Hardware Laptop Hp Pavilion G7 blijft hangen bij installatie

Laptop startte niet meer op, herstellen lukte niet, is een oudje 2012 met oorspronkelijk Windows 8, nu stond er Win 10 of 11 op.
SSD schijf van Samsung eruit gehaald en aangesloten als extra schijf aan desktop, daar de schijf getest met crystaldiskinfo, was ok.
Dus schijf erin en geboot met Ventoy met daarop win11, alle partities eraf en nieuwe installatie, heropstart, apparaten voorbereiden en blijft dan hangen op 33%, zandloper bevroren.
Heb daarna bios op default settings gezet en opnieuw gestart vanaf 0. zelfde probleem, dan geprobeerd met een win 10 installatie, die blijft hangen op 66%
Iemand die dit herkent en een oplossing weet?

1745185642780.png

1745185669392.png

... .

Laatst bewerkt:
Lange pier, heb inderdaad een SSD met eveneens win 10 home erin geplaatst van een andere pc en begint gelijk na opstart apparaten installeren en loopt terug vast.
Geheugentest gedaan met de HP test die ik kan starten met F2, er zitten 2 latjes in van 8Gb heb ook al geprobeerd met ieder latje afzonderlijk, niks werkt. Met Hirens bootcd kan ik erop, oude versie die op dvd staat, mini xp starten. de nieuwere versie (usb stick) blijft eveneens hangen.

probeer dit eens?

Ansel gaf dit als antwoordt:
Na de actie bestanden kopiëren (30%) gaat de PC opnieuw opstarten. Dit is de first boot fase. Druk tijdens deze first boot fase op de F2 toets om de Bios te openen. De Bios wordt zichtbaar. Bij mij stond in de bios "BOOT on LAN" op enable, die heb ik eerst op disable ingesteld. Sluit de Bios af door op F10 Save and exit te drukken en druk direct daarna de PC uit met de aan/ uit toets. De PC zal uitschakelen. Druk de PC weer aan en bij mij ging de installatie voor de eerste keer verder dan de 30%. Nadat er 75% is geinstalleerd krijg je opnieuw een BOOT actie. Druk tijdens deze BOOT weer op F2, sluit de bios zonder iets te veranderen met f10 en druk weer direct na het intoetsen van de f10 toets op de aan/uit toets van de PC. Zet de PC weer aan en de installatie gaat verder bij 75%.

Let op! dat je de actie F10 en het uitzetten van de PC snel achter elkaar uitvoerd

Deze wat ongebruikelijke actie heeft mij door de update heen geholpen.

Terug
Bovenaan