Hardware sata 3 wordt door een windows pro versie wel herkend maar door een gewone versie niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer op mijn lap top verschillende versies windows uit maar met de ene sata 3 schijf lukt het wel maar op een andere sata 3 (zelfde merk en aantal gb) lukt het niet.
zonder pro versie wordt deze niet herkend?
 
Kan je eens duidelijk uitleggen wat je allemaal aan het doen bent aub?

En om met de deur in huis te vallen, een 'Pro' versie van Windows bezit enkel meer features om je Windows te integreren in een domein omgeving dan een standaard of home versie. Verder is hier geen enkel verschil. Dus op gebied van hardware herkenning is hiet totaal geen verschil in.

Wel is het mogelijk dat de ene gebruikte ISO nieuwer is dan de andere (build), waar mogelijks meer/andere hardware ondersteuning in aanwezig is. Drivers kan men eventueel ook toevoegen aan zulke ISO, maar dat is iets technischer.
oke ik begrijp dat het niet uit maakt of het nu een pro versie is of een home versie.
Mogelijk zit het in de versie van de ssd. De ene die wel sata 1 herkend is van 06-2023 en de andere 2 zijn van 02-2023 die worden beiden niet herkend door sata 1. ( ik heb deze vanochtend retour gestuurd naar de leverantsier).
 
Ik wilde mijn windows 8.1 die op een Transcend SSD220S 120GB staat op eenzelfde ssd dupliceren maar helaas lukt dit niet hij wordt niet herkend in de bios de originele wel. Dupliceren werkt wel met acronis true image
De orginele heeft een S/N: H97094-001 er staat ook 02-2023 op
de niet werkende heeft een S/N: H68632-0520 hier staat02-2023 op
Dan heb ik nog een 3e maar die zit nog in de verpakking.
Ik begrijp niet waarom de eerste wel zichtbaar is in de bios en de 2e niet. Alle 3 zijn Sata 3 ssd.
misschien heeft iemand idee
Er staat een foutje in dit bericht .
Op de orginele Transcend staat versie 06-2023. en deze werkt dus wel met sata 1.
 
mijn tijd was om, dus nog mijn bericht afmaken.
@wivy: Waarom die sneer? Ik kan me voorstellen dat je met al die getallen de weg kwijt raakt en niet meer weet welke getallen er toe doen en welke niet. In post 6 ging je ook al zo tekeer. Niet iedereen is zo sociaal dom als jij.

@dutch54 Laat ik alvast een ding uit de wereld helpen. Datum en serienummer zijn van ondergeschikt belang. Ik heb al heel wat gekopieerd. Naar datum en serienummer heb ik nog nooit gekeken. Wel van invloed is of de schijf FAT of NTFS is. Als het goed is, wordt dat door het kopieerprogramma geregeld.

Hoe merk je dat de schijf niet herkend wordt? Plaats je de schijf in je pc of sluit je ze als USB schijf aan?
Je kunt ook eens in schijfbeheer kijken. Dit kan uiteraard alleen als je windows kunt opstarten, dus dat je de schijf als usb schijf aansluit.

Verder zou ik het interessant vinden om te weten waarom je zo aan win 8.1 vasthoudt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan