Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Dag iedereen,

Ik weet dat deze vraag al eens is beantwoord maar ik kan er toch niet goed aan uit.
Ik wil xp pro installeren op een pc met sata schijf, ik zal eens beschrijven wat ik zou doen,
1; in de bios de cd-rom als eerste zetten,
2; de floppy als tweede
3; de hdd als derde opstart plaatsen

booten vanaf cd rom, dan wachten tot hij vraagt om de driver te installeren, dus op f6 drukken en dan gewoon doorgaan met de installatie
na istal de bootvolgordes veranderen.
Mijn pc is een dell Optiplex 745 serie, kan iemand mij helpen om deze driver te zoeken aub en is mijn uitleg goed, of moet ik na het opstarten met cd rom direct op f6 drukken om de driver te loaden?

Bgr,

Ed
 
ingeval je toch de sata driver dient te gebruiken ....zie hier eens naar : DELL Optiplex 745 sata driver
recht streekse download naar de driver dit is een .exe bestand

Dit is een obscure website welke je een driver tool laat downloaden (waarschijnlijk incl spyware etc.) welke in de verste verte geen driver van Dell bevat.
Bij het donwloaden van drivers ALTIJD via de website van de vendor zelf gaan. Nooit zomaar de eerste de beste website nemen die gevonden wordt in Google.
De officiële drivers zijn hier te vinden: Drivers en downloads | Dell [België]

Je dient de driver bestanden (ongezipped) op een diskette te plaatsen. Wanneer erachter gevraagd wordt gaat Windows setup deze detecteren indien correct. Maar van wat ik nu al kan zien zijn dit drivers betreffende firmware voor harddisks. Je gaat dus hoogst waarschijnlijk geen extra driver (via F6) moeten laden. Windows gaat automatisch je harde schijf "zien".
 
inderdaad, het was een programma driver detective die ik zou downloaden, heb dit dus niet gedaan, en ja het waren drivers voor de de harddisk,
kan het ook niet zijn dat je aan de hand van je chipset drivers moet gaan zoeken?

Greets

Ed

alvast bedankt mannen
 
Die "drivers" die daar staan zijn eigenlijk geen drivers maar firmware upgrades. Voor hard disks zijn er op zich geen drivers nodig, wel voor de disk controller op het moederbord. Maar in dit geval zie ik nergens drivers hiervoor dus ik vermoed ook niet dat die nodig gaan zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen.
 
Dat is vrij normaal als je F6 drukt dat die achter drivers vraagt. (dus we drukken NIET op F6).
Wanneer er geen schijf zichtbaar is om een installatie op te doen, DAN heb je drivers nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan