Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Jaren kocht ik pc's van Dell via het internet, dik tevreden van. Maar nu heb ik zin om er zelf eentje samen te stellen. Geregeld vervang ik er het een en ander aan.
Ik dacht via 4launch allerlei materiaal te bestellen. Met onderstaand zou'k al een deftige pc hebben of vergis ik me?

behuizing: Cooler Master?*Midi Tower?*Elite 331?*ATX No PSU?*(zwart-zilver)
voeding: Sweex?*Voeding?*650W
processor: Intel?*Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333?*Box
moederbord: Intel?*DG41TY?*iG41, SATA2, DVI, GLAN
geheugen: Kingston?*1GB DDR2 PC6400 CL6.0
Kingston?*1GB DDR2 PC6400 CL6.0
harde schijf: Western Digital?*160GB ATA100 8MB, WD1600AVJB
Brander: Sony Optiarc?*DVD-/+/RAM?*AD-7240S?*24x/24x/12x?*(zwart)
Extra USB's :ICIDU?*PCI Adapter?*5 Poorts USB2.0

Software:
Microsoft?*Windows Vista Home Pr. NL 1u 32bit Win. 7?*OEM

Video- en audiokaart zitten blijkbaar al op het moederbord.
 
Hallo,

Jaren kocht ik pc's van Dell via het internet, dik tevreden van. Maar nu heb ik zin om er zelf eentje samen te stellen. Geregeld vervang ik er het een en ander aan.
Ik dacht via 4launch allerlei materiaal te bestellen. Met onderstaand zou'k al een deftige pc hebben of vergis ik me?

behuizing: Cooler Master�*Midi Tower�*Elite 331�*ATX No PSU�*(zwart-zilver)
voeding: Sweex�*Voeding�*650W
processor: Intel�*Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333�*Box
moederbord: Intel�*DG41TY�*iG41, SATA2, DVI, GLAN
geheugen: Kingston�*1GB DDR2 PC6400 CL6.0
Kingston�*1GB DDR2 PC6400 CL6.0
harde schijf: Western Digital�*160GB ATA100 8MB, WD1600AVJB
Brander: Sony Optiarc�*DVD-/+/RAM�*AD-7240S�*24x/24x/12x�*(zwart)
Extra USB's :ICIDU�*PCI Adapter�*5 Poorts USB2.0

Software:
Microsoft�*Windows Vista Home Pr. NL 1u 32bit Win. 7�*OEM

Video- en audiokaart zitten blijkbaar al op het moederbord.


Mijn bescheiden mening:

De case op zich maakt niet veel uit.
Quadcore is zeker leuk als je vaak aan multitasking doet.
Je RAM lijkt me wat te beperkt, zeker als je vista gaat draaien ( wat ik trouwens niet aanraad. een xp pro heb je bvb hier al voor enkele €, en die is heel wat stabieler en tot 2x sneller dan vista. Ook die vervelende UAC heb je dan niet.)
WD heeft een solide reputatie als het op HDD's aankomt, maar 160GB is voor een zelf gecasete pc wat weinig. Met een kleine opleg heb je véééél meer opslag.

Uiteraard ken ik je budget niet, maar het lijkt me toch dat je 1 e ander es moet heroverwegen. ;)
 
Ik begrijp niet waarom je een pata schijf wil gebruiken.
Iedereen heeft de mond vol over meer ram, sneller ram.... maar niemand staat er bij stil dat er ook een virtueel ram is die zich op de schijf bevind.
Het snelle ram is nutteloos als je een trage schijf gebruikt.
Neem minstens een sata 300 of indien het mobo dit ondersteund een sata3
Verder kan je met voldoende ram een tweak doen om meer data in het snelle ram te laten en minder in het virtuele ram
 
Mijn mening is wel dat een case net wel uitmaakt.

Kijk ik heb jaren gewerkt met chieftec, antec enz. Allemaal zeer goede merken en zeer tevreden van.

Maar als je lager gaat zien heb je vaak plastieke (sorry dat ik het zo uitdruk) -> rommel.

Mijn advies is simpel.

Investeer in een case waar je achter sta en waar je weet dat je de eerst volgende pc's rustig in kan verder bouwen/verbouwen.

Ik advisier iedereen van harte Lian-Li.

Full alluminium & full kwaliteit voor toch wel betaalbare prijzen.

Bedenk jezelf..

Een blitse game pc.. allemaal mooi en wel. Maar wat als je later verhuist en je pc komt mee in de woonkamer te staan? Een strak moderne pc staat echt 'overal' in huis..

Plus dan heb ik het enkel maar over de estetica nog niet over de kwaliteit dat zulke kasten bieden..

Ze zijn enorm makkelijk bij het monteren, zeer stevig (full alluminium) en een zeer goede uitgebalanceerde airflow.

Kleine suggesties lian li (beide cases heb ik al gemonteerd uitgebreid gebruikt in in mijn bezit)

Midi tower:


Lian Li PC-P50 (kostprijs 129€)


YouTube - #1073 - Lian Li PC-P50 Case Video Review



Lian Li PC-B10 (196€) new product


YouTube - Lian Li PC-B10 Silent Case


En voor jullie hardcore game case liefhebbers deze case (ikzelf gebruik deze niet omdat hij beetje te flashy is). Maar wel zeer kwalitatief!

Lian Li PC-P60 Kostprijs: 179€



YouTube - Armorsuit PC-P60 - GTX 295


Enjoy!

ps voor de liefhebbers home page van lian li:

Lian Li Industrial Co., Ltd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan