Heb deze week een tablet toegestuurd gekregen van Testaankoop. Had me ingeschreven op een 2 maanden proefabonnement voor 2€. Hierbij beloofden ze een 7" tablet. Die is inderdaad na maanden geleverd.
Hierbij geven ze aan dat het toestel geroot is en als je het unroot dat je mogelijks de reclame van Testaankoop niet meer krijgt??????
Het gaat om Android 4.2.2 naar ik lees, niet zo makkelijk te unrooten.
Hoe begin ik er aan? Heb heel weinig ervaring hiermee.
 
MIK, proficiat met je tablet. Eerst en vooral unrooten gaat helemaal niet moeilijk. Behalve als het geroot is in de ROM zelf, dan moet je hem BRICKEN en daar begin je beter niet aan en laat je hem beter geroot. Want een root toestel is niet slechter dan een unroot toestel. Je moet enkel beter opletten wat je download.
Als het een softroot is wat de meeste roots zijn, moet je gewoon naar je instellingen gaan, daar ga je naar "backup en resetten", dan ga je helemaal onderaan naar "fabrieksinstellingen resetten" en dan klik je op "telefooon opnieuw instellen", als er gevraaagd word om iets te bewaren kies je best om niets te bewaren. Daarna is root weg. Behalve als e root IN de ROM gebakken zit, dan moet je er een nieuwe ROM gaan opzetten en daar begin je beter niet aan, want dit is altijd riskant.
 
SuperSU laten lopen en geeft aan dat het niet werkt. Dus alles blijft bij het oude. Hoe kan ik die reklame dan wegkrijgen? Staat niet bij de app's.
 
Deze ochtend een systeemupgrade binnengehaald met name android 6.0 .
Volgens hetgeen ik er al met gedaan heb is alles dik oke .
 
Deze ochtend een systeemupgrade binnengehaald met name android 6.0 .
Volgens hetgeen ik er al met gedaan heb is alles dik oke .

En met welke tablet? Ik denk niet dat die tablet van Test Aankoop dit zal aankunnen.
 
En met welke tablet? Ik denk niet dat die tablet van Test Aankoop dit zal aankunnen.

MIK, tuurlijk kan hij dat aan. Het rare is, dat Android 5 minder systeemeisen vraagt als de 4.4.4 die jij nu hebt op u tablet. Android 6 doet het met nog minder systeemeisen. Dus zouden de oude die op android 2.3 draaien perfect android 6 kunnen hebben, echter doet geen enkele fabrikant de moeite om een update uit te brengen. Mijn Sony gsm is 1 jaar en 3 maand geleden door mij nieuw gekocht geweest, kort daarna was er een update naar Android 4.4 en Sony had besloten om de Sony die ik heb niet te voorzien in de lijst van hun gsms dat ze gingen updaten naar Android 4.4 Ondertussen is Android 6 al uit en ik zit met in mijn ogen met een nog jong toestel die ondertussen al hopeloos qua Os verouderd is. Ik ben verder super tevreden over mijn Sony, want het is de beste die ik al ooit gehad heb. Maar ik ben wel woest dat ik geen enkele update gekregen heb. Mijn Gsm zou nu minstens ook op Android 4.4 moeten officieel draaien, maar Sony heeft besloten om dit type toestel niet te voorzien van updates. Dan geef je daar bijna 200€ aan uit en ge krijgt dan geen updates. Om die reden alleen zou ik Sony nu links laten liggen, maar om hun goede kwaliteit van toestellen ga ik wel kijken bij de volgende of er iets tussen zit in mijn budget, maar anders doe ik een ander merk, maar liefst geen samsung, want bijna iedereen die geen iphone geeft geeft een samsung en ik doe daar dan liever niet aan mee.
 
Deze ochtend een systeemupgrade binnengehaald met name android 6.0 .
Volgens hetgeen ik er al met gedaan heb is alles dik oke .

Als ik budget genoeg heb doe ik dat ook bij de volgende aankoop. Dan heb je meteen de meest recente Android op je toestel.
 
Hoe raak je dan aan die upgrade?

instelligen, over de telefoon, software-update.

Maar meestal gebeurt daar gewoonweg niets. Als er iets gebeurt krijg je daar wel melding van bovenaan van een update.
 
Hoe raak je dan aan die upgrade?

Ik vrees dat ik je vraag verkeerd gelezen heb, daar geraak je niet aan zelf, dat moet de fabrikant van je tablet doorsturen naar zijn tablets. Dus zelf kan je die niet aanvragen. Als je fabrikant geen update voorziet blijf je gewoon zitten met je android 4.4 en dat is juist wat zo mis is aan Android, de updates rollen niet goed uit. Bij IOS en windows krijgt ieder toestel ze, maar bij Android ben je afhankelijk van de goodwill van je fabrikant of hij die wel wil uitbrengen.
 
Ik vrees dat ik je vraag verkeerd gelezen heb, daar geraak je niet aan zelf, dat moet de fabrikant van je tablet doorsturen naar zijn tablets. Dus zelf kan je die niet aanvragen. Als je fabrikant geen update voorziet blijf je gewoon zitten met je android 4.4 en dat is juist wat zo mis is aan Android, de updates rollen niet goed uit. Bij IOS en windows krijgt ieder toestel ze, maar bij Android ben je afhankelijk van de goodwill van je fabrikant of hij die wel wil uitbrengen.

Ik ben uiteraard niet zo op de hoogte van Android. Ik dacht zoals bij vele toestellen, dat je die upgrade ergens kon ophalen en die op een kaartje zetten. Dan kon je met een speciale opstartfile die software op Uw toestel plaatsen.
Maar ja, dat is hier niet het geval. Zal er bij mij vermoedelijk ook niet inzitten voor de toekomst.
 
Even een beetje uitleg , ik heb een Nexus 5 van Google zelf en daardoor krijg ik steeds de nieuwe updates en upgrades binnen.
Maar ik meen eens ergens gelezen te hebben dat indien je smartphone ge-(on)rooted is dat je dan de fabrieksinstellingen kan verwijderen en dat je dan de laatste updates er kan opplaatsen omdat dit dan ook een blote smartphone wordt zoals de Nexus 5 en 6.
Correct me if i am wrong.

Hier vind je de downloads --> Meizu Pro 5 Release Delayed Until November Due to Factory Flood | NDTV Gadgets360.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan