printer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop met Vista Home Premium en ik zou van mijn printer (canon pixma IP4000) graag een netwerkprinter maken, zodat ik draadloos kan afdrukken. Hij zegt echter constant dat de printer offline is, printers delen is ingeschakeld en ik heb alle driver geïnstalleerd. Via USB kan ik wel afdrukken, draadloos vind mijn computer de printer niet. Als ik op de optie priners zoeken klik, zegt hij dat ik niet de juiste machtigingen heb.

dank bij voorbaat,
greetz,
playbunny265
 
We gebruiken hem ook niet als netwerkprinter maar om via een ander pc af te drukken. De printer staat dus als gedeeld ingesteld. Deze printer is hardwarematig verbonden met onze desktop (XP). Als ik vanop onze oude laptop draadloos wil afrukken ( eveneens XP) dan lukt het wel, zonder problemen). Met een vista PC kan ik ook afdrukken, maar alleen via rechtstreekse USB kabelverbinding...
Draadloos weigert hij verbinding...

dit is zowat mijn probleem kort samengevat ;)

Hier staat toch duidelijk waar het wringt.
Vista print via usb, niet via wifi.
De fout (waarvan afbeelding op pagina 1) zegt: geen verbinding, toegang geweigerd.
Je moet vista instellen zodat het draadloze netwerk word toegelaten contact te leggen.
Vista is sterk beveiligd tegen indringing van malware.
Ik vermoed dat een firewall of windows defender geen data toelaat via je wifi, dus ook geen signaal van de printer via wifi.

Maar dus wel via je usb cabeltje.
Kijk eens naar de instellingen van firewall, defender, eigen scanners....
Kijk ook de instellingen goed na van het netwerk via netwerkbeheer.
Het probleem zit echt daar ergens en komt vaker voor bij vista.
Mijn kennis over netwerken is echt te beperkt om je hierin verder te helpen.
Het is eenvoudig een te hoge beveiliging van je vistapc, je moet je wifi en printer er zien door te krijgen dan zal het zowel via usb, als draadloos lukken.

Vista kan er door en ziet de printer staan, maar het signaal van de printer komt niet toe in vista, het word geblokkeert.
Dit is je probleem in een zin gegoten.
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je netwerk printer een vast ip heeft.
Nieuwe printer, nieuwe printer lokaal.
Nieuwe poort --> tcp ip --> ip toevoegen.
Volgens drivers toevoegen

Als het goed is moet het zo werken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan