Mac OS PDF documenten printen

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste lezers,
Ik mailde een pdf document naar een buurman, ik werk met Microsoft, hij met Apple.
Hij kan de pdf documenten die ik doormailde niet afdrukken?
Heeft iemand een idee, moet hij extra software installeren zoals Acrobat Reader op zijn Apple misschien.
Het is vreemd..
Mvg,
Willy
 
Niet vreemd, aangezien hij in de Apple wereld zit.
Heb er geen ervaring mee, maar hij zal m.i. gewoon een Acrobat cliënt (reader van Adobe of één van de ontelbare andere !) moeten installeren.

Veiligheidsinstellingen kunnen er ook voor zorgen dat een PDF uit een mail niet direct kan geprint of geopend worden, maar dat je hem eerst moet bewaren op de PC (waardoor hij gescand wordt door je AV/malware etc...-pakket)
 
PDF kan gewoon geopend worden in de browser, bij Apple is dat Safari of Opera. Hij/Zij zal dan moeten kiezen om te openen met browser. Kan zijn dat de pdf eerst moet gedownload worden en dan openen/printen.
 
maar zou het ook niet kunnen dat de tekst of afbeelding in de pdf te dicht bij de kantlijn( of buiten de kantlijn) staat en dat zijn instelling niet goed staat om het afte printen
ik hoop dat je weet wat ik bedoel
-------------------------------------------------------------------
niet met onderwerp te maken maar ik deel het even graag
ik gebruik PDF-XChange Editor https://www.pdf-xchange.com/ even goed als Acrobat

ook voor mac en gebruiksvriendelijk
menu indeling
1714496026049.png
 
in #1 staat niet of hij het al geopend heeft.
Volgens Aardbei krijg je het open met Safari .
In Safari zal wel een PDF ingebouwd zijn, zoals bij Windows - Microsoft Edge het geval is .
Zou stom zijn moest Apple daar niet aan gedacht hebben.
Daarom dat ik die vermoedens heb dat het met de instellingen zijn van afprint proces is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan