telenet zegt dat het komt omdat de tv-box op wifi is aan gesloten.

Ik dacht het simpel op te lossen door aan de kant van de tv op de UTP een splitter te zetten.
Maar verbind ik 1 kabel met de tv-box en plug ik de ander enkel in de splitter. De letbaar op de tv box komt rood.
Een collega beweert dat ik de andere kant van de UTP aan de hub ook een splitter moet zetten. Is dit correct?
hier vind ik toch niets terug van ' Streamen ' pc naar TV ....
 
Om films te kunnen streamen van pc naar tv daar het wi-fi signal op tv te laag is. Films lopen vast
Je zult toch de dubbelzinnigheid uit je beschrijving moeten halen wil je geholpen worden.
In de vraag zeg je dat de tv-box via wifi door de router wordt aangestuurd.
Maar dan verder heb je het steeds over UTP-kabel ? Eén zo'n kabel zou dan toch het probleem moeten oplossen ?
Wel ervoor zorgen dat je op dat moment, eens de kabel er ligt, Wifi-verbinding annuleert uiteraard.

Heb je Wifi en UTP gelijktijdig aktief op die TV-box, dan loopt het idd. fout zoals je beschrijft met onderbrekingen. Waarom ? Omdat de TV-box dan probeert uit te vissen welke verbinding van beiden hij verder zal hanteren, c.q. welke de beste is. Dat duurt even voor het toestel dat heeft uitgevlooid en kan verklaren waarom het euvel vooral de eerste minuten zich voordoet : dan is hij aan het handshaken...

Je TV-box met een UTP-kabel verbinden en dan met een HDMI naar je TV verhindert anderzijds niet dat je de TV zelf ook met Wifi met je thuisnetwerk verbindt, vb. voor het streamen in media die je in je lokaal netwerk hebt opgeslagen vb. op een NAS.

Telenet Support had dus gelijk : kies tussen UTP (krachtig) en Wifi (blijkbaar te zwak bij jou) op je TV-box en het probleem zal weg zijn. Nikse splitters nodig...
 
je kan niet de 2 tegelijk nemen wifi en een kabel , de tv box zal automatisch de kabel nemen als die aangesloten is
ik heb zo een tv box
zie hier

20231013_142801.jpg


ik heb een nieuwe modem gekregen om dat ik met onderbrekingen zat
 
Laatst bewerkt:
tv hangt verbonden met utp en tv-box met wifi
telenet beweert dat de storingen komen door dat de tv-box op wifi staat.
Dus zou ik via 1 utp kabel deze willen splitsen zodat ik tv en tv-box van kabel kan voorzien
 
Je gebruikt het woord splitter redelijk vaak....
In netwerktermen is dit een switch... Dus koop je een switch en plug daar die ene kabel in, en verbind dan twee nieuwe kabels... eentje naar de box en eentje naar de TV.
 
Als ik de utp aansluit op de tv-box en mijn 11 jaar oude tv op wifi dan krijgt de tv maar snelheid van 39 mbps te traag voor streaming.
De Phlips Tv eens terug ingesteld en mijn d-link dir 655 die ingesteld staat als access point even zichtbaar gemaakt staat in zelfde kamer als tv en krijg nu 65 mbps op tv genoeg om te streamen van pc naar tv beide staan in zelfde ruimte. Probleem zo opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan