Varia Identiteitskaart aanmelden van 2 personen lukt niet - Deel 2 ( 1 werd afgesloten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Mijn vorige mail over dit onderwerp staat een slot op ???

Gegeven :

Tot nu toe had ik plots sedert maanden moeilijkheden met het gebruik achtereen van 2 identiteitskaarten : na gebruik van de eerste diende ik Firefox "op te frissen" om daarna de 2e te kunnen gebruiken en vice versa.
Sedert verleden week kan ik de 2 identiteitskaarten niet gebruiken ???????
Ik moet dringend verbinding kunnen maken met het VAPH.
Voor beiden verkrijg ik de 2 volgende meldingen :
De 1ste verschijnt wanneer ik op hun website verbinding wil maken met de identiteitskaarten.
De 2e verschijnt als ik via de overheid een verbinding wil maken via CSAM en het gebruik van de Digipass.

Wat heb ik reeds gecontroleerd :
  1. Via de "Belgian eID Viewer" op de inhoud en de certificaten van beide identiteitskaarten.
  2. De programma's voor gebruik van de "Digipass" & de identiteitskaarten herinstalleert.

Besten,

Graag jullie tips wat ik verder nog kan controleren - herinstellen - enz...........

Flamingo :geek:


Aanmelden on bekend.jpg
Aanmelden mislukt CSAM Overheid.jpg
 
Beste Loomax,

U hebt gelijk proberen is het waard.
Zowel EDGE als CHROME staat geïnstalleerd op mijn PC.

Ik heb er één geprobeerd en............ alles is gelukt en geopend !!!!!!!!!!!

Maar daar ik beiden niet ken ga ik nu vooreerst beiden leren gebruiken.
Ik was zo gehecht aan die Firefox.
Er moet toch iets zijn met Firefox dat alles geblokkeerd blijft ???

Flamingo 🤓(y)
 
@flamgen : blijf gerust Firefox gebruiken; er is niks mis mee. Waarschijnlijk zal een toekomstige update het euvel wel vanzelf verhelpen.
En om (tijdelijk?) bij het gebruik van je ID-kaartlezer eens een andere browser te (moeten) gebruiken, is nu ook het einde van de wereld niet, hé. ;)
 
Beste DDragon80,

Wie op PcTUTS vragen stelt zijn mensen die niet alles kennen van PC en het gebruik ervan.
Wel zijn er mensen die antwoorden geven en denken dat iedereen alles hiervan kent : Voorbeeld :
***** Heeft maar 2 poorten nodig en die gaan open staan... 80 en 443. Anders zou er nietn veel werken. En zulke dingen werken vrijwel altijd over SSL; 443. ****

OH ja iedereen begrijpt de melding "Poorten 80 en 443" en dat het gaat over "SSL 443" = dit is KLAAR en DUIDELIJK voor IEDEREEN.

Proficiat aan diegene die zulke info verstrekken.

Flamingo :geek::devilish:
 
Beste Flamingo,

Om te beginnen was mijn inbreng een citaat op een bericht van Patrick. Maw, dit was NIET naar jou gericht!
Indien iemand een antwoord formuleerd naar een probleemstelling (ik refereer naar #17), en daarbij een bepaalde richtingen inslaat die technische kennis vereisen, verwacht ik ook dat de helper weet waarover hij spreekt. Of toch enige kennis daarover bezit.
Indien, zoals nu... termen zoals 'Firewall' gebruikt worden, ga ik er ook vanuit dat de persoon die dit aanhaalt vertrouwd is met de termen zoals poorten, SSL, ...
Indien dit niet het geval is, is die inbreng dan ook niet meer of minder dan een wilde gok... geen belediging ofzo naar de helper(s) trouwens. Gewoon een aandachtspuntje.

Ik verwacht van de TS (= U als persoon) dan ook helemaal niet dat u die termen begrijpt!

Maar... ik merk dat personen als u dan ook veel liever hebben dat iedereen maar er wat op los gokt met mogelijke oplossingen die u volledig begrijpt. Maar die (of dikwijls) soms kant nog wal raken. En ook wel normaal zijn tgv de info en middelen beschikbaar voor de helpers.
Hier wordt dan ook onderscheid gemaakt tussen 'Best effort' of professionele hulp. Deze laatste is dan ook vrijwel onmogelijk of zeer moeillijk om aan te bieden wanneer men het probnleem niet zelf kan constanteren en analyseren op de correcte manier. Maw ik heb probleem A, bied mij hier nu een volledige correcte oplossing aan aub...

Dus proficiat voor de klagers die verwachten alles in hun schoot geworpen te krijgen, en verwachten dat een ander alles voor hun oplost op deze manier... Wij kunnen u op weg zetten. Soms zelfs een oplossing toereiken. Maar zonder enige interesse of moeite langs de TS kant is het dwijlen met de kraan open. Zoals hier nogal vermeld is: Wij hebben geen glazen bol!

Mvg,
Het team
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
@DDragon80 , een leuke verfrissende inbreng van #21 ( vorig artikel nummer 21 ) goed verwoord, helaas ben ik zelf te bot om zoiets te formuleren. hulp bieden, een oplossing aanreiken is heel moeilijk, daar de computer kennis van de TS ( Topic Starter ) niet gekend is.
niet iedereen bezit dezelfde kennis ... jammer.
 
Laatst bewerkt:
Veel en verscheiden invalshoeken ... eigen aan een forum.
Maar ondertussen zit ik me zo wat af te vragen :
a) is er nog een probleem ?
b) kunnen wij (helpers, bezoekers of team) nog verdere elementen of invalshoeken aandragen om je te helpen, beste @flamgen ?

Zoniet denk ik dat we hier best een streep onder trekken.
 
Beste PhilipV,

Ik ben nog steeds bezig om toegang te krijgen via mijn Firefox naar instellingen waar ik moet inloggen met mijn Identiteitskaart en deze van mijn fiston.
En niets lukt.


Op vraag van jullie heb ik Chrome en Edge geïnstalleerd. Ik moet beiden nog beter leren kennen.
Maar wanneer ik bij beiden mijn - of deze van mijn fiston - identiteitskaart koppel dan verkrijg ik DIRECT een overzicht van de geïnstalleerde info over onze personen en alle instellingen, hetgeen ik bij Firefox nooit heb gezien.
Dus bij Chrome en bij Edge tip ik op de desbetreffende persoon - waarvan de identiteistskaart is gekoppeld - en ALLES opent zich en kan ik VOLLEDIG verder werken en ALLE info bekomen.
Dus kan ik AL hetgeen ik wil opzoeken bekomen.
Geen probleem.

Maar mijn vraag blijft : waarom kan ik dit alles niet meer doen met mijn Firefox? Het heeft tot voor enkele maanden zo goed gewerkt.
En als er iets is waar ik niet tegen kan, dat is het feit dat wanneer iets goed werkt PLOTS niet meer werkt en ik de oorzaak daarvan niet kan achterhalen !!!!!!!!!!

Dus is mijn stelling nu :
  • Wordt het jullie teveel om info te geven en oplossingen aan te bieden die ik dan direct uit probeer ?
  • Of kunnen jullie mij melden waar ik nog andere info of oplossingen kan bekomen om allemaal uit te proberen ?

Beste,
Ik weet dat ik een lastige klant ben.
Maar ik denk dat ook dit onderwerp een bron kan zijn om anderen te helpen.
En wees verzekerd dat wanneer er een oplossing is en al mijn problemen over dit onderwerp een eind krijgen, ik dit uitgebreid zal laten weten op dit forum.

Flamingo :geek::love:
 
@flamgen in je openingsbericht zeg je de eID viewer te gebruiken via de Firefox ..dit kan dus nooit aangezien de eID viewer niet te gebruiken is en er ook geen add on ter beschikking is voor de Firefox..
*de eID viewer is niet gekoppeld aan een browser .. de eID viewer laat al de info zien betreffende de aangesloten ID kaart maar dit is nooit via de browser ..
 





Firefox: Wat is de eID-PKCS#11 module?

De eID-PKCS#11 module is een gecodeerde bibliotheek die deel uitmaakt van de eID software. Deze bibliotheek biedt een standaard interface aan waardoor applicaties kunnen communiceren met de eID kaart. Firefox is zo een applicatie die daar gebruik van maakt om de eID kaart te kunnen lezen. daarop es Googelen ......

een refresh van FireFox.
 
goed bedoeld van u Wivy doch dit is de ad om in de Firefox de eid software te kunnen gebruiken ..
men haalt hier het een en ander door elkaar je heb enerzijds de eID middeleware 5.1.8 (build 1630) welke dan ook in de Firefox de add on nodig heeft en je heb de eID viewer 5.1.8 (build 1619) ...de viewer geeft alles weer in een apart schermpje op je beeldscherm en niet via een browser ..
 
  • Wordt het jullie teveel om info te geven en oplossingen aan te bieden die ik dan direct uit probeer ?
  • Of kunnen jullie mij melden waar ik nog andere info of oplossingen kan bekomen om allemaal uit te proberen ?
Nee, absoluut niet - dat is niet de teneur van mijn tussenkomst.
Ik constateer wel dat de jongste tussenkomsten niet veel meer bijbrachten.

Na je opmerking van hierboven zie ik al meteen dat 2 helpers nog een poging doen een richting aan te geven.
Hopelijk kan je er je voordeel mee doen.

Altijd welkom !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan