Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo allemaal

wat is er aan de hand ??????
als ik de e mails die ik altijd normaal in wlm binnen krijg nu ineens als attachment-teken in het veld waar normaal tekst of want dan ook zou moeten staan krijg, moet ik 3x klikken en zie dan bv pas foto, of mail tekst
Zo krijg ik bv ook vacatures binnen en zie die normaal in een blik nu dus niet meer alleen een attachment.

Start ik de mail opnieuw op dan is het weer even goed en na een mail of 10 zie ik weer de attachments of verkleinde plaatjes, maar dan ook allemaal dus in b.v .een yahoomail de foto met handtekening van
de persoon die het mailt de yahoo- instellingen de afbeeldingen enz enz dus echt alles wat in die mail staat

Ik zou wlm er opnieuw op kunnen zetten maar ik heb heel veel in mappen staan bv bij concepten enz, en zou dat dan allemaal eerst moeten verzetten op exporteren

Ik hoop dat iemand dit weet want 3x klikken voor een mail is niet goed voor me, beide handen zijn al geopereerd en ik heb rsi dus ......

Het kan zijn dat deze vraag in een andere rubriek thuis hoort maar ik zag geen aparte rubriek voor mail dus maar even hier .

vriendelijke groeten
Marianne
 
Deze vraag staat goed hoor, maar ik kan me geen beeld voorstellen van wat dit probleem kan zijn.
Maak eens een printscreen en plaats deze hier op het forum. Verwijder eventuele belangrijke informatie die in de afbeelding staat.

Je bedoeld dus dat de bijlagen in het tekstveld staan ??
 
ik kan helaas geen foto invoegen ik had een printscreen gemaakt, maar de mails die ik binnenkrijg of het nu alleen tekst of met een afbeelding of stationary is zie ik niet meer direct op het tekstveld maar een attachement tekentje, dat klik ik aan en nog een keer en dan pas komt het bericht of de afbeelding Sluit ik de mail af en begin opnieuw zie ik er weer een paar direct, en dan weer niet
Ik ben zelf ook aan het zoeken geweest het schijnt iets met gmail en beperkingen voor grote mails te maken te hebben maar het gebeurt ook bij mails met alleen tektst, dus ik weet het niet meer ...

ik heb dus een gmal account en laat de mails via windows live mail binnen komen , en werk met windows 7,dit heeft jaren lang goed gegaan


vele groetjes
Marianne
 
nu jij dus zegt dat je deze mails via google laat doorsturen naar je WLM heb ik aan u de vraag of deze mails bij u in google ook aankomen met een bijlage ( attachement )...
want het zou best kunnen dat er in google mail een instelling verkeerd staat ...
 
hallo Otex, als ik in gmail zelf de mails bekijk zie ik ze goed dus volledig dat is het rare, het is dus de weergaven in windows live mail
Ik heb diverse antwoorden gehad, cocckies en tijdelijke internet bestanden verwijderen ( ook in C: onder temporally) ; en deze ik doe even een copie van de mail die ik kreeg :

ik had hetzelfde probleem toen ik een nieuwe PC kreeg.

Heb nu ook Win 7/ 64 bit.

Heb jij 32 of 64 bit?

Het kan veel oorzaken hebben maar Yahoo is naar een andere "Eigenaar " overgegaan en daar wordt steeds iets veranderd.

De verbruikers merken het pas als er problemen opduiken.


Mijn oplossing was:

Download de Windows Essentials 2012.( je hoeft alleen het E-mailprogramma Win.Live Mail.)

(Je krijgt na het installeren vanzelf de juiste updates.)

Deze dan installeren met je aanbieder account maar aanmelden met je Yahoo-account.

Je kunt de G.mail later in je Live mail toevoegen .
En alle andere ook.



Indien je de W.E- 2012 al hebt, kun je boven in de balk "prive" zien met welke naam of adres je aangemeld bent.

Klik op het pijltje en in het rolmenue op: aanmelden met een ander e-mailadres en geef dan je yahoo-adres aan.

Kontroleer of je SLL en Portnummers goed zijn. Dit is voor een vijlige en zekere verbinding.

De aanbieder wil dit wel eens blokkeren als je het niet vijlig hebt staan///


Tot zover haar oplossing, heeft dat zin ????

m vr gr
Marianne
 

Het kan veel oorzaken hebben maar Yahoo is naar een andere "Eigenaar " overgegaan en daar wordt steeds iets veranderd.

De verbruikers merken het pas als er problemen opduiken.


Mijn oplossing was:

Download de Windows Essentials 2012.( je hoeft alleen het E-mailprogramma Win.Live Mail.)

(Je krijgt na het installeren vanzelf de juiste updates.)

Deze dan installeren met je aanbieder account maar aanmelden met je Yahoo-account.

Je kunt de G.mail later in je Live mail toevoegen .
En alle andere ook.



Indien je de W.E- 2012 al hebt, kun je boven in de balk "prive" zien met welke naam of adres je aangemeld bent.

Klik op het pijltje en in het rolmenue op: aanmelden met een ander e-mailadres en geef dan je yahoo-adres aan.

Kontroleer of je SLL en Portnummers goed zijn. Dit is voor een vijlige en zekere verbinding.

De aanbieder wil dit wel eens blokkeren als je het niet vijlig hebt staan///

Van wie komt die oplossing ? Wat heeft Yahoo met Gmail te maken .
.

nu jij dus zegt dat je deze mails via google laat doorsturen naar je WLM heb ik aan u de vraag of deze mails bij u in google ook aankomen met een bijlage

Marianne haalt via WLM haar e-mails van Gmail binnen.
 
