Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat encrypte data niet gelezen kan worden is niet helemaal waar.Het encrypt (versleuteld) de HDD/SSD.
Zonder het paswoord kan die schijf niet gelezen worden, dus ook niet windows opstarten.
Veilig als je gevoelige data (bedrijven) op je laptop hebt en die vaak onderweg gebruikt.
Wordt die gestolen kunnen ze daar niet aan. Is ook niet leesbaar op een andere computer.
Ttz.... het is niet 100% veilig...
Voor thuisgebruik: uitschakelen.
Als je ooit eens problemen met je hdd hebt of systeem niet meer opstart of...
Veel minder kans je data te kunnen herstellen (backup...)
Lees link in Aardbei's vorige post.
???Dat encrypte data niet gelezen kan worden is niet helemaal waar.
Met Hasleo BitLocker Anywhere kunt u volledige lees- en schrijftoegang krijgen tot de BitLocker-gecodeerde schijf
ik kan toch alles lezen ook al stond bitlocker aanHet encrypt (versleuteld) de HDD/SSD.
Zonder het paswoord kan die schijf niet gelezen worden, dus ook niet windows opstarten.
Veilig als je gevoelige data (bedrijven) op je laptop hebt en die vaak onderweg gebruikt.
Wordt die gestolen kunnen ze daar niet aan. Is ook niet leesbaar op een andere computer.
Ttz.... het is niet 100% veilig...
Voor thuisgebruik: uitschakelen.
Als je ooit eens problemen met je hdd hebt of systeem niet meer opstart of...
Veel minder kans je data te kunnen herstellen (backup...)
Lees link in Aardbei's vorige post.
heb eens opgezocht via het vergrootglas naar bitlocker, die staat uitgeschakeld, dus ik moet mij geen zorgen maken denk ik.Bij windwos 11 is bitlocker trouwens standaard ingeschakeld.
Dat is volgens m$ het beste voor gebruikers ... Tot het eens fout gaat...
Dell gids om het uit te schakelen:
BitLocker in- of uitschakelen met TPM in Windows
ik heb dezelfde afbeelding zoals bij wivy, is dit correct omdat je bovenaan de post zegt:veronderstel dat dit een foutieve veronderstelling is??vermoed dat dit een foutieve veronderstelling is:
Bekijk bijlage 253603
en als thuis gebruiker: uitgeschakeld laten!
Die veronderstelling was, tenminste voor de computer van @mdc1756 correct, zie link in mijn post #46.Je veronderstelling dat het standaard is opgezet bij installatie was dus fout.
Dell beslist blijkbaar zelf wast best is voor de klant.
- When a clean installation of Windows 11 or Windows 10 is completed and the out-of-box experience is finished, the computer is prepared for first use. As part of this preparation, BitLocker Device Encryption is initialized on the operating system drive and fixed data drives on the computer with a clear key (this is the equivalent of standard BitLocker suspended state). In this state, the drive is shown with a warning icon in Windows Explorer. The yellow warning icon is removed after the TPM protector is created and the recovery key is backed up, as explained in the following bullet points.