Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
sinds 2 weken krijg ik steeds na het opstarten van Windows de mededeling: met welke gebruikersaccount wilt u dit programma uitvoeren: en dan komt de keuze, (aangevinkt):Huidige gebruiker, met mijn gegevens ingevuld of "Deze gebruiker" niet aangevinkt en ev in te vullen.

Ik ben sinds enkele weken overgestapt van AVG naar avast internet security proefversie, en toeval of niet, enkele dagen daarna is die mededeling beginnen komen bij opstarten van Windows.

Ik houd er niet van na opstarten van Windows mededelingen te moeten wegvinken, kan iemand mij helpen om dit in de toekomst weg te laten ?

Veel dank bij een antwoordje
 

Bijlagen

  • Uitvoeren als....JPG
    Uitvoeren als....JPG
    95.7 KB · Weergaven: 139
dus effe op een rijtje zetten , jij bent de enige gebruiker op de pc .....
er is ook geen gast account voorzien ingeval je klein kinderen komen ..en deze willen dan op de pc ..?
 
ok heb je een wachtwoord op je account om de pc op te starten ...ook al ben je de enige gebruiker ...
indien zo kun je je ook automatisch laten opstarten ...
doe het volgende ...na dit toegepast te hebben word je telkens automatisch aangemeld ...
1****het TweakUI Powertoys tool dient geinstalleerd te zijn om de volgende toepassing te kunnen instellen .....controlleer eerst of deze aanwezig is , zo niet kun je de TweakUI powertoys HIER op halen .

2****wees er van overtuigt dat je huidige account beveiligt is met een wachtwoord ....dit is nodig om de volgende optie te kunnen instellen .

1..kies start / alle programma's / powertoys
2..selecteer de categorie logon/Autologon
3..activeer de optie log on "Automtically at system startup "
4..type uw gebruikersnaam in het vak user name .
5..klik op set paswoord om uw wachtwoord in te geven ...
**heb u géén wachtwoord , sluit je TweakUI dan af met cancel en maak dan eerst een wachtwoord aan....( u moet dus een wachtwoord ingesteld hebben op uw account wil je de optie automatisch aanmelden kunnen gebruiken
6..type het wachtwoord in de 2 vensters en klik OK
7..klik nogmaals op OK om de tweakUI af te sluiten en tevens om de instelling toe te passen
 
Ik had geen wachtwoord, ik heb in mijn gebruikersaccount dan een wachtwoord aangemaakt, dan heb ik TweakUI geïnstalleerd.
Daarna heb ik Uw raadgevingen verder gevolgd, "Log on Automatically" aangevinkt, wachtwoord 2x ingevuld,"Apply",OK en nog eens OK.
Na het heropstarten van de PC kwam de melding gewoon terug zoals voorheen ! Ik heb dit enkele malen geprobeerd, wel en niet aangevinkt, PC heropgestart, zonder resultaat.
Wat ik niet begrijp, is dat deze melding zich plots voor het eerst in jaren voordoet
 
ik vind dit op zich al raar dat dit géén oplossing aan de dijk bracht , gezien deze oplossing uit het handboek komt van marco den teuling ..
vraag : kijk eens in je configuratiescherm hoeveel gebruikers daar aanwezig zijn ?
 
ik vind het ook allemaal heel raar gezien dat sinds 2 weken voor de eerste maal opdook.

In het configuratiescherm zijn 2 accounts te zien: mij zelf als hoofdgebruiker en de uitgeschakelde gastaccount
 
dat zou de oplossing kunnen zijn maar dat weet ik nou net ook niet, enis ook niet op te maken uit de melding en ik zou niet weten hoe ik daar achter moet komen, moest ik dat weten zou de oplossing waarschijnlijk dichtbij zijn
 
als je msconfig uitvoert, ga je naar het tabblad opstarten. Daar zie je vrijwel alle applicaties die mee opstarten met Windows.
Geef eens even een screenshot ofzo van die lijst.
 
Kijk eerst om wat voor programma wat het gaat.

Rechtermuisklik op dat programma en ga naar eigenschappen.
vervolgens ga je naar de tab "beveiliging".
kijk als jou naam bij de gebruiker zit, zo ja dan ligt het probleem ergens anders.
zo niet dan moet je je account toevoegen.

dit is gewoon een kwestie van niet genoeg rechten hebben op een programma.

ik weet alleen niet zo snel uit mijn hoofd hoe je je account toe moet voegen daar.
 
Sorry, eventjes er tussenuit geweest,
hier in bijlage de screenshots van het opstarten, in 3 delen (overlappend) omdat het niet in 1 screenshot lukt.
Daarna heb ik eens geprobeerd om alles uit te schakelen, maar dan kwam een foutmelding, zie screenshot 4. Ik heb dan toch de pc kunnen heropstarten met "alles uitgeschakeld", dan kreeg ik wel de foutmelding dat ik moest kiezen voor "Normaal opstarten", maar de vervelende opstartmelding was er niet meer bij! Het is dus waarschijnlijk een programma dat er op een of andere manier is bijgekomen, maar ja welk?
 

Bijlagen

  • Opstart 4.JPG
    Opstart 4.JPG
    67.2 KB · Weergaven: 113
  • Opstart 1.JPG
    Opstart 1.JPG
    84.8 KB · Weergaven: 113
  • Opstart 2.JPG
    Opstart 2.JPG
    85 KB · Weergaven: 82
  • Opstart 3.JPG
    Opstart 3.JPG
    80 KB · Weergaven: 95
Het opstart onderzoek met msconfig van DDragon 80 heeft mij op het idee gebracht mijn oude "Tune up Utilities 2006 van Easy Computing" nog eens te installeren, waar blijkbaar veel meer opstart items in te vinden zijn.
Dan heb ik eerst een printscreen van de bestaande toestand gemaakt en daarna alles uitgevinkt en dan in blokken van 10 terug aangevinkt. En ja, zo ben ik aan de dader geraakt, (zie printscreen bijlage) het is "LGODDFU bitleader".
Als dit wordt uitgevinkt, komt er geen melding meer bij het opstarten van de pc. Wat het is? misschien iets van LG?, hoe het er plots is ingekomen, is mij een raadsel, het kan zijn door in het voorjaar een LG Bluray brander met programma's te installeren? maar die melding is er nooit gekomen tot voor een paar weken. Als hier iemand een verklaring voor heeft, hoor ik het graag, in ieder geval bedankt voor de hulp, ik ben er mee op de goede weg gezet en ben die vevelende meldig kwijt!
 

Bijlagen

  • Tune-up Utilities.jpg
    Tune-up Utilities.jpg
    13.5 KB · Weergaven: 107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan