Varia TIP Hoe typ je speciale tekens ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@PhilipV ik heb een azerty toetsenbord maar de fluorcerende plakkers komen inderdaad vanuit Nederland waar men dus eerder Querty gebruikt daardoor dat ik de Gr niet meer zie!...
*we wijken af !
 
Hebben onze Nederlandse vrienden (querty-gebruikers) dan geen euro's? 😉
jawel, het is enkel niet opgenomen in de standaard qwerty layout ! Logisch, want die hardware-standaard is made in USA. De driver is waarschijnlijk wél in een Europese versie en dus werkt het normaal, maar zonder visueel geheugensteuntje op de toetsen.
 
Heb me recentelijk een US qwerty aangeschaft. Aangezien de rest van de wereld hier praktisch mee werkt.
En ook omdat keychron geen azerty heeft... en wilde perse zo'n keyboard. Laat dat de hoofdreden zijn :LOL:
 
jawel, het is enkel niet opgenomen in de standaard qwerty layout ! Logisch, want die hardware-standaard is made in USA. De driver is waarschijnlijk wél in een Europese versie en dus werkt het normaal, maar zonder visueel geheugensteuntje op de toetsen.
Ik ben een Nederlander. En ik ben in Nederland nog nooit een toetsenbord tegengekomen waar het euroteken op ontbreekt. Het staat op de toets met het cijfer 5.
Alt Gr + 5 = €

6422d86cdfeae-2023-03-28_14_03_58-euroteken_toetsenbord_-_Google_Zoeken_%E2%80%93_Mozilla_Firefox.png
 


Dat U+2260, daar snap ik niks van. Ik ben dan ook maar een eenvoudige porrelaar.

Ik deed het daarom anders. Ik typte in het zoekvak dat naast de knop Start staat: speciale tekens.
In de app Speciale tekens zette ik een vinkje voor 'Geavanceerde weergave'.
Daarna typte ik achter Zoeken naar: niet gelijk aan. En daarna klikte ik op Zoeken.

642453efd9014-2023-03-29_17_00_53-Speciale_tekens.png


En toen kreeg ik volgende te zien:

64245476099ec-2023-03-29_17_01_53-Speciale_tekens.png


En daarna selecteerde ik dat teken, ik klikte op de knop Kopiëren en plakte het hier in mijn reactie. Kan waarschijnlijk veel sneller, maar dit proces begrijp ik tenminste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan