Hardware Macbook 2020 intel core i3 versus Macbook m2 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi
Ik trap waarschijnlijk een open deur in, maar ik probeer het maar.
Ik bezit een macbook 2020 intel core i3. Nu is er de nieuwe macbook m2 uit 15 inch.
Wat vinden jullie de betere macbook? Ik zou de intel core i3 eventueel willen verkopen om de nieuwe macbook m2 aan te kopen, maar ik gebruik hem enkel om te surfen en af en toe youtube, dus geen gebruik van zware programma's.
In de winkel zie ik wel een verschil in kleur en natuurlijk qua schermgrootte, maar zou het de investering waard zijn, denken jullie?
Ik weet dat Apple een redelijk lange levensduur heeft en ik ben eigenlijk wel tevreden met de intel core. Het is maar dat ik elke keer geïntrigeerd ben door nieuwe uitgaves van macbook, al kan de portemonnee dit niet trekken ;)

Bedankt alvast
 
het is niet echt een antwoord op je vraag, maar ik stel vast dat de laatste OS'en van Mac meer gericht zijn op hun ' Mx ' - chips dan op de µP van Intel.
sommige Apps draaien blijkbaar niet op een Intel blijkbaar.
hoe ik dit weet? ik hou me bezig met VMWare workstation en draai hierop oa Ventura, BigSure, ... en uiteraard een Beta van Sonoma.
de host is een i5 Gen 9. OS'en voor BigSure draaien vlot, nu iets minder vlot maar nog steeds aanvaardbaar: de opstart schijf ( .dmg ) verdubbelde op een bepaald moment van 8 GB naar 16 GB, deels te wijten aan de uitbreiding van Apps.

ik vermoed dat ' EOL ' van Intel µP zal worden ... .

nota: ( .dmg )= ( .iso ) bij windows
 
Laatst bewerkt:
Hij kan uiteraard niet beslissen voor hij alles heeft doorgelezen en dat is hij van plan ... dus geen probleem.
De uitstapjes over "hoe Windows op een Mac" en sharing tussen beide zijn naast de kwestie, tenminste naast de vraag naar advies bij het aanschaffen van een Mac.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan