Word Hoe typt men het symbool AAN/UIT ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
In Word kan men speciale letters en alle soorten symbolen typen met de methode Alt + cijfercode

Met andere woorden : Alternate toets ingedrukt houden en een cijfercode intikken (best op een toetsenbord met cijferklavier)

Ik zoek de cijfercode voor het symbool POWER ON/OFF (open cirkel met vertikale lijn)

Ik heb al veel gezocht maar nergens vind ik het symbool.

1688474668575.png
 
Gevonden op chatGPT :

Er is geen specifieke cijfercode voor het symbool POWER ON/OFF, omdat symbolen en pictogrammen meestal worden weergegeven met behulp van specifieke grafische afbeeldingen of Unicode-tekens, in plaats van cijfercodes. Het POWER ON/OFF-symbool wordt vaak weergegeven als een cirkel met een verticale lijn in het midden, waarbij de bovenste helft van de cirkel gevuld is (voor "POWER ON") en de onderste helft van de cirkel gevuld is (voor "POWER OFF").

Als je het symbool wilt gebruiken in een tekst, kun je een Unicode-teken gebruiken dat erop lijkt. Het Unicode-teken U+23FB ⏻ kan worden gebruikt om een algemeen aan-uitpictogram weer te geven. Houd er echter rekening mee dat niet alle lettertypen dit teken correct weergeven, dus het kan er anders uitzien, afhankelijk van het gebruikte lettertype en het platform waarop het wordt weergegeven.

Kortom, het POWER ON/OFF-symbool heeft geen specifieke cijfercode, maar je kunt het proberen te vertegenwoordigen met behulp van Unicode-tekens zoals U+23FB ⏻.
 
Wat wel een mogelijkheid is, is je symbool als foto/afbeelding invoegen als "afbeelding in tekstregel".

1688543921802.png
Dan verkleinen zodat deze de hoogte van de gebruikte tekst evenaart.
Je moet, uiteraard eerst de gewenste symbolen, eerst ergens hebben opgeslagen.
Deze methode is wel iets omslachtig maar het doet wat het moet.

1688543717090.png
 
met alle respect : dit is niet het on/off teken, maar een codeteken uit UTF-16 tabel dat er een beetje op lijkt.
Waarschijnlijk wel bruikbaar maar toch ... het on/off teken is bovenaan meer gesloten.
 
@Patrick.S
Die Youtube is in het Engels, maar ik ben er in geslaagd om met overeenkomende nederlandse termen te werken.

Invoegen > symbolen > Font > Segoe UI Symbool

'Private Use Area' = 'Gebied voor privé gebruik'

Het heeft gewerkt en het blije nieuws is dat het symbool nu automatisch als éérste wordt getoond bij de gewone symbolen, zoals onderstaand screenshot toont.

1688576111456.png
Het heeft wat moeite gekost maar het resultaat is er.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan