Beeld Het beeld van een scan is niet optimaal. Hoe krijg ik dat beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een scan die ik nog wat wil verbeteren:
bat lader sbc 3397.JPG

Zoals te zien is zijn er vlakken die een blauwe zweem hebben en er zijn er met een rode zweem.
Normaal ben ik hier snel mee klaar. Omzetten naar zwart/wit. Alleen hier is ook nog rode text. Die wil ik rood houden. Desnoods nog iets roder.

Is er/zijn er programma's waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen?

Mvg

Rob

Als't A4 is dan scan ik met Paint en zet de kwalteit op 300 en sla het op als .png in Afbeeldingen. Je kan dan evtl in Powerpoint correcties gaan doen zoals contrast en kleur.
Mijn Paint 3D werkt nog en gebruik ik dikwijls eerst, die snijdt de canvas rondom af. Invoegen-bijsnijden-gereed-vergroten tot je werkblad-opslaan als .png. (canvas heb ik nooit begrepen)
En dan evtl bewerken in Powerpoint, Paint.net, etc. Afdrukken is ook weer zoeken: zwart wit, liggend staand, aangepast aan blad, enz, enz.

Uit welk programma komt die originele tekening vandaan? (of website)
Scannen met paint?
Kan natuurlijk niet, Ts bedoeld waarschijnlijk opgeslagen via paint. Wat natuurlijk een verschrikkelijk resultaat geeft.
Zonder de originele tekening kan niemand van ons je waarschijnlijk helpen, je kan nu eenmaal geen roomsaus maken zonder room.

Laatst bewerkt:
LP, je bent uit je nek aan het lullen, liever positieve bijdragen .
Sorry PhilipV, ik probeer vriendelijk te zijn maar met bepaalde antwoorden die nergens een meerwaarde geven aan een oplossing dan gaat mijn bloed koken.

Paint aanzetten=>van scanner of camera-en zet de kwaliteit op 300 dpi-en sla op liefst .png. Plaatst het dan in uwe Powerpoint om wat te corrigeren. Foto's opent normaal uw afbeeldingen en kan ook bewerken.
Met Paint.net kan je ook scannen. Met de kloon-stempel kan je uw vlakjes terug wit maken of uw cijfertjes gans maken, genoeg inzoomen en die kloon-stempel gebruiken. Een versleten foto heb ik na enkele avonden terug goed gekregen.
De rest is allemaal betalend(en moet je ook nog leren dan).
Mijne Emporia 5 mini doet het soms beter dan de scanner. Zet 'm op HDR foto's en dan is het niet bibberen en klikken maar.

terug over dat scannen met Paint ... nu met paint.net ...
Begrijp ik geen snars van ! Scanner kan toch niet met louter software ? Hoe doe je dat met Paint ? Waar leg je dan je origineel om de scan te maken ? gewoon op tafel ? of hou je dat voor je scherm ?

@lange pier Ik verwoord het - zoals in mijn aard ligt - iets zachter maar ik moet toegeven dat waarschijnlijk niemand snapt waarop je alludeert met #12 en vooral #8. En hoe dat de TS vooruit helpt ...

Kan je TS wat in de juiste richting leiden aub ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan