Opgelost Nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broekhoest

Steunend lid
Vip Lid
Onlangs een nieuwe HD van 6TB gekocht en in de PC gestoken.
Nu herkend min PC deze niet als zijnde 6TB maar als 2TB, heb ik NIUBI Partition Editor Free Edition gedownload en de schijf virtueel in stukken van 2TB willen kappen.
Volgende probleem PC herkend enkel 2 partities van 2TB, de rest zie ik wel maar kan ze niet gebruiken.
De PC is een Medion van ±10 jaar oud, ligt het mss hier aan of is er een ander probleem?
 
Oplossing
lees DIT es grondig, indien engels een probleem vormt gebruik de vertaal functie van je browser ....
eind conclussie:

Niet-opstart GPT-schijven worden ondersteund op BIOS-systemen​


dwz je 6 TB in GPT zetten, MBR ondersteund tot en met 2 TB. eens je 6 TB in GPT staat kan je x-aantal partities creëren op die éne schijf. het omzetten naar GPT kan met Aomei Parttion assistent, Minitool Partition Wizard, DiskGenius ..... andere BETAALDE tools ... gebeuren.
schijfbeheer kan dit normaal gezien ook, wel dien je eerst de gemaakte partitie van 2TB te verwijderen .....

GPT een moderner verdelingsschema dat veel van de beperkingen van MBR overwint. Het maakt een vrijwel onbeperkt aantal partities mogelijk en ondersteunt grotere...
initialize-disk.jpg

Kies GPT
initialize-disk-mbr-gpt.jpg
 
ik weet niet zeker of dit gaat werken omdat je al een oude pc een bios heeft zonder Uefi
lees verder: https://woshub.com/booting-windows-7-from-a-gpt-disk-using-bios-firmware-non-uefi/#h2_4

DDragon80 is daar meer een expert in.
 
Onlangs een nieuwe HD van 6TB gekocht en in de PC gestoken.
Nu herkend min PC deze niet als zijnde 6TB maar als 2TB, heb ik NIUBI Partition Editor Free Edition gedownload en de schijf virtueel in stukken van 2TB willen kappen.
Volgende probleem PC herkend enkel 2 partities van 2TB, de rest zie ik wel maar kan ze niet gebruiken.
De PC is een Medion van ±10 jaar oud, ligt het mss hier aan of is er een ander probleem?
Wat is het resultaat als u die schijf in een partitie van 4 TB en een partitie van 2 TB omzet?
4 TB is toch geen enkel probleem van een pc van +/- 10 jaar.
 
lees DIT es grondig, indien engels een probleem vormt gebruik de vertaal functie van je browser ....
eind conclussie:

Niet-opstart GPT-schijven worden ondersteund op BIOS-systemen​


dwz je 6 TB in GPT zetten, MBR ondersteund tot en met 2 TB. eens je 6 TB in GPT staat kan je x-aantal partities creëren op die éne schijf. het omzetten naar GPT kan met Aomei Parttion assistent, Minitool Partition Wizard, DiskGenius ..... andere BETAALDE tools ... gebeuren.
schijfbeheer kan dit normaal gezien ook, wel dien je eerst de gemaakte partitie van 2TB te verwijderen .....

GPT een moderner verdelingsschema dat veel van de beperkingen van MBR overwint. Het maakt een vrijwel onbeperkt aantal partities mogelijk en ondersteunt grotere schijven (meer dan 2 TB). In tegenstelling tot MBR slaat GPT meerdere kopieën van de partitietabel op de schijf op, waardoor het risico op gegevensverlies wordt verminderd.

ps: Mini Tool Partition Wizard kan in de FREEWARE-versie MBR naar GPT aan indien je de bijgeleverde Apps NIET INSTALLEERT! DOWNLOAD HIER
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
De schijf heb idd al geïnitialiseerd, dan in disk management zie ik ze als 6TB maar kan ze niet aanspreken via de verkenner.
En partities groter dan 2TB lukte me ook niet, zelfs niet met schijfbeheer.
Alvast bedankt voor de info.
 
De schijf heb idd al geïnitialiseerd, dan in disk management zie ik ze als 6TB maar kan ze niet aanspreken via de verkenner.
En partities groter dan 2TB lukte me ook niet, zelfs niet met schijfbeheer.
Alvast bedankt voor de info.
dan moet je de richtlijnen van #7 volgen download Minitool, de meelifters overslaan, Minitool opstarten, naar de 6TB gaan en omzetten naar GPT! éénvoudiger kan het niet zijn!
met schijfbeheer gaat het ook, blijkbaar is je kennis niet toereikend ... en ik ben jammer genoeg je buurman niet ....
 
Na reactie #9 ga ik ervan uit dat TS het wél heeft begrepen... en zal proberen.
Best hem even de tijd geven.... het is immers mooi weer en wie weet ligt hij aan het zijn zwembad (-:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan