Hardware sata 3 wordt door een windows pro versie wel herkend maar door een gewone versie niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer op mijn lap top verschillende versies windows uit maar met de ene sata 3 schijf lukt het wel maar op een andere sata 3 (zelfde merk en aantal gb) lukt het niet.
zonder pro versie wordt deze niet herkend?
 
Kan je eens duidelijk uitleggen wat je allemaal aan het doen bent aub?

En om met de deur in huis te vallen, een 'Pro' versie van Windows bezit enkel meer features om je Windows te integreren in een domein omgeving dan een standaard of home versie. Verder is hier geen enkel verschil. Dus op gebied van hardware herkenning is hiet totaal geen verschil in.

Wel is het mogelijk dat de ene gebruikte ISO nieuwer is dan de andere (build), waar mogelijks meer/andere hardware ondersteuning in aanwezig is. Drivers kan men eventueel ook toevoegen aan zulke ISO, maar dat is iets technischer.
 
Ik wilde mijn windows 8.1 die op een Transcend SSD220S 120GB staat op eenzelfde ssd dupliceren maar helaas lukt dit niet hij wordt niet herkend in de bios de originele wel. Dupliceren werkt wel met acronis true image
De orginele heeft een S/N: H97094-001 er staat ook 02-2023 op
de niet werkende heeft een S/N: H68632-0520 hier staat02-2023 op
Dan heb ik nog een 3e maar die zit nog in de verpakking.
Ik begrijp niet waarom de eerste wel zichtbaar is in de bios en de 2e niet. Alle 3 zijn Sata 3 ssd.
misschien heeft iemand idee
 
voor bios update's zie site fabrikant ....
post anders: merk,type, serienummer (desnoods maak je gebruik van Speccy en upload je de gegevens indien mogelijk) van je laptop
allé in 't zoveel mogelijk gegevens. we zijn nu al zes posten ver en hebben nog steeds geen gedacht over je laptop enkel dat je probeert te klooien en te plooien zoals een kip zonder kop ..... buiten dat je een niet meer ondersteund win 8.1 wilt gebruiken.
 
ik wil niet ontmoedigend klinken maar dit toestel is een kleine 15 jaar oud:
DDR2 sodimm 1GB (max 4GB)
CPU:Intel Celeron M 430, ....
origineel vermoedelijk OS: vista.
SKU (Stock Keeping Unit): LX.AZ20Y.025, je opgegeven serie nr klopt niet echt. gebruik bijgevoegd rar-file om die te kennen.





1696890921125.jpeg
zie #4.


blijkbaar is er niets meer te vinden op ACER global, gezocht aan de hand van de SKU.
 

Bijlagen

  • SerialNumberDetectionTool.rar
    21.3 KB · Weergaven: 63
  • s6o0z6rki5g0.jpeg
    s6o0z6rki5g0.jpeg
    71.6 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan