E-mail mail via microsoft outlook 2007

goede namiddag,

sinds vandaag kan ik geen mails ontvangen,verzenden ook geen mails verwijderen met office 2007

ik krijg de melding
er zijn fouten opgetreden in het bestand
c:\users\francois\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst
sluit alle toepassingen af die gebruik maken van e-mail en gebruik het hulp programma voor postvak IN (scanpst.exe) om fouten in het bestand te repareren .meer informatie over het hulpprogramma in postvak IN .

ik heb scanpst.exe gedowload en geinstalleerd .....maar geraak er niet wijs uit ....
bij help in office 2007 ....office diagnose gegevens ...maar hier geen foutmeldingen.

ik zie nu de mail na via telenet webmail

wie weet raad ...

grt,

françois
 
Hoe groot is je pst bestand?
Misschien is je pst bestand te groot.
Heb dat nog meegemaakt. Alle verwijderde berichten blijven immers in je pst bestand zitten, waardoor dat blijft groeien.
Je kan dat opkuisen, maar ik weet niet meer vanbuiten hoe. Ik gebruik Outlook (al lang) niet meer.
 
Hallo,

het probleem is opgelost ...was er in de voormiddag ook al mee bezig geweest en uiteindelijk zopas gelukt ,via filmpjes op youtube .Ik kan via microsoft outlook 2007 terug mails ontvangen,dus lezen,verzenden en mails verwijderen ...ik geef even de handeling /werkwijze mee die ik gedaan heb en hopelijk hebben anderen er ook wat aan .

telkens aanklikken en dan kiezen

via verkenner >>> Ga naar computer

C drive
Programfiles x86
Microsoft office12
Office 12
Scan.pst

er komt een Kader tevoorschijn

Kies de file die je wil scannen
browse
Ga naar c drive
Users/gebruikers
Britec ?....snapte ik helemaal niet ( koos voor francois )
Appdata
Local
Microsoft
Outlook
Outlook pst …dubbel klik
Vragen om back up te maken .....…heb ik dan gekozen
Initialiseren fase 0 van 8
bestandsconsistentie wordt gecontroleerd

Er zijn fouten gevonden

Mappen 52 en items 1930

.reparatie voltooid

duurtijd was een half uurtje ...


Dus veel zal er niet slecht geweest zijn, omdat het zo snel klaar was …maar ja , je weet niet wat er is misgegaan ,een punt of komma te veel of te weinig en het is foute boel .

De laptop terug even opgestart , en office outlook 2007 doet het terug .

groeten,

françois
 
Laatst bewerkt:
Geld dit voor alle Office? Ik heb Office 2016 en als ik jouw parcours via verkenner volg dan krijg ik na het klikken op office 16
1043
DCF
gevolgd door een alfabetische lijst met toepassingsuitbreidingen waar nergens scan pst staat

En wat is PST?
 
Hubert, ben geen comp. expert ...op dit forum zitten er wel hoor !! pst daar zitten al je mails in , Geef het misschien ook even in op youtube , zo ben ik er ook uitgeraakt door filmpjes met de werkwijze te volgen ....zit je office dan ook helemaal vast ,m.a.w. geen mails kunnen ontvangen en verzenden en zelfs geen mails wissen , mijn office 2007 startte wel gewoon op ...maar omdat ik geen mails binnen kreeg , dacht ik ...hier is wat mis , wat zo was .
 
Geld dit voor alle Office? Ik heb Office 2016 en als ik jouw parcours via verkenner volg dan krijg ik na het klikken op office 16
1043
DCF
gevolgd door een alfabetische lijst met toepassingsuitbreidingen waar nergens scan pst staat

En wat is PST?

een zoekmachine is toch een fantastisch ding!


eventueel je vertaler aan het werk zetten ......
 
Je vind sneller Inleiding tot Outlook gegevens bestanden. PST en .OST in het Nederlands als je in Google in je moedertaal zoekt en niet in het Engels!!!!
Als ik het goed begrijp na een snelle lezing is het voor externe mailadressen en niet voor je hotmail adres
 
Je vind sneller Inleiding tot Outlook gegevens bestanden. PST en .OST in het Nederlands als je in Google in je moedertaal zoekt en niet in het Engels!!!!
Als ik het goed begrijp na een snelle lezing is het voor externe mailadressen en niet voor je hotmail adres
waarom stel je dan de vraag: "En wat is PST?" , bekijk dan maar es ook het verschil tussen IMAP en POP3 na!

1715026641325.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom ik de vraag stel omdat ik er nooit over gehoord had, niet iedereen kent voldoende Engels om te begrijpen wat er in jouw aanbevolen pagina's staat en een online vertaler daar moet ik mee lachen, meestal snap je er nog minder van, daarom zei ik dat je die vraag in je moedertaal ook vind als je google zo instelt.

Vroeger moest je IMAP en POP3 gebruiken, nu heb ik daar niets van gemerkt toen de technicus mijn internet kwam aansluiten en bij mijn vorige zelfinstallatie van Orange Flybox ook niet.
 
Natuurlijk niet, IMAP of POP3 heeft te maken met de verbinding van de mailcliënt met de mailserver, niet met je internetverbinding en niet met de installatie van die Flybox. Is een keuze die je maakt op je PC, en dus niets waar de Telenet technicus iets mee te maken heeft.

Het geldt voor alle mailadressen, welke oorsprong die ook hebben.
 
Er zijn nog 2 andere stappen die de zekerheid van je mail zouden vergroten :
  • overstappen van POP3 naar IMAP connectie - dan worden alle mails gewoon op de server bewaard ;
  • je Outlook 2007 vervangen door een recentere versie - 2007 is echt té oud (17 jaar !)
 
Terug
Bovenaan Onderaan