...is verwarrend inderdaad ik heb dus een account in gmail en de mail wordt doorgestuurd naar mijn postvak in van windows live mail .
Ik koos destijds voor gmail omdat mijn eigen server niet zo veel mails accepteerde, ik kreeg steeds bouncing mails zoals ze dat noemen en ontving dan niks tot ik mijn instellingen weer aangepast had ( ik zit bij 30 groups ) maar dat is nu niet meer , maar ik ben bij gmail gebleven, en dit al een aantal jaar zonder problemen.

De mogelijke oplossing van het probleem die hier boven staat geciteerd kwam van een lid van een yahoogroep waar ik ook om raad vroeg, maa rof dat de oplossing is weet ik niet ik durf het nog niet uit te voeren

m vr gr
Marianne
 
Het word al wat duidelijker . Je bent aangesloten bij Yahoo groepen, zoals vroeger de MSN groepen bestonden .


Vraagje :
Haal je jouw Gmail berichten binnen via Windows Live Mail , of laat je jouw Gmail berichten doorzenden naar een ander e-mail adres in Windows Live Mail ? Bijvoorbeeld naar een e-mail adres van je internet provider .
Zo kun je jouw Gmail ophalen in Windows Live Mail . Dit is wel voor Windows mail , standaard e-mail programma voor Vista , maar het configureren is net hetzelfde als voor Windows Live Mail .
https://support.google.com/mail/answer/86383

Bouncing mails zijn teruggekaatste e-mails en dit kan verschillende oorzaken hebben .
Je staat gemarkeerd als ongewenste afzender , bericht word teruggekaatst naar jou
Postvak ontvanger zit vol en jouw bericht word daarom teruggekaatst


Ik koos destijds voor gmail omdat mijn eigen server niet zo veel mails accepteerde, ik kreeg steeds bouncing mails zoals ze dat noemen en ontving dan niks tot ik mijn instellingen weer aangepast had

Je e-mail box bij je internetprovider (was) of is beperkt waardoor je postvak in snel volzat , en daardoor werden de berichten teruggekaatst naar de verzenders . Zo lijkt het alsof je e-mail adres niet meer bestaat.
 
Bijkomend vraagje .
Gebruik je een gewone computer / laptop of een Mobiele Phone , Android of tablet .
Voor mobiele toestellen zijn de instellingen voor WLM anders dan voor een gewone computer of laptop .
 
wlmmail vraag.jpg

dit zou de afbeelding moeten zijn, die het laat zien weet niet of je het ziet
ikheb als server at home of ziggo. daar kijk ik nooit in mail maar laat die dus binnenkomen als ik de computer aan zet door op start en dan windows live mail te klikken, dan openen al mijn mails zich , maar mijn emai adres is van gmail , als het nu alleen bij groups van yahoo was kon ik dat veranderen maar nogmaals er komen ook bv mails aan van indeed met vacatures ( ik ben werkeloos en moet solliciteren) die ik voorheen meteen zag en nu in het tekstveld van de email met het tekentje van attachment,dus ik klik nu in totaal 3x om een mail te kunnen bekijken
 
open eens de WLM en klik verder op bestand ,kies daarna voor opties > beveligingsopties
onder de tab " opties " staat deze hier bij mij ingesteld onder " hoog "
onder de tab "beveiliging" werd hier gekozen voor de Zone met websites met beperkte toegang ..en staan de 4 onderliggende vakjes aangevinkt .


vraagje : diegene die u de mails toe sturen staan deze vermeld bij u in de lijst van veilige afzenders ...?
 
Dank je wel Otex, ook dit stond goed heb nog even wat kleine dingetjes daar veranderd en mail opnieuw geopend maakte niks uit .
Een ding echter en misschien begijpt iemand het hier dan wel, elke keer als ik windows live mail open zie ik dus ong. 10 mails GOED en dan ineens weer alle mails met tekst of afbeelding enz als attachment . Ga ik dan even naar een andere pagina of zo en open wlm weer dan zie ik er weer een stel goed en dan weer niet, heeft dit iets met opslag te maken, daar lijkt het wel op ????
Wlm moet dan wel afgesloten zijn, dus niet geminimaliseerd om het zo te krijgen dat ik weer een paar mails normaal zie
 
het probleem dat jij hier voor heb , heb ikzelf nog nooit ondervonden ...en is daarom ook moeilijk te achterhalen wat jij in feite bedoeld !
denk niet zozeer dat dit te maken heeft met het ophalen van meerdere mails tegelijk ...heb eerder het vermoeden dat je antivirus hier een belangrijke rol in speelt ..
worden je e-mails ook gescant voor ze binnen komen door je antivirus , zo ja welke beveiliging gebruik jij dan !
 
alle mails worden gescand ik heb het uitgebreide beveiligings programma van Ziggo, geldig voor max. 3 computers . maarja daar is niks veranderd dus .... ik weet het echt niet meer , zal wel een kleindigheidje zijn maar wat ....
 
Heeft blijkbaar te maken met een verzadigde folder voor tijdelijke bestanden van IE. WLM gebruikt de IE tijdelijke cache folder om zen emails te cachen (TIF) etc. Wanneer deze tijdelijke folder verzadigd raakt, krijg je blijkbaar bovenvermelde problemen.

Sluit alle openstaande applicaties af (zeker internet explorer en WLM) en voer volgende opdracht eens uit:
Code:
[B]cleanmgr[/B]
Laat die rustig scannen. Wanneer klaar selecteer je alles wat mogelijk is en ruim je het op (verwijderen).
Open daarne WLM eens terug en kijk of het probleem zich nog voordoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan