Webdesign Hyperlink met een tekst op foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

wssc

Steunend lid
Vip Lid
Hoe maak je een tekst via een hyperlink op een foto. Dus als je een foto opent ga je met de muis over de foto komt er een handje tevoorschijn met een tekst venster zodat je deze kan lezen ook met heel veel tekst
 
heeft niets met de foto of met de PC en instelling van de kijker te maken maar met het ontwerp van de website waarop je die foto bekijkt. Dat is HTML of gelijkaardig en hoe je dat bekomt is afhankelijk van het webdesign programma dat voor de website wordt gebruikt ... Joomla, Wordpress of gelijkaardig. Alleszins het is de webdesigner/beheerder die dat bepaalt en als 'kijker' zie je wat hij of zij aanbiedt.
 
in een document kan je ook een hyperlink onder een afbeelding plaatsen.
als je daarna op de afbeelding klik open je de hyperlink
 
Hoe maak je een tekst via een hyperlink op een foto. Dus als je een foto opent ga je met de muis over de foto komt er een handje tevoorschijn met een tekst venster zodat je deze kan lezen ook met heel veel tekst
@wssc Ik begrijp niets van uw vraag en PhilipV moet een helderziende zijn om meteen uw vraag te snappen .
Met welk programma opent u foto's ?
 
de vraagstellers moet zijn vraag beter formuleren ,
dat 2de zinnetje snap ik ook niet goed.
kan je een voorbeeld geven @wssc met waar je dat gezien.
een tekst die op een foto staat daar zit nooit een hyperlink onder de tekst , wel onder de foto zowel op website ,als in reclame Mail
en dat was mijn bericht

wat ik bedoelde met de hyperlink onder foto klik op de foto

1710286718533.png

de afbeelding van Google is rechten vrije afbeelding
 
Laatst bewerkt:
Juist, maar de muis erover bewegen geeft de link en het is aanklikbaar.
Dat is dus niet wat de vraag deed vermoeden : ...met een tekst venster zodat je deze kan lezen ook met heel veel tekst...
Snap ik inderdaad ook niet wat bedoeld wordt.

Met zijn allen wachten op antwoord van de TS dus en verduidelijking !
 
in 2021 of 2022 of nog vroeger dat weet ik niet meer, dat vanuit Europa richtlijnen waren waar een website moet aan voldoen voor toegankelijk
en dat ging BV. ook over de afbeeldingen, een blinde persoon moet met een lees programma kunnen weten wat voor afbeelding er op staat. dat is van 1 van de zaken dat er moest aan voldoen een website https://www.vlaanderen.be/dienst-diversiteitsbeleid/digitale-toegankelijkheid. er staat op de website van Europa ook nog daar over maar dat vind ik niet
ik denk dat het dit is wat hij bedoeld met tekst
(als je op deze foto gaan staan met je muis zie je dat ook )
HET VERHAAL VAN ELS EN LUC.jpg


in WordPress is dat dit dat je moet invullen voor die tekst te hebben op een afbeelding

1710325221769.png

hoe voegt je dat nu aan toe
je gaat naar media waar al de foto's van uw website in WordPress , daar klik je bij een foto op bewerken en dan daar zie je die alternatieve tekst staan daar vul je de info over de foto in


ik werk ook aan website via WordPress voor vzw van mensen met een handicap, het zo dat ik dat weet

ik vermoed dat het dit is wat de wssc zoekt , anders laat het weten
 
Hier een voorbeeld, als je met de muis over de foto ga komt er een tekst bestandje tevoorschijn. Mijn vraag is nu met welk programma of hoe kan ik dit ook maken.
Wij bezitten heel veel foto's vanuit het verleden en willen op zo'n manier presenteren. De foto's zijn jpg bestanden
 

Bijlagen

  • Scherm voorbeeld.pdf
    50.2 KB · Weergaven: 42
Heb je de website zelf gebouwd? Wordt er een CMS gebruikt (WordPress, Jumla,...)? Heb je kennis van JavaScript?
 
Het is geen website, bezit wel kennis maar is nu helemaal niet relevant, gaat gewoon om de tekst te zien bij een jpg foto
 
Heb je powerpoint?
hier een voorbeeldje.
Klik op diavoorstelling dan op de knop vanaf het begin.(veranderd naar volgende dia na 10 sec)
Is een zip bestand, blijkbaar kan je geen powerpoint voorbeeld posten.
Je zal het zip bestand moeten uitpakken.
 

Bijlagen

  • De fiets van opa.zip
    353.3 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan