Internet via 3G. Ik word langsaam gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan eens zien hoeveel de latency betreft. Volgens mij gaat daar het probleem zitten dat die veel te hoog is.

Code:
ping www.google.be

Een normale verbinding gaat tussen de 15 en 35ms zitten. 3G verwacht is sowieso hoger. Laten we zeggen dat een latency naar China ongeveer 300 a 400ms bedraagd. Om je een gedacht te geven.

Gemiddeld 105ms.
Zopas hier thuis de stick weer gebruikt op zelfde laptop. Verbinding gemaakt. Relatief snel op internet. Als dit zo moest zijn op camping, dan was ik tevreden.
 
Het gaat om een HUAWEI S4113. Een paar maand geleden aangeschaft.
Medion gaat hier via Base
Mik je hebt een trage Huawei 3565 gekocht, sorry om dit mee te delen maat?

TV Piraat 26 Augustus 2012, 12:48
Hallo lieve gebruikers

Ik heb voor u twee keer getest de Vodafone UMTS Stick K-3565-Z
ZTE en Huawei stok MEDIONmobile Web E173U-2 (s4113).


De test met de K-3565-Z was met de Vodafone software is niet zo goed
Helaas, ik kreeg alleen een EDGE-verbinding, met de originele software
ZTE (join Air) kreeg ik een HSUPA verbinding die nu al veel beter is
Ik deed de test met een Vodafone SIM-kaart en een web-sessie Vodafone
Smartphone Fun Card maakte beide resultaten waren hetzelfde.

en hoe zit het met de coverage van base in je vakantie plek? misschien een prepaid van Mobistar of Proximus aanschaffen?

ts twee haakjes ik zit ook met een prepaid van Medion in mijn Ipad, tot nu toe geen probleem.

andere stick aanschaffen, want het maakt een verschil hoor!
 
In mijn gsm kan ik 2 kaartjes kwijt. Als ik mijn Medion kaartje daar bij plug, hoe kan ik dan op internet met de laptop. Ik kan het kaartje selecteren welke ik wil.
Heb een Nokia C2-00. Nokia Suite is geinstalleerd op laptop. Maak verbinding via USB. Synchronisatie werkt goed. Hoe raak ik daarmee op internet?
Heb het gezien met een Nokia smartfone en dat ging lekker.

Denk dat ik binnenkort uitverkoop kan houden van alle zaken die minder goed werken.
 
In mijn gsm kan ik 2 kaartjes kwijt. Als ik mijn Medion kaartje daar bij plug, hoe kan ik dan op internet met de laptop. Ik kan het kaartje selecteren welke ik wil.
Heb een Nokia C2-00. Nokia Suite is geinstalleerd op laptop. Maak verbinding via USB. Synchronisatie werkt goed. Hoe raak ik daarmee op internet?
Heb het gezien met een Nokia smartfone en dat ging lekker.

Denk dat ik binnenkort uitverkoop kan houden van alle zaken die minder goed werken.
NokiaSuite helpt enkel ts uw gsm en pc!

het is mogelijk om uw gsm te koppellen met uw pc, zodanig dat de verbinding loopt via de gsm, maar hoe ? raadpleeg de userguide van de gsm (en dit levert niks op uiteraard), maar wie zoekt die vind!

win7 heeft verborgrn opties, als 'Godmode' op uw pc gezet?
grtz wivy
 
Mik,
Als je op onze leeftijd alles van de hand doet die minder goed werkt...
Nu seriues: in je pc een SSD plaatsen is een echte verjonging kuur (voor je pc). Dat is het beste wat ik ooit gedaan heb als upgrade!
En: schaf je een Samsung S4 aan i.p.v. je tablet.
mvg
Walter
 
NokiaSuite helpt enkel ts uw gsm en pc!

het is mogelijk om uw gsm te koppellen met uw pc, zodanig dat de verbinding loopt via de gsm, maar hoe ? raadpleeg de userguide van de gsm (en dit levert niks op uiteraard), maar wie zoekt die vind!

win7 heeft verborgrn opties, als 'Godmode' op uw pc gezet?
grtz wivy

Ik ken de Godmode maar vind daarover niet zo veel van terug.
 
Interessant bij telenet als je naast internet ook vaste lijn hebt. Telenet Whop.jpg Bij mij is dat dezelfde prijs al vroeger met basis internet. Met Whopa komt dit 10 euro duurder en verdubbel je ook je snelheid.
 
Echt niemand enig idee hoe het vlotter kan? Hoe het kan via GSM?????
 
[h=1]Uw gsm gebruiken om met uw laptop te surfen[/h]

Surf op uw computer en gebruik uw gsm als modem. Om dat te doen moet u de 2 toestellen verbinden: via Bluetooth, via infrarood, met USB-kabel, enz.

[h=3]Stap 1[/h] Uw gsm gebruiken als modem om te surfen op uw computer kan duur zijn, behalve als u een aangepast tariefplan neemt: vind het tariefplan dat bij u past.
[h=3]Stap 2[/h] Verbind uw gsm met uw computer via een USB-kabel (snelst), bluetooth of infrarood.
[h=3]Stap 3[/h] Stel uw laptop in zodat hij uw gsm-toestel herkent. Raadpleeg onze handleidingen om u te helpen uw gsm of uw computer te configureren.
Opmerking: hebt u problemen met het instellen van uw gsm? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst.

[h=3]Handleidingen[/h] Hier vindt u de handleidingen (.pdf) die u kunnen helpen om uw gsm en uw laptop te verbinden via Bluetooth, via infrarood, met USB-kabel, enz.
Uw mobiele telefoon is een...U wil met Mobile Internet verbinden...
Motorolavia Bluetooth
Nokiavia Bluetoothvia infraroodvia USB-kabelvia Nokia PC Suite

<tbody>
</tbody>
 
Vooral die Nokia via USB-kabel zocht ik. Bedankt. Ik probeer het zeker uit. Laat weten of het gelukt is.
 
dat miste ik dus nog om het eerder geposte bericht (zie nr 2) verder af te werken ...thanks Wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